3min. doba čtení

Nepodceňujte uživatelskou zkušenost v nákupním košíku

Máte vymakané webové stránky, dokonalý design, super produkty a ceny, ale zákazníci přesto opouštějí nákupní košík, aniž by dokončili platbu? Pravděpodobně se zasekli v platebním procesu a klikli na konkurenci, která jim nákup zjednodušila. Přečtěte si praktické rady, jak zlepšit nákupní proces i ve vašem e-shopu.    

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Nepodceňujte uživatelskou zkušenost v nákupním košíku

Prozradíme vám malé tajemství. Většina e-shopů pracuje na UX (uživatelské zkušenosti) „jen“ v rámci webu a nákupní košík často zaostává. Design může být krásný, ale pokud se zákazník nedokáže správně orientovat, něco se mu nelíbí nebo si není si jistý ohledně bezpečnosti, většinou stránku opustí bez placení a snaží se zboží najít jinde. Na co se zaměřit při optimalizaci nákupního košíku?

Zbytečně to nekomplikujte

Snažte se vystihnout kroky, u kterých se zákazník zasekne a web opustí. Podmiňujete nákup registrací? Naprostá většina nakupujících chce rychle dokončit platbu a neztrácet čas vyplňováním osobních údajů. To platí i pro sběr údajů z kontaktních formulářů, snažte se je co nejvíce zkrátit a potřebné informace získat dodatečně.  

Pokud při nákupu chcete zákazníkovi doporučit dodatečné zboží, které by se mu mohlo líbit a očekáváte, že si ho přihodí do košíku, myslete na přehlednost, vyhněte se matoucím krokům a přílišnému množství informací. Jak říká zlaté osvědčené pravidlo – méně je někdy více.

Nabídněte zákazníkům oblíbené platební metody

Všichni preferujeme určitý typ platby a očekáváme, že nám ho e-shop při nákupu poskytne. Dobírka nestačí, nejen u nás patří mezi špičku Apple Pay a Google Pay, přidejte k tomu klasickou platbu kartou, bankovní převod a uspokojíte většinu zákazníků. Dopřejte svému e-shopu platební bránu, která nabízí všechny zmíněné platební metody a jejíž design a UX přispěje k pozitivní zákaznické zkušenosti.

Myslete na bezpečnost

Důvěryhodnost pokladny e-shopu je zásadním prvkem pro dokončení nákupu. Eliminujte bezpečnostní rizika a ujistěte se, že platební brána splňuje bezpečnostní standardy jako PCI DSS.

…nezapomeňte na mobil a tablet 😉…

Otestujte si nákup i na jiných obrazovkách než jen na počítači. Responzivita na mobilním telefonu či tabletu je klíčová. Že to je jasné? Možná byste se divili, kolik začínajících webů tento detail podceňuje.

Týdenní podcast UPdate

Prezentujte svou značku

Nakonec tu máme ještě jedno doporučení – branding. Nebojte se zobrazovat logo své značky všude, včetně procesu platby. Opět to dodá vašemu e-shopu na důvěryhodnosti, zákazníci si vás o to více uvědomí a je pravděpodobnější, že u vás příště nakoupí.

Zatlačte na svého designéra UX a věnujte pozornost nákupnímu procesu. Tím, že platbu na e-shopu uděláte jednodušší a příjemnější, pozitivně přispějete ke zvýšení konverzního poměru.



Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Zastřešuji marketing pro platební systémy Besteron. Přes 8 let také působím jako překladatel a kreativní copywriter. Řídím se heslem: „Nikdo nečte reklamy. Lidé čtou to, co je zajímá, což je občas i reklama…“.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Viac o tejto spoločnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Design systémy zlepšují zákaznickou zkušenost
4min. doba čtení

Design systémy zlepšují zákaznickou zkušenost

Design systém je sada standardů, kódu a různých komponent, jakými se přistupuje k vytváření a používání designu produktu, značky nebo společnosti. Díky správně zvolenému přístupu dokáže design systém výrazně zlepšit konzistentnost, efektivitu, ale také vnímání brandu a loajalitu ke značce. A to nejdůležitější – používání design systému zlepšuje zákaznickou a uživatelskou zkušenost (UX – user […]

Peter Angelov
UX Consultant
Přečíst článek
Co musí splňovat moderní webdesign, který prodává?
6min. doba čtení

Co musí splňovat moderní webdesign, který prodává?

Říká se, že obal prodává. V online světě je tímto obalem webová stránka, konkrétně její design. Při internetovém prodeji platí naprosto stejná pravidla jako v reálném světě. Kde byste raději nakupovali – ve stylovém, krásně voňavém obchodě, ze kterého už na první pohled srší elegance a luxus? Nebo v ošuntělém obchodě s rozbitou výlohou a […]

Dominika Parajka Dominika Parajka
Content Marketing Specialist at Monkeymedia
Přečíst článek
Jak vyladit web pro návštěvníky? Vsaďte na kvalitní UX
5min. doba čtení

Jak vyladit web pro návštěvníky? Vsaďte na kvalitní UX

Dnes už nestačí mít jen tak nějaký web. Kromě poutavého webdesignu, skvělého obsahu nebo rychlého načítání je zde ještě jeden faktor, který pomáhá webům a e-shopům efektivněji plnit jejich cíl – „použitelnost webu“. Webové stránky by měly být intuitivní, přehledné a srozumitelné, aby návštěvníci mohli snadno najít to, co hledají, nebo vyřešit svůj problém. To […]

Dušan Vereš Dušan Vereš
Senior UX & Research Manager
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+