3 min. doba čtení

Britský průzkum zjišťoval, co udělat pro to, abyste získali pozitivní recenze

Udržování pozitivní pověsti na internetu je velmi důležité, ale v žádném případě ho nelze považovat za snadnou disciplínu.

Britský průzkum zjišťoval, co udělat pro to, abyste získali pozitivní recenze
Zdroj: Depositphotos

Na dnešním digitálním trhu mají recenze zákazníků významný vliv na nákupní rozhodnutí spotřebitelů. To potvrdil i nedávný průzkum společnosti Capital on Tap – podle něj 46 % Britů odradí od nákupu výrobku nebo služby špatná recenze.

Průzkum byl proveden na vzorku 1 002 běžných spotřebitelů ve Spojeném království v dubnu 2024.

Průzkum také dále zkoumal důvody, proč zákazníci zanechávají negativní hodnocení. Jak se dalo očekávat, nejčastějším důvodem je nespokojenost s kvalitou výrobku nebo služby. Až 72 % respondentů uvedlo, že by zanechali negativní recenzi, pokud by se setkali s nízkou kvalitou.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

Zákazníci navíc vnímají rozdíl v tom, jaký typ podniku hodnotí. Přinejmenším vzorek průzkumu ve Velké Británii ukázal, že je o něco shovívavější k malým podnikům ve srovnání s většími společnostmi – špatná celková zkušenost vede 69 % zákazníků k zanechání negativní zpětné vazby u národních společností a 66 % u malých podniků.

Motivace pro pozitivní hodnocení

Kritizovat je snadné, chválit je těžší – to ví asi každá firma, která pracuje s lidmi. Je možné motivovat zákazníky k vyjádření, i když jde vše podle plánu? V tomto průzkumu 84 % respondentů uvedlo, že by zanechali dobré hodnocení, pokud by měli pocit, že se jim dostalo dobré odměny. V těsném závěsu je kvalitní zákaznický servis – ten povzbudí k zanechání pozitivní recenze až 83 % lidí.

Nejlepší strategií pro získání pozitivních recenzí je samozřejmě i nadále výjimečná zkušenost a vysoká kvalita produktů a služeb.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Alex Miles, provozní ředitel společnosti Capital on Tap, zdůrazňuje dvojí dopad recenzí na chování spotřebitelů. Poukazuje na to, že i jediná špatná recenze může ovlivnit nákupy dalších zákazníků:

„Negativní recenze mohou mít jednoznačně velký vliv na chování spotřebitelů. V našem průzkumu jsme zjistili, že 11 % lidí by si nekoupilo výrobek nebo nevyužilo službu, pokud by měl na internetu hodnocení nižší než pět hvězdiček.“

Jen to nekomplikujte

Hodnocení zákazníků je důležité zejména v elektronickém obchodě, kde zákazník není v přímém kontaktu s produktem. Je to jednak mocný nástroj, který ovlivňuje rozhodování spotřebitelů, a jednak utváří pověst podniku.

Pochopením faktorů, které ovlivňují pozitivní i negativní recenze, se mohou firmy lépe orientovat na digitálním trhu a zlepšit své vztahy se zákazníky.

Miles radí podnikům, aby negativní recenze vnímaly jako příležitost ke zlepšení a zapojení zákazníků. Řešení stížností nejen vyřeší problémy, ale také prokáže profesionalitu a závazek ke spokojenosti zákazníků. Doporučuje také recenze aktivně podporovat. Zanechání recenze by nemělo být složitým procesem a díky dobrému řízení komunity budou mít zákazníci pocit, že jejich zpětná vazba nepřišla nazmar a že si jí podnik váží.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+