Chce to jasný plán
Máte-li neprůstřelný plán, máte eso v rukávu. Nehrozí tak, že vás překvapí problémy jako například nedostatek skladových zásob, problémy s dodavateli, nezvladatelný nápor na stránce nebo nestíhající zákaznická podpora. Abyste získali cenné podklady a důležitá čísla, podívejte se na údaje z loňské sezóny.
Určit si jasný cíl pro tuto sezónu, je více než prozrávající. Může to být například obrat, kterého byste v ideálním scénáři chtěli dosáhnout. Podle něj budete přesně vědět, kolik objednávek očekávat a co všechno je třeba zajistit, abyste je uměli i vyřídit. Tak například:
- skladové zásoby,
- personál (manuální exekuce objednávek, administrativa a customer care),
- přepravní společnosti,
- marketing (jakým způsobem podpořit byznys),
- rozpočet.
Posílejte své pozice ve vyhledávání
Zatímco jeden ze způsobů – placené kampaně, mohou v období Vánoc stát značný balíček, v případě neplacených výsledků v organickém vyhledávání to máte bez nákladů na reklamu. Prověřte si tedy, v jakém stavu je váš web. Nejen co se týká rychlosti a indexace, ale také z pohledu klíčových slov.
Vyberte ty nejrelevantnější a zapracujte je podle doporučení SEO, abyste se zobrazovali ve výsledcích co nejvýše. Jelikož se výsledky optimalizace projeví až po určitém období, tento bod si klidně posuňte na začátek TO-DO listu.
Nezapomeňte na přínosný obsah
I v tomto případě platí, že zatímco atraktivní obsah blogu začne z pohledu organiky přinášet ovoce, za dva měsíce už moc vody nenamutíte. Co ovšem pomůže, je jeho distribuce. Pokud napíšete přínosný článek a posílíte ho na sociálních sítích, případně jej rozešlete v rámci newsletteru, není vše ztraceno. Alternativou je vytvořit prémiový e-book s obsahem, který vaši cílovou skupinu zajímá. Pomozte jim vyřešit problém, podělte se o know-how nebo přidejte nápady tipy „jak na…“.
Inu a do třetice jsou zde sociální sítě. Nejrychlejší forma, jak se přiblížit a promluvit svým potenciálním zákazníkům. Postujte zajímavé příspěvky, bavte nebo řaďte. Stačí si vybrat sociální síť, která je pro váš byznys model nejvhodnější, pravidelně vytvářet hodnotný content a komunikovat s lidmi v komentářích.
Neházejte zákazníkům na webu polena pod nohy
Placené kampaně šlapou, jak mají, organika funguje a na web se proklikávají návštěvníci iz neplacených výsledků vyhledávání. No konverze pořád nikde… Aby zákazník nakoupil, v mnoha e-shopech musí projít tak strastiplnou cestu, že to raději vzdá. A odejde ke konkurenci. Konečně, koho by bavilo nefunkční vyhledávání, nelogické kategorie a neustálé vyplňování desítek polí ve formuláři v košíku?
Tyto a mnohé jiné problémy ovlivňují UX – uživatelskou zkušenost (user experience). Jinak řečeno dojem, který uživatel po zkušenosti s webovou stránkou nabude. Pokud je negativní, nenakoupí. Takže zbytečně tlačíte rozpočet do kampaní a jiných nástrojů, jejichž úkolem je lidi na web dostat. Překážky v e-shopu, které vás obírají o konverze, pomůže odhalit testování. Dokonce až 80% z nich.
Automatizujte a využijte umělou inteligenci
Nástroje umělé inteligence vám v této sezóně dokážou výrazně rozvázat ruce. Stačí, když zvolíte ty správné. Chatbot odbřemení zákaznickou podporu a díky propojení CMS a ChatGPT stíháte odstartovat i nový trh.
Vraťme se však o několik kroků zpět, ke konverzím. Věděli jste, jak je dokáže zlepšit právě AI? Automatizovaná doporučení zobrazí uživateli nabídku produktů, o kterou má pravděpodobně zájem. Aniž by se přihlásil a systém měl o něm nějaké údaje. Kromě toho, tento nástroj plně automatizovaně nabídne „podobné produkty“ nebo doplňkový sortiment. V detailu produktu, personalizovaném pop-up okně i v košíku. Výsledkem je zvýšený konverzní poměr a následně i revenue. Ve výsledku přesně toho, čeho by chtěl každý marketér a majitel e-shopu v TOP sezóně roku dosáhnout.