3min. doba čtení

Služba Google Wallet nahradila Google Pay. V čem je lepší?

Google Wallet je zpět. Její novou verzi představili v květnu 2022 a poměrně rychle se dostala i k nám. Do Česka dorazila před dvěma měsíci a nahradila službu Google Pay, kterou již nelze samostatně stáhnout. Digitální peněženka je určena pro mobilní platformy Android a Wear OS a gigant si od ní hodně slibuje. Kromě platebních karet si do peněženky uložíte například i letenky nebo klíče od auta.

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Služba Google Wallet nahradila Google Pay. V čem je lepší?

První online peněženka existuje už 11 let

Google představil službu Wallet již v roce 2011 jako součást androidu Nexus, který umožňoval bezkontaktní platby platebními kartami. Kvůli nedostatku zařízení s podporou NFC a nízkému zájmu ze strany obchodníků a spotřebitelů se navzdory maximálnímu úsilí služba nikdy neujala.

V roce 2015 přišel na trh Android Pay, který měl mnohem větší podporu. O 3 roky později se Android Pay a Google Wallet sloučily a vznikla služba Google Pay, která prošla v roce 2020 velkou aktualizací.

Záliba Google v přejmenování služeb přišla v květnu letošního roku, z Google Pay se opět stala Google Wallet. Šlo pravděpodobně o marketingový tah, Google však slibuje několik vylepšení a nových funkcí.

Rozšíření funkcionality

Služba je dostupná od verze Android 5.2 a zaplatíte s ní všude, kde akceptují platbu Google Pay. Vaše uložené karty se načítají automaticky, stačí si stáhnout aktualizaci z obchodu Google Play.

Uložení platebních karet a dokladů doplní možnost ukládání letenek, elektronických klíčů od auta, studentských průkazů, očkovacích průkazů, dárkových poukazů, digitálních řidičských průkazů nebo třeba i klíčů od hotelového pokoje.

Google má jednoduše v plánu plně podporovat veškeré digitální průkazy, které se dostanou na trh. I když je vývoj v USA v plném proudu a první země už testují vylepšení, v Česku si na všechny funkcionality pravděpodobně ještě nějakou dobu počkáme.

Peněženka si rychle získává příznivce, a to zejména mezi uživateli, kteří preferují Android zařízení, jelikož jde o přímou konkurenci peněženky od společnosti Apple. Obchodníkům se proto vyplatí přijímat digitální platby od obou vývojářů, neboť Google Wallet i Apple Pay jsou mezi spotřebiteli stále více oblíbené. Jak na to? Majitelé e-shopů a kamenných provozů se mohou obrátit na spolehlivou platební bránu jako je Besteron, která zastřeší všechny potřebné platební metody.

Údaje zůstávají v bezpečí

Google chce zcela nahradit fyzickou peněženku a zaručuje ještě vyšší míru bezpečnosti. Údaje spotřebitele se nenahrávají přímo do zařízení, ale na virtuální úložiště, a proto má možnost zablokovat přístup k citlivým údajům v případě ztráty nebo odcizení mobilu.

Pokud se rozhodnete spoléhat na doklady a platební karty uložené v Google Wallet, nezapomínejte sledovat stav baterie mobilního telefonu, abyste se zbytečně nedostali do nepříjemné situace.

Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Zastřešuji marketing pro platební systémy Besteron. Přes 8 let také působím jako překladatel a kreativní copywriter. Řídím se heslem: „Nikdo nečte reklamy. Lidé čtou to, co je zajímá, což je občas i reklama…“.

Tento článek ti přináší

Besteron

S platební bránou Besteron už nemusíte čekat na své peníze. Máte je k dispozici ve stejný den, jako zaplatí zákazník a můžete je znovu investovat do rozvoje svého podnikání.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Průzkum slovenských e-shopů (E-shop Barometr 2022)

E-shop Barometr je pravidelný průzkum realizovaný mezi slovenskými e-shopy s různorodou nabídkou produktů a služeb. I uplynulý sedmý ročník, pod taktovkou ui42 ve spolupráci s KPMG na Slovensku, přinesl náhled pod pokličku slovenské e-commerce scény. Přečtěte si, jaká očekávání měli e-shopaři od Vánoc poznamenaných energetickou krizí a vysokou inflací. Jaké kroky například plánují podniknout v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
5min. doba čtení

E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Cílem každého e-shopu je prodávat. V moři konkurence, možnostech marketingových nástrojů a narůstajících očekávání zákazníků je však stále náročnější dosáhnout stanovených cílů. Stačí dnes větší rozpočet na reklamu, lepší marketing nebo změna designu webových stránek, aby byli zákazníci spokojenější a prodej efektivnější? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
3min. doba čtení

Ve společnosti Superzoo dokázali úspěšně odlehčit zákaznickému servisu. Pomohl jim online chat reago

Poskytnout návštěvníkům nepostradatelné služby na webu a také plně se zapojit do marketingové strategie a plnit růstové cíle lze pohodlně kombinovat. Pokud pilíř komunikace se zákazníky svěříte vyškoleným odborníkům, máte o reprezentativní dojem postaráno. Nepodceňujte sílu zákaznického servisu prostřednictvím chatu, protože vám může pomoci získat loajální zákazníky.

Dalibor Palšovič Dalibor Palšovič
Obchodní manažer
Přečíst článek