3min. doba čtení

Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Kvůli nedokončeným nákupům stojí v opuštěných košících miliony eur. Podle statistik až dvě třetiny zákazníků nedokončí nákup a opustí e-shop těsně před zaplacením. Jaké faktory ovlivňují naše nákupní chování a lze nedokončeným nákupům předcházet?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Pokud máte e-shop a sledujete chování návštěvníků na svých webových stránkách, tuto problematiku jistě dobře znáte. Zákazník vloží zboží do košíku, prokliká se k posledním krokům a… odejde. Ve skutečnosti pouze 30 % zákazníků dokončí nákup. Dovedete si představit předčasné Vánoce, kdyby se vám podařilo udržet zbylých 70 %?

Proč zákazníci nedokončí nákup?

Chování zákazníků při online nakupování ovlivňuje řadu faktorů. V následujících bodech zmíníme ty nejčastější, které (naštěstí) dokáže obchodník ovlivnit:

1. Vysoké dodatečné poplatky

Věděli jste, že za téměř polovinu nedokončených nákupů mohou poplatky spojené s dopravou?

Přiznejme si, kolik z nás už někdy odradil poplatek za kurýra? Pokud je to dokonce jediná možnost, jak se dostat k vytouženému zboží, ne vždy se nám do toho chce (zejména, pokud se přeprava vyrovná ceně samotného zboží).

Eliminujte opuštěné košíky a dopřejte zákazníkům několik možností dopravy. Pokud nemáte k dispozici kamennou prodejnu pro osobní odběr, nebojte se poskytnout zákazníkům množstevní slevu. Při nákupu nad 1 000 Kč získáte dopravu zdarma. Podobné formulky jsou velmi účinné, podpoříte prodej a v konečném důsledku zvýšíte své tržby.  

2. Povinná registrace

Vytvoření účtu na webové stránce jako jediná cesta k dokončení nákupu – to pravděpodobně není nejlepší nápad. Ne každý se chce registrovat a zadávat osobní údaje. Pokud chcete získat informace pro marketingové účely, existují i ​​účinnější metody.

Zachovejte možnost jednorázového nákupu a přidejte k registraci nějakou výhodu, například malou slevu na nákup.

3. Komplikovaný platební proces

Složitý a zdlouhavý proces platby patří k nejčastějším důvodům nedokončených nákupů. Minimalizujte počet povinných polí a umožněte zákazníkům uložit zadané údaje pro budoucí nákupy.

4. Nedostatek platebních metod

Čím více platebních metod, tím více nákupů. Integrujte platební bránu, která zákazníkům umožní platit jejich oblíbenou metodou.

5. Responzivita webu

Obchodníci se často soustředí na stolní počítače a zapomínají sladit zobrazení a responzivitu na mobilu a tabletu. Doporučujeme také sledovat rychlost stránky a potenciální hrozby, které mohou ovlivnit výkon webu.

Nepodceňujte remarketing

Až 75 % zákazníků, kteří předčasně opustí nákupní košík, se do 30 dnů vrátí. Nezapomeňte jim poslat e-mail s připomenutím nedokončeného nákupu, u těchto zákazníků je třikrát větší pravděpodobnost, že nakoupí. Pokud je navíc odměníte slevovým kódem, zvýšíte jejich motivaci k dokončení nákupu.

Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Zastřešuji marketing pro platební systémy Besteron. Přes 8 let také působím jako překladatel a kreativní copywriter. Řídím se heslem: „Nikdo nečte reklamy. Lidé čtou to, co je zajímá, což je občas i reklama…“.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

S platební bránou Besteron už nemusíte čekat na své peníze. Máte je k dispozici ve stejný den, jako zaplatí zákazník a můžete je znovu investovat do rozvoje svého podnikání.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Maďarský e-commerce postihly finanční problémy: Jak znovu nastartovat podnikání?
3min. doba čtení

Maďarský e-commerce postihly finanční problémy: Jak znovu nastartovat podnikání?

Maďarsko je jednou z prvních zemí, která láká slovenské e-shopy k exportu. Maďarský trh je dlouhodobě známý nejen svým pěkným růstem, ale také zisky, které se z něj daří vytěžit. Rok 2022 však byznysům přinesl těžké chvíle. Pokud nemáte správně nastavenou cenotvorbu, pravděpodobně se s e-shopem v Maďarsku řítíte do propasti. Jak znovu nastartovat podnikání […]

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Přečíst článek
Jak pracovat s inflací v roce 2022 v e-commerce světě?
3min. doba čtení

Jak pracovat s inflací v roce 2022 v e-commerce světě?

Rok 2022 přinesl mnoho změn. Firmy čelí nižší poptávce, nejistotě, stagnaci nebo propadům. I když je inflace přirozená, v letošním roce dosáhla 22letého maxima. Zákazníci se rozhodují déle a je stále obtížnější je přesvědčit ke koupi. Zjistěte, jak ustát vlnu inflace a udržet svou značku na očích veřejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+