3 min. doba čtení

Nepodceňujte uživatelskou zkušenost v nákupním košíku

Máte vymakané webové stránky, dokonalý design, super produkty a ceny, ale zákazníci přesto opouštějí nákupní košík, aniž by dokončili platbu? Pravděpodobně se zasekli v platebním procesu a klikli na konkurenci, která jim nákup zjednodušila. Přečtěte si praktické rady, jak zlepšit nákupní proces i ve vašem e-shopu.    

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Nepodceňujte uživatelskou zkušenost v nákupním košíku

Prozradíme vám malé tajemství. Většina e-shopů pracuje na UX (uživatelské zkušenosti) „jen“ v rámci webu a nákupní košík často zaostává. Design může být krásný, ale pokud se zákazník nedokáže správně orientovat, něco se mu nelíbí nebo si není si jistý ohledně bezpečnosti, většinou stránku opustí bez placení a snaží se zboží najít jinde. Na co se zaměřit při optimalizaci nákupního košíku?

Zbytečně to nekomplikujte

Snažte se vystihnout kroky, u kterých se zákazník zasekne a web opustí. Podmiňujete nákup registrací? Naprostá většina nakupujících chce rychle dokončit platbu a neztrácet čas vyplňováním osobních údajů. To platí i pro sběr údajů z kontaktních formulářů, snažte se je co nejvíce zkrátit a potřebné informace získat dodatečně.  

Pokud při nákupu chcete zákazníkovi doporučit dodatečné zboží, které by se mu mohlo líbit a očekáváte, že si ho přihodí do košíku, myslete na přehlednost, vyhněte se matoucím krokům a přílišnému množství informací. Jak říká zlaté osvědčené pravidlo – méně je někdy více.

Nabídněte zákazníkům oblíbené platební metody

Všichni preferujeme určitý typ platby a očekáváme, že nám ho e-shop při nákupu poskytne. Dobírka nestačí, nejen u nás patří mezi špičku Apple Pay a Google Pay, přidejte k tomu klasickou platbu kartou, bankovní převod a uspokojíte většinu zákazníků. Dopřejte svému e-shopu platební bránu, která nabízí všechny zmíněné platební metody a jejíž design a UX přispěje k pozitivní zákaznické zkušenosti.

Myslete na bezpečnost

Důvěryhodnost pokladny e-shopu je zásadním prvkem pro dokončení nákupu. Eliminujte bezpečnostní rizika a ujistěte se, že platební brána splňuje bezpečnostní standardy jako PCI DSS.

…nezapomeňte na mobil a tablet 😉…

Otestujte si nákup i na jiných obrazovkách než jen na počítači. Responzivita na mobilním telefonu či tabletu je klíčová. Že to je jasné? Možná byste se divili, kolik začínajících webů tento detail podceňuje.

Týdenní podcast UPdate

Prezentujte svou značku

Nakonec tu máme ještě jedno doporučení – branding. Nebojte se zobrazovat logo své značky všude, včetně procesu platby. Opět to dodá vašemu e-shopu na důvěryhodnosti, zákazníci si vás o to více uvědomí a je pravděpodobnější, že u vás příště nakoupí.

Zatlačte na svého designéra UX a věnujte pozornost nákupnímu procesu. Tím, že platbu na e-shopu uděláte jednodušší a příjemnější, pozitivně přispějete ke zvýšení konverzního poměru.



Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Píši texty, zastřešuji marketing, hraji si s grafickým designem, překládám do angličtiny a organizuji top eventy. Kreativitu naplno slavím ve firmě s největším srdcem a nejlepšími platebními řešeními Besteron. Hledáš platební bránu pro svůj e-shop nebo POS řešení pro provoz? Klikejte na besteron.cz.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Tipy pro e-shopy: Jak zvládnout TOP sezónu?
4 min. doba čtení

Tipy pro e-shopy: Jak zvládnout TOP sezónu?

Než léto skončí, každému marketérovi a majiteli e-shopu začíná v hlavě svítit varovné světlo. Jedeme do sezóny! Poslední kvartál v roce je v e-commerce nejnáročnější. Vánoce a donekonečna skloňovaný Black Friday proto vyžadují pořádnou přípravu. Rádi byste do letošní sezóny šli naplno? V tom případě nezanedbejte těchto pět důležitých bodů.

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director, ui42
Přečíst článek
Design systémy zlepšují zákaznickou zkušenost
4 min. doba čtení

Design systémy zlepšují zákaznickou zkušenost

Design systém je sada standardů, kódu a různých komponent, jakými se přistupuje k vytváření a používání designu produktu, značky nebo společnosti. Díky správně zvolenému přístupu dokáže design systém výrazně zlepšit konzistentnost, efektivitu, ale také vnímání brandu a loajalitu ke značce. A to nejdůležitější – používání design systému zlepšuje zákaznickou a uživatelskou zkušenost (UX – user […]

Peter Angelov Peter Angelov
UX Consultant
Přečíst článek
Co musí splňovat moderní webdesign, který prodává?
6 min. doba čtení

Co musí splňovat moderní webdesign, který prodává?

Říká se, že obal prodává. V online světě je tímto obalem webová stránka, konkrétně její design. Při internetovém prodeji platí naprosto stejná pravidla jako v reálném světě. Kde byste raději nakupovali – ve stylovém, krásně voňavém obchodě, ze kterého už na první pohled srší elegance a luxus? Nebo v ošuntělém obchodě s rozbitou výlohou a […]

Dominika Parajka Dominika Parajka
Content Marketing Specialist at Monkeymedia
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+