2 min. doba čtení

Německý e-commerce zaznamenal v loňském roce výrazný pokles tržeb

Nižší ochota spotřebitelů utrácet se promítla do celkového poklesu online prodejů. I přes pozitivní vize o německých spotřebitelích se loňská čísla propadla.

Německý e-commerce zaznamenal v loňském roce výrazný pokles tržeb
Zdroj: Depositphotos

Celkové hrubé tržby za zboží klesly o 11,8 % na 79,7 miliardy eur, zatímco podíl elektronického obchodu na celkových maloobchodních tržbách se snížil na 10,2 %. Klesající trend poprvé překročil dvoucifernou hodnotu. Růst digitálních služeb, jako jsou rezervace dovolených, se zpomalil na 12,7 % a celkové tržby e-commerce nepřekročily 100 miliard eur.

“Očekáváme, že německý e-commerce dosáhne svého dna ještě letos. Čtvrté čtvrtletí roku 2023 bylo s poklesem o 7,1 % prvním čtvrtletím s jednociferným poklesem od začátku léta 2022 a ukazuje na stabilizaci tržeb v budoucnu. V loňském roce měla vliv skutečnost, že internetový maloobchod je silný v produktových skupinách, jako je oblečení a zábavní zboží, kde němečtí spotřebitelé nejvíce šetřili,” dodává Gero Furchheim, prezident společnosti bevh a mluvčí představenstva Cairo AG.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Ačkoli tržby zásilkových výrobců vzrostly od roku 2019 o 62 %, celkový pokles tržeb byl v roce 2023 u různých maloobchodních odvětví výrazný. Navzdory nejistým podmínkám se předpokládá, že klesající trend skončí v roce 2024 a tržby vzrostou o 2,0 %.

Prodej z druhé ruky roste nejen v Německu

Pokles aktivity zákazníků v internetovém maloobchodě a preference levnějšího zboží z druhé ruky vytváří pro maloobchodníky nové výzvy. Celkově prodej použitého zboží roste jak co do počtu prodaných kusů, tak co do obliby mezi spotřebiteli. V nedávném průzkumu britského trhu se ukázalo, že vyššímu prodeji použitého zboží nahrávají jak ekologické, tak ekonomické důvody. Více než polovina (55 %) nakupujících přiznala, že nakupuje zboží z druhé ruky kvůli nižší ceně. Udržitelnost uvedlo jako důvod nákupu pouze 8 % respondentů.

Maloobchodníci budou muset v nadcházejícím období efektivně optimalizovat své procesy a zaměřit se na potřeby zákazníků, aby mohli růst.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů
4 min. doba čtení

Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů

Affiliate síť Dognet po téměř 12 letech úspěšného působení v CEE a na Balkáně připravuje nový systém Dognet 2.0, který posune celou síť na vyšší úroveň. Poslední roky intenzivně pracovali na novém affiliate řešení, které je navrženo tak, aby přinášelo výhody nejen inzerentům, ale i partnerům. Do aktivního vývoje se zapojila také česká pobočka, která […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+