
Prozradíme vám malé tajemství. Většina e-shopů pracuje na UX (uživatelské zkušenosti) „jen“ v rámci webu a nákupní košík často zaostává. Design může být krásný, ale pokud se zákazník nedokáže správně orientovat, něco se mu nelíbí nebo si není si jistý ohledně bezpečnosti, většinou stránku opustí bez placení a snaží se zboží najít jinde. Na co se zaměřit při optimalizaci nákupního košíku?
Zbytečně to nekomplikujte
Snažte se vystihnout kroky, u kterých se zákazník zasekne a web opustí. Podmiňujete nákup registrací? Naprostá většina nakupujících chce rychle dokončit platbu a neztrácet čas vyplňováním osobních údajů. To platí i pro sběr údajů z kontaktních formulářů, snažte se je co nejvíce zkrátit a potřebné informace získat dodatečně.
Pokud při nákupu chcete zákazníkovi doporučit dodatečné zboží, které by se mu mohlo líbit a očekáváte, že si ho přihodí do košíku, myslete na přehlednost, vyhněte se matoucím krokům a přílišnému množství informací. Jak říká zlaté osvědčené pravidlo – méně je někdy více.
Nabídněte zákazníkům oblíbené platební metody
Všichni preferujeme určitý typ platby a očekáváme, že nám ho e-shop při nákupu poskytne. Dobírka nestačí, nejen u nás patří mezi špičku Apple Pay a Google Pay, přidejte k tomu klasickou platbu kartou, bankovní převod a uspokojíte většinu zákazníků. Dopřejte svému e-shopu platební bránu, která nabízí všechny zmíněné platební metody a jejíž design a UX přispěje k pozitivní zákaznické zkušenosti.
Myslete na bezpečnost
Důvěryhodnost pokladny e-shopu je zásadním prvkem pro dokončení nákupu. Eliminujte bezpečnostní rizika a ujistěte se, že platební brána splňuje bezpečnostní standardy jako PCI DSS.
…nezapomeňte na mobil a tablet 😉…
Otestujte si nákup i na jiných obrazovkách než jen na počítači. Responzivita na mobilním telefonu či tabletu je klíčová. Že to je jasné? Možná byste se divili, kolik začínajících webů tento detail podceňuje.
Prezentujte svou značku
Nakonec tu máme ještě jedno doporučení – branding. Nebojte se zobrazovat logo své značky všude, včetně procesu platby. Opět to dodá vašemu e-shopu na důvěryhodnosti, zákazníci si vás o to více uvědomí a je pravděpodobnější, že u vás příště nakoupí.
Zatlačte na svého designéra UX a věnujte pozornost nákupnímu procesu. Tím, že platbu na e-shopu uděláte jednodušší a příjemnější, pozitivně přispějete ke zvýšení konverzního poměru.