3 min. doba čtení

Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Kvůli nedokončeným nákupům stojí v opuštěných košících miliony eur. Podle statistik až dvě třetiny zákazníků nedokončí nákup a opustí e-shop těsně před zaplacením. Jaké faktory ovlivňují naše nákupní chování a lze nedokončeným nákupům předcházet?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Pokud máte e-shop a sledujete chování návštěvníků na svých webových stránkách, tuto problematiku jistě dobře znáte. Zákazník vloží zboží do košíku, prokliká se k posledním krokům a… odejde. Ve skutečnosti pouze 30 % zákazníků dokončí nákup. Dovedete si představit předčasné Vánoce, kdyby se vám podařilo udržet zbylých 70 %?

Proč zákazníci nedokončí nákup?

Chování zákazníků při online nakupování ovlivňuje řadu faktorů. V následujících bodech zmíníme ty nejčastější, které (naštěstí) dokáže obchodník ovlivnit:

1. Vysoké dodatečné poplatky

Věděli jste, že za téměř polovinu nedokončených nákupů mohou poplatky spojené s dopravou?

Přiznejme si, kolik z nás už někdy odradil poplatek za kurýra? Pokud je to dokonce jediná možnost, jak se dostat k vytouženému zboží, ne vždy se nám do toho chce (zejména, pokud se přeprava vyrovná ceně samotného zboží).

Eliminujte opuštěné košíky a dopřejte zákazníkům několik možností dopravy. Pokud nemáte k dispozici kamennou prodejnu pro osobní odběr, nebojte se poskytnout zákazníkům množstevní slevu. Při nákupu nad 1 000 Kč získáte dopravu zdarma. Podobné formulky jsou velmi účinné, podpoříte prodej a v konečném důsledku zvýšíte své tržby.  

2. Povinná registrace

Vytvoření účtu na webové stránce jako jediná cesta k dokončení nákupu – to pravděpodobně není nejlepší nápad. Ne každý se chce registrovat a zadávat osobní údaje. Pokud chcete získat informace pro marketingové účely, existují i ​​účinnější metody.

Zachovejte možnost jednorázového nákupu a přidejte k registraci nějakou výhodu, například malou slevu na nákup.

3. Komplikovaný platební proces

Složitý a zdlouhavý proces platby patří k nejčastějším důvodům nedokončených nákupů. Minimalizujte počet povinných polí a umožněte zákazníkům uložit zadané údaje pro budoucí nákupy.

4. Nedostatek platebních metod

Čím více platebních metod, tím více nákupů. Integrujte platební bránu, která zákazníkům umožní platit jejich oblíbenou metodou.

5. Responzivita webu

Obchodníci se často soustředí na stolní počítače a zapomínají sladit zobrazení a responzivitu na mobilu a tabletu. Doporučujeme také sledovat rychlost stránky a potenciální hrozby, které mohou ovlivnit výkon webu.

Nepodceňujte remarketing

Až 75 % zákazníků, kteří předčasně opustí nákupní košík, se do 30 dnů vrátí. Nezapomeňte jim poslat e-mail s připomenutím nedokončeného nákupu, u těchto zákazníků je třikrát větší pravděpodobnost, že nakoupí. Pokud je navíc odměníte slevovým kódem, zvýšíte jejich motivaci k dokončení nákupu.

Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píši texty, zastřešuji marketing, hraji si s grafickým designem, překládám do angličtiny a organizuji top eventy. Kreativitu naplno slavím pod značkou Stay Creative.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne
4 min. doba čtení

Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne

Pokud máte e-shop, určitě to znáte: faktury, kurýři, platby, účetní… V jednu chvíli máte pocit, že místo produktů podnikáte hlavně s papíry. A když si už myslíte, že je vše hotové, zjistíte, že jste na něco zapomněli. Nebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.
Přečíst článek
Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila
5 min. doba čtení

Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila

Black Friday a Cyber Monday jsou pro provozovatele e-shopů každoročně velmi důležité, přičemž během nich často padají prodejní rekordy. V posledních letech se však šušká, že tyto nákupní svátky již postupně ztrácejí na popularitě a nemají tak velký smysl. Ale kde je pravda? V CREATIVE sites si připravili průzkum mezi svými klienty a došli k […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+