3 min. doba čtení

Co se můžeme naučit z průzkumu o přeshraničních e-shopech

Spotřebitelé v USA a Velké Británii se obracejí na mezinárodní e-shopy, aby získali výrobky za lepší ceny. Nedávné údaje ukazují, že až 52 % nakupujících si v posledním roce tímto způsobem koupilo alespoň jeden výrobek.

Co se můžeme naučit z průzkumu o přeshraničních e-shopech
Zdroj: Depositphotos

Vyplývá to z průzkumu společnosti Nosto na vzorku 2 000 lidí v USA a UK. Přestože pro 41 % spotřebitelů nakupujících v zahraničí jsou hlavním lákadlem nižší ceny, rozhodující roli hrají i další faktory. Například 23 % nakupujících ovlivnilo vystavení produktu na sociálních sítích, přičemž toto číslo výrazně vzrostlo u generace Z (ve věku 16 – 24 let), kde byly zmínky na sociálních sítích hlavním motivem.

Téměř 16 % spotřebitelů uvedlo jako důvod pro nákup v zahraničí lepší kvalitu výrobků, což naznačuje, že cenová konkurenceschopnost je v prostředí přeshraničního elektronického obchodu přesvědčivějším faktorem než vnímaná kvalita.

Zdroj: Nosto

Vnímají zákazníci také nevýhody?

Navzdory přitažlivosti nižších cen a vlivu sociálních médií se 92 % spotřebitelů obává přeshraničního nakupování. Nejčastější obavou, která se týká 50 % respondentů, je potenciální obtížnost vrácení zboží v e-shopech. Následují obavy o kvalitu výrobků (47 %) a obavy z padělků (46 %).

Kromě toho údaje ukazují významný rozdíl v důvěře mezi domácími a zahraničními e-shopy, přičemž 60 % respondentů důvěřuje zahraničním obchodům méně než domácím, a to z různých důvodů:

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
  • Podezřele nízké ceny: 44 % spotřebitelů si dává pozor na ceny, které se zdají být příliš výhodné.
  • Nedostatečná transparentnost poplatků: 41 % se obává nejasných informací o přeshraničních poplatcích a provizích.
  • Nejasné podmínky pro vrácení zboží: dalších 41 % respondentů se obává nejasných podmínek pro vrácení zboží a vrácení peněz.
  • Nejistota ohledně doručení: 39 % nakupujících si není jisto dobou doručení do jejich země.

Budování důvěry v přeshraniční e-commerce

Prezentace autentických recenzí a obsahu generovaného uživateli, tj. obsahu vytvořeného samotnými uživateli (nahrávání fotografií, příběhů, videí, označování na sociálních sítích atd.), může být řešením hlavních obav zákazníků týkajících se vrácení zboží, kvality a dodání.

Aby si mezinárodní podniky vybudovaly důvěru spotřebitelů, musí se při prodeji online zaměřit na společenský souhlas a transparentnost. To potvrzuje i výše zmíněný průzkum, který ukázal, že 64 % spotřebitelů bude značce více důvěřovat, pokud uvidí pozitivní hodnocení od jiných zákazníků v jejich zemi. Kromě toho 55 % spotřebitelů uvedlo, že je ovlivňují fotografie a recenze produktů od lidí, kteří prokazatelně nakoupili, což svědčí o UGC.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+