3 min. doba čtení

Služba Google Wallet nahradila Google Pay. V čem je lepší?

Google Wallet je zpět. Její novou verzi představili v květnu 2022 a poměrně rychle se dostala i k nám. Do Česka dorazila před dvěma měsíci a nahradila službu Google Pay, kterou již nelze samostatně stáhnout. Digitální peněženka je určena pro mobilní platformy Android a Wear OS a gigant si od ní hodně slibuje. Kromě platebních karet si do peněženky uložíte například i letenky nebo klíče od auta.

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
Služba Google Wallet nahradila Google Pay. V čem je lepší?

První online peněženka existuje už 11 let

Google představil službu Wallet již v roce 2011 jako součást androidu Nexus, který umožňoval bezkontaktní platby platebními kartami. Kvůli nedostatku zařízení s podporou NFC a nízkému zájmu ze strany obchodníků a spotřebitelů se navzdory maximálnímu úsilí služba nikdy neujala.

V roce 2015 přišel na trh Android Pay, který měl mnohem větší podporu. O 3 roky později se Android Pay a Google Wallet sloučily a vznikla služba Google Pay, která prošla v roce 2020 velkou aktualizací.

Záliba Google v přejmenování služeb přišla v květnu letošního roku, z Google Pay se opět stala Google Wallet. Šlo pravděpodobně o marketingový tah, Google však slibuje několik vylepšení a nových funkcí.

Rozšíření funkcionality

Služba je dostupná od verze Android 5.2 a zaplatíte s ní všude, kde akceptují platbu Google Pay. Vaše uložené karty se načítají automaticky, stačí si stáhnout aktualizaci z obchodu Google Play.

Uložení platebních karet a dokladů doplní možnost ukládání letenek, elektronických klíčů od auta, studentských průkazů, očkovacích průkazů, dárkových poukazů, digitálních řidičských průkazů nebo třeba i klíčů od hotelového pokoje.

Google má jednoduše v plánu plně podporovat veškeré digitální průkazy, které se dostanou na trh. I když je vývoj v USA v plném proudu a první země už testují vylepšení, v Česku si na všechny funkcionality pravděpodobně ještě nějakou dobu počkáme.

Peněženka si rychle získává příznivce, a to zejména mezi uživateli, kteří preferují Android zařízení, jelikož jde o přímou konkurenci peněženky od společnosti Apple. Obchodníkům se proto vyplatí přijímat digitální platby od obou vývojářů, neboť Google Wallet i Apple Pay jsou mezi spotřebiteli stále více oblíbené. Jak na to? Majitelé e-shopů a kamenných provozů se mohou obrátit na spolehlivou platební bránu jako je Besteron, která zastřeší všechny potřebné platební metody.

Údaje zůstávají v bezpečí

Google chce zcela nahradit fyzickou peněženku a zaručuje ještě vyšší míru bezpečnosti. Údaje spotřebitele se nenahrávají přímo do zařízení, ale na virtuální úložiště, a proto má možnost zablokovat přístup k citlivým údajům v případě ztráty nebo odcizení mobilu.

Pokud se rozhodnete spoléhat na doklady a platební karty uložené v Google Wallet, nezapomínejte sledovat stav baterie mobilního telefonu, abyste se zbytečně nedostali do nepříjemné situace.

Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píši texty, zastřešuji marketing, hraji si s grafickým designem, překládám do angličtiny a organizuji top eventy. Kreativitu naplno slavím pod značkou Stay Creative.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Německu se rozjíždí. I když velmi pomalu
2 min. doba čtení

Live shopping v Německu se rozjíždí. I když velmi pomalu

Nedávný průzkum společnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupování v Německu, známé také jako „live shopping“ či „in-stream shopping“, získává na oblibě. Šest z deseti německých spotřebitelů v současnosti rozumí tomuto pojmu, což je dvojnásob více než před třemi lety. Míra přijetí live shoppingu v Německu je však stále nízká.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+