SOCIÁLNÍ SÍTĚ
69. Popis příspěvku je důležitější než hashtagy. Vtěsnejte do popisu vaše klíčová slova.
70. Plocha textu na příspěvku by neměla přesáhnout 20 %.
71. Nepoužívejte velké množství textu. V dnešní době se už nikomu nechce nic číst. Komunikujte podstatu, a ne hned celé portfolio.
72. Drtivá většina zákazníků sleduje online obsah na mobilních zařízeních. Myslete na to u webových stránek, příspěvků, kampaní.
73. Nepište o tom, jaký máte nový stroj, ale o tom, čeho jeho prostřednictvím dosáhnete.
74. Vytvářejte na sítích takový obsah, který dává lidem důvod tam zůstat. Jinak je tam neudržíte. Položte si otázku: Proč bych měl lajknout tuto stránku? Co tam najdu?
75. Je to náročné, ale musíte vyvolat emoce. Emoce jsou totiž víc než logika.
76. Publikujte PRAVIDELNĚ!
77. Trendy ukazují jasně – budoucností online světa je video.
78. V příštích letech budou značky bojovat o pozornost.
79. Nedělejte příliš obecné kampaně. Zaměřte se přímo na cílovou skupinu a každou službu nebo produkt namiřte přímo na ni. Stylem grafiky, copywritingu, cílením.
80. Soutěž je dobrý sluha, ale špatný pán. Nárazově vám pomůže získat lajky, ale není to seriózní klientela. To, že důchodkyně z malé vesnice vyhraje kurz programování v HTML, není výhra pro vás ani pro ni. Dělejte to s rozumem a dobře zacilte.
81. Příspěvky s fotkou jsou viditelnější než ty textové.
82. Příspěvky s obrázkem zaujmou člověka více, než když je tam jen interiér či předmět. Hledejte souvislosti v psychologii.
83. Pokud máte firemní profil na Facebooku a odepisujete na Messengeru, podepište se křestním jménem. Vyřeší to spoustu nedorozumění a vy máte menší riziko nespokojeného zákazníka, když bude vnímat člověka na druhé straně než korporát.
84. Pokud máte dostatečný počet sledujících, začněte s interakcí. Ptejte se jich, dělejte ankety, hlasování, hádanky, doplňovačky. Zabavte je. Algoritmy sociálních sítí vás odmění větším dosahem.
WEB
85. Změňte přihlašovací jméno ADMIN na něco složitějšího.
86. Používejte co nejsilnější ochranu. Počet útoků na webové stránky enormně roste. A útoků bude jen přibývat.
87. Zjistěte, kdo má přístup na vaše stránky. Hesla a přihlašovací údaje mějte vždy především vy. Je velmi pracné dodatečně zjišťovat, kdo co má, kdo ne, volat někomu, s kým jste se rozešli ve zlém apod. Jen proto, že jste to nechali na ostatních a nějak se na to zapomnělo…
88. Webová stránka je sběrnice klíčových slov.
89. Vnímejte trend, že mnohé weby mění svůj layout optimalizovaný pro mobilní zařízení na úkor desktopu.
90. Vnímejte váš web jako váš zákazník. Proveďte ho jednotlivými kroky tak, aby se nikde nezamotal. Jinak prostě odejde se špatným pocitem a vy jste přišli o reálné peníze.
91. Je to náročné, ale postavte své stránky tak, aby návštěvník udělal co nejméně kliknutí. Doba je neskutečně rychlá a nikdo nechce trávit čas blouděním po podstránkách a klikáním.
92. Nepoužívejte příliš mnoho pluginů. Váš web je zranitelnější, složitější a náchylnější ke zhroucení. Co nepoužíváte, vymažte.
93. Samozřejmostí je také zálohování webu a aktualizace používaných pluginů.
VŠEOBECNÉ TIPY NA ZÁVĚR
94. Zarezervujte si billboardové plochy zejména 8 měsíců před volbami.
95. Pro tisk upřednostněte Illustrator, InDesign, Corel, PDF před vším ostatním.
96. Oboustranná vizitka působí mnohem profesionálněji než jednostranná.
97. Dbejte na konzistentnost značky. Stejné barvy, písma, styl komunikace. Odměnou vám bude rozpoznatelnost značky na trhu s konkurencí. A to se vyplatí!
98. Nezatracujte reklamní předměty. Poslouží vám v soutěžích, ale dotvářejí celkovou image. Taková propiska nikdy neomrzí. Nevybírejte však příliš nekvalitní produkty. Zvolte zlatou střední cestu.
99. Dejte si extrémně záležet na kvalitních fotografiích. Je doba fotografií a videí. Vyplatí se vám najmout si profesionála a fotografie pak použít pro kampaně, billboardy, web, kalendáře, plakáty, sociální sítě, brožury, letáky, do interiéru a na milion dalších použití.
100. Pokud chcete zkrotit sociální sítě a firemní marketing, dělejte to přes notebook nebo počítač. Přes mobil nedokážete vidět to, co děláte jako celek. Mobilem jen dokončujte a editujte.
>>100 praktických rad pro kreativce část 1.<<