3min. doba čtení

Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Kvůli nedokončeným nákupům stojí v opuštěných košících miliony eur. Podle statistik až dvě třetiny zákazníků nedokončí nákup a opustí e-shop těsně před zaplacením. Jaké faktory ovlivňují naše nákupní chování a lze nedokončeným nákupům předcházet?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Pokud máte e-shop a sledujete chování návštěvníků na svých webových stránkách, tuto problematiku jistě dobře znáte. Zákazník vloží zboží do košíku, prokliká se k posledním krokům a… odejde. Ve skutečnosti pouze 30 % zákazníků dokončí nákup. Dovedete si představit předčasné Vánoce, kdyby se vám podařilo udržet zbylých 70 %?

Proč zákazníci nedokončí nákup?

Chování zákazníků při online nakupování ovlivňuje řadu faktorů. V následujících bodech zmíníme ty nejčastější, které (naštěstí) dokáže obchodník ovlivnit:

1. Vysoké dodatečné poplatky

Věděli jste, že za téměř polovinu nedokončených nákupů mohou poplatky spojené s dopravou?

Přiznejme si, kolik z nás už někdy odradil poplatek za kurýra? Pokud je to dokonce jediná možnost, jak se dostat k vytouženému zboží, ne vždy se nám do toho chce (zejména, pokud se přeprava vyrovná ceně samotného zboží).

Eliminujte opuštěné košíky a dopřejte zákazníkům několik možností dopravy. Pokud nemáte k dispozici kamennou prodejnu pro osobní odběr, nebojte se poskytnout zákazníkům množstevní slevu. Při nákupu nad 1 000 Kč získáte dopravu zdarma. Podobné formulky jsou velmi účinné, podpoříte prodej a v konečném důsledku zvýšíte své tržby.  

2. Povinná registrace

Vytvoření účtu na webové stránce jako jediná cesta k dokončení nákupu – to pravděpodobně není nejlepší nápad. Ne každý se chce registrovat a zadávat osobní údaje. Pokud chcete získat informace pro marketingové účely, existují i ​​účinnější metody.

Zachovejte možnost jednorázového nákupu a přidejte k registraci nějakou výhodu, například malou slevu na nákup.

3. Komplikovaný platební proces

Složitý a zdlouhavý proces platby patří k nejčastějším důvodům nedokončených nákupů. Minimalizujte počet povinných polí a umožněte zákazníkům uložit zadané údaje pro budoucí nákupy.

4. Nedostatek platebních metod

Čím více platebních metod, tím více nákupů. Integrujte platební bránu, která zákazníkům umožní platit jejich oblíbenou metodou.

5. Responzivita webu

Obchodníci se často soustředí na stolní počítače a zapomínají sladit zobrazení a responzivitu na mobilu a tabletu. Doporučujeme také sledovat rychlost stránky a potenciální hrozby, které mohou ovlivnit výkon webu.

Nepodceňujte remarketing

Až 75 % zákazníků, kteří předčasně opustí nákupní košík, se do 30 dnů vrátí. Nezapomeňte jim poslat e-mail s připomenutím nedokončeného nákupu, u těchto zákazníků je třikrát větší pravděpodobnost, že nakoupí. Pokud je navíc odměníte slevovým kódem, zvýšíte jejich motivaci k dokončení nákupu.

Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Píši texty, zastřešuji marketing, hraji si s grafickým designem, překládám do angličtiny a organizuji top eventy. Kreativitu naplno slavím ve firmě s největším srdcem a nejlepšími platebními řešeními Besteron. Hledáš platební bránu pro svůj e-shop nebo POS řešení pro provoz? Klikejte na besteron.cz.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet
9min. doba čtení

6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet

Prodej přes internet patří v dnešní době mezi nejpohodlnější způsoby prodeje. Nemusíte mít kamenný obchod, za který platíte pronájem. Stačí si jen vybrat vhodnou prodejní platformu, která bude odpovídat vašemu produktu, technickým zkušenostem a finančním možnostem. Taková platforma vám výrazně zjednoduší celý proces prodeje. Jak prodávat přes internet co nejjednodušeji?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+