5 min. doba čtení

100 praktických rad pro kreativce a jeho klienta část 4.

Každá z našich rad je naší osobní zkušeností a trvalo nám dlouho, než jsme to celé pochopili. Odevšad totiž posloucháme jako my, kreativci, musíme být efektivní, rozhledění, draví, ale všeho moc škodí. Berte naše rady jako doporučení a tipy z praxe, abyste nemuseli dělat stejné chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
100 praktických rad pro kreativce a jeho klienta část 4.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

69. Popis příspěvku je důležitější než hashtagy. Vtěsnejte do popisu vaše klíčová slova.

70. Plocha textu na příspěvku by neměla přesáhnout 20 %.

71. Nepoužívejte velké množství textu. V dnešní době se už nikomu nechce nic číst. Komunikujte podstatu, a ne hned celé portfolio.

72. Drtivá většina zákazníků sleduje online obsah na mobilních zařízeních. Myslete na to u webových stránek, příspěvků, kampaní.

73. Nepište o tom, jaký máte nový stroj, ale o tom, čeho jeho prostřednictvím dosáhnete. 

74. Vytvářejte na sítích takový obsah, který dává lidem důvod tam zůstat. Jinak je tam neudržíte. Položte si otázku: Proč bych měl lajknout tuto stránku? Co tam najdu?

75. Je to náročné, ale musíte vyvolat emoce. Emoce jsou totiž víc než logika.

76. Publikujte PRAVIDELNĚ!

77. Trendy ukazují jasně – budoucností online světa je video.

78. V příštích letech budou značky bojovat o pozornost.

79. Nedělejte příliš obecné kampaně. Zaměřte se přímo na cílovou skupinu a každou službu nebo produkt namiřte přímo na ni. Stylem grafiky, copywritingu, cílením.

80. Soutěž je dobrý sluha, ale špatný pán. Nárazově vám pomůže získat lajky, ale není to seriózní klientela. To, že důchodkyně z malé vesnice vyhraje kurz programování v HTML, není výhra pro vás ani pro ni. Dělejte to s rozumem a dobře zacilte.

81. Příspěvky s fotkou jsou viditelnější než ty textové.

82. Příspěvky s obrázkem zaujmou člověka více, než když je tam jen interiér či předmět. Hledejte souvislosti v psychologii.

83. Pokud máte firemní profil na Facebooku a odepisujete na Messengeru, podepište se křestním jménem. Vyřeší to spoustu nedorozumění a vy máte menší riziko nespokojeného zákazníka, když bude vnímat člověka na druhé straně než korporát.

84. Pokud máte dostatečný počet sledujících, začněte s interakcí. Ptejte se jich, dělejte ankety, hlasování, hádanky, doplňovačky. Zabavte je. Algoritmy sociálních sítí vás odmění větším dosahem.

WEB

85. Změňte přihlašovací jméno ADMIN na něco složitějšího.

86. Používejte co nejsilnější ochranu. Počet útoků na webové stránky enormně roste. A útoků bude jen přibývat.

87. Zjistěte, kdo má přístup na vaše stránky. Hesla a přihlašovací údaje mějte vždy především vy. Je velmi pracné dodatečně zjišťovat, kdo co má, kdo ne, volat někomu, s kým jste se rozešli ve zlém apod. Jen proto, že jste to nechali na ostatních a nějak se na to zapomnělo…

88. Webová stránka je sběrnice klíčových slov.

Týdenní podcast UPdate

89. Vnímejte trend, že mnohé weby mění svůj layout optimalizovaný pro mobilní zařízení na úkor desktopu. 

90. Vnímejte váš web jako váš zákazník. Proveďte ho jednotlivými kroky tak, aby se nikde nezamotal. Jinak prostě odejde se špatným pocitem a vy jste přišli o reálné peníze.  

91. Je to náročné, ale postavte své stránky tak, aby návštěvník udělal co nejméně kliknutí. Doba je neskutečně rychlá a nikdo nechce trávit čas blouděním po podstránkách a klikáním. 

92. Nepoužívejte příliš mnoho pluginů. Váš web je zranitelnější, složitější a náchylnější ke zhroucení. Co nepoužíváte, vymažte.

93. Samozřejmostí je také zálohování webu a aktualizace používaných pluginů.    

VŠEOBECNÉ TIPY NA ZÁVĚR

94. Zarezervujte si billboardové plochy zejména 8 měsíců před volbami.

95. Pro tisk upřednostněte Illustrator, InDesign, Corel, PDF před vším ostatním.

96. Oboustranná vizitka působí mnohem profesionálněji než jednostranná.

97. Dbejte na konzistentnost značky. Stejné barvy, písma, styl komunikace. Odměnou vám bude rozpoznatelnost značky na trhu s konkurencí. A to se vyplatí!

98. Nezatracujte reklamní předměty. Poslouží vám v soutěžích, ale dotvářejí celkovou image. Taková propiska nikdy neomrzí. Nevybírejte však příliš nekvalitní produkty. Zvolte zlatou střední cestu.

99. Dejte si extrémně záležet na kvalitních fotografiích. Je doba fotografií a videí. Vyplatí se vám najmout si profesionála a fotografie pak použít pro kampaně, billboardy, web, kalendáře, plakáty, sociální sítě, brožury, letáky, do interiéru a na milion dalších použití.

100. Pokud chcete zkrotit sociální sítě a firemní marketing, dělejte to přes notebook nebo počítač. Přes mobil nedokážete vidět to, co děláte jako celek. Mobilem jen dokončujte a editujte.

>>100 praktických rad pro kreativce část 1.<<

>>100 praktických rad pro kreativce část 1.<<

>>100 praktických rad pro kreativce část 1.<<

Sdílet článek
Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad

Od doby své první dánské stavebnice jsem věděl, že chci věci dělat JINAK. 90-tky (prehistorické období před internetem) nás naučili skvěle improvizovat 🙂 Umění, design, grafika a zejména kreativita byly mými pilíři během dlouhých let studia, kde se mi vždy podařilo propašovat do projektu něco VÍCE než ostatní. 6 let studia na Fakultě umění na Technické univerzitě v Košicích mi přidala písmenka Bc. a drsně znějící Mgr. art. Už od té doby byly mé projekty reálně hmatatelné a nezůstaly jen ve složkách: final_final_378. Už jako mladý ,,bažant” jsem vizuálně zastřešoval evropské konference, celoslovenské roadshows, nebo pár inovativních projektů, které dnes voláme startupy. A TEDY MI TO DOCVAKLO! Už netvořím grafiky.  Tvořím příběhy! Pouze díky praxi, kreativnímu smýšlení, ale zejména úžasným klientům, z nichž se často stali přátelé, naše projekty skončily v Europarlamentu v Bruselu, v celé Evropě, Rusku a nově také v Dubaji. Našli jste je i v Bille či Kauflandu, jen o tom možná nevíte. Ať už jsem pracoval pro mikro projekt nebo MEGA korporaci, vždy jsem dával k projektům ohromnou porci kreativity. Jinak to ani nevím! A proto čtete tyto řádky. Hledáte totiž SKVĚLÝ NÁPAD!

KOLEŠTÍK Skvelý Nápad
Tento článek ti přináší

KOLEŠTÍK Skvelý Nápad

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Kdo se vyzná v digitálním chování Baby Boomers? Leží zde nevyužitá příležitost pro e-commerce
3 min. doba čtení

Kdo se vyzná v digitálním chování Baby Boomers? Leží zde nevyužitá příležitost pro e-commerce

Co se líbí Gen Z? Kde nalezneme Gen Z? Jak oslovit Gen Z? Kolem mladých dospělých se soustřeďuje pozornost v mnoha článcích i přednáškách. Nový report však odhaluje překvapivý trend, který může ovlivnit marketingové strategie. Baby Boomers, generace narozená mezi lety 1946 a 1964, prochází digitální revolucí. A tu mnoho značek zatím přehlíží.

Redakce Redakce
Přečíst článek
PayPal spouští PayPal Ads
3 min. doba čtení

PayPal spouští PayPal Ads

PayPal oficiálně spustil svoji novou reklamní službu PayPal Ads. Do karet mu hraje fakt, že dokáže sledovat a vyhodnocovat celý nákupní proces od momentu, kdy uživatel vidí reklamu až po dokončení transakce – a to vše v rámci své vlastní platformy. Vstup firmy do digitálního reklamního prostoru má potenciál ovlivnit nadcházející nákupní sezónu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Digitální média v kamenných obchodech mají smysl
3 min. doba čtení

Digitální média v kamenných obchodech mají smysl

Nová zpráva společností eMarketer a Placer.ai přináší pohled na nový trend v maloobchodním prostředí – spotřebitelé stále častěji komunikují s digitálními médii přímo v kamenných obchodech. Tato příležitost nabízí nový způsob, jak navázat kontakt se zákazníky v kamenných prodejnách, kde se stále uskutečňuje více než 80 % maloobchodního prodeje v USA. Přestože digitální média v […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+