3 min. doba čtení

Služba Google Wallet nahradila Google Pay. V čem je lepší?

Google Wallet je zpět. Její novou verzi představili v květnu 2022 a poměrně rychle se dostala i k nám. Do Česka dorazila před dvěma měsíci a nahradila službu Google Pay, kterou již nelze samostatně stáhnout. Digitální peněženka je určena pro mobilní platformy Android a Wear OS a gigant si od ní hodně slibuje. Kromě platebních karet si do peněženky uložíte například i letenky nebo klíče od auta.

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
Služba Google Wallet nahradila Google Pay. V čem je lepší?

První online peněženka existuje už 11 let

Google představil službu Wallet již v roce 2011 jako součást androidu Nexus, který umožňoval bezkontaktní platby platebními kartami. Kvůli nedostatku zařízení s podporou NFC a nízkému zájmu ze strany obchodníků a spotřebitelů se navzdory maximálnímu úsilí služba nikdy neujala.

V roce 2015 přišel na trh Android Pay, který měl mnohem větší podporu. O 3 roky později se Android Pay a Google Wallet sloučily a vznikla služba Google Pay, která prošla v roce 2020 velkou aktualizací.

Záliba Google v přejmenování služeb přišla v květnu letošního roku, z Google Pay se opět stala Google Wallet. Šlo pravděpodobně o marketingový tah, Google však slibuje několik vylepšení a nových funkcí.

Rozšíření funkcionality

Služba je dostupná od verze Android 5.2 a zaplatíte s ní všude, kde akceptují platbu Google Pay. Vaše uložené karty se načítají automaticky, stačí si stáhnout aktualizaci z obchodu Google Play.

Uložení platebních karet a dokladů doplní možnost ukládání letenek, elektronických klíčů od auta, studentských průkazů, očkovacích průkazů, dárkových poukazů, digitálních řidičských průkazů nebo třeba i klíčů od hotelového pokoje.

Google má jednoduše v plánu plně podporovat veškeré digitální průkazy, které se dostanou na trh. I když je vývoj v USA v plném proudu a první země už testují vylepšení, v Česku si na všechny funkcionality pravděpodobně ještě nějakou dobu počkáme.

Peněženka si rychle získává příznivce, a to zejména mezi uživateli, kteří preferují Android zařízení, jelikož jde o přímou konkurenci peněženky od společnosti Apple. Obchodníkům se proto vyplatí přijímat digitální platby od obou vývojářů, neboť Google Wallet i Apple Pay jsou mezi spotřebiteli stále více oblíbené. Jak na to? Majitelé e-shopů a kamenných provozů se mohou obrátit na spolehlivou platební bránu jako je Besteron, která zastřeší všechny potřebné platební metody.

Údaje zůstávají v bezpečí

Google chce zcela nahradit fyzickou peněženku a zaručuje ještě vyšší míru bezpečnosti. Údaje spotřebitele se nenahrávají přímo do zařízení, ale na virtuální úložiště, a proto má možnost zablokovat přístup k citlivým údajům v případě ztráty nebo odcizení mobilu.

Pokud se rozhodnete spoléhat na doklady a platební karty uložené v Google Wallet, nezapomínejte sledovat stav baterie mobilního telefonu, abyste se zbytečně nedostali do nepříjemné situace.

Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píši texty, zastřešuji marketing, hraji si s grafickým designem, překládám do angličtiny a organizuji top eventy. Kreativitu naplno slavím pod značkou Stay Creative.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Social commerce se v Evropě vyvíjí pomaleji, ale stabilně roste. Jak jej správně uchopit?
3 min. doba čtení

Social commerce se v Evropě vyvíjí pomaleji, ale stabilně roste. Jak jej správně uchopit?

Evropský social commerce se ve srovnání s jinými regiony rozvíjí pomaleji. Podle studie GWI se pouze 26 % uživatelů evropských sociálních platforem zapojuje do sociálních nákupních aktivit, což zaostává za Severní Amerikou (39 %) a Asií a Tichomořím (30 %). Navzdory tomu zaznamenává stálý nárůst účasti a předpokládá se, že příjmy vzrostou z 26,7 miliardy […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Cookies se neruší. Google mění svou strategii a umožní uživatelům větší kontrolu nad soukromím
4 min. doba čtení

Cookies se neruší. Google mění svou strategii a umožní uživatelům větší kontrolu nad soukromím

Téma ochrany osobných údajov na internete sa rieši čoraz viac. Ústredným bodom tejto diskusie je vývoj Privacy Sandbox – iniciatívy zameranej na posilnenie ochrany súkromia a zároveň zachovania personalizovaných reklám. Sľubuje nielen ochranu súkromia používateľov, ale aj zabezpečenie toho, aby digitálny reklamný ekosystém zostal živý a efektívny.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+