5min. doba čtení

100 praktických rad pro kreativce a jeho klienta část 2

Každá rada je naší osobní zkušeností a trvalo nám dlouho, než jsme je všechny pochopili. Všude totiž slyšíme, jak my kreativci musíme být efektivní, pronikaví a draví, ale všeho moc škodí. Berte naše rady jako doporučení a tipy z praxe, abyste nemuseli dělat stejné chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
100 praktických rad pro kreativce a jeho klienta část 2

28. Nezapomínejte na zálohování dat. Možná je to klišé, ale když vám odejde disk, data nezachráníte.

29. Dělat zálohu přístupových hesel nemusím vysvětlovat, že?

30. Nedeformujte trh nízkými cenami. Pokud je hodnota loga 1 500 eur a na internetu najdete nabídku za 60 eur, tak něco není v pořádku. Vysvětlete klientovi, co vše obnáší udělat funkční, technicky připravené logo. Ostatně, jak si má klient vážit vlastního loga, když stojí tak málo?

31. Cena je také ukazatelem kvality. Tričko za 3 € a tričko za 30 € je rozdíl, že? I kdyby byla vyrobena stejnou technologií? Cena také vytváří image společnosti. Jakou image chcete mít? Levnou a dostupnou, nebo dražší a kvalitnější? Všeho s mírou, samozřejmě. I vy musíte mít své kvality, abyste vyšší ceny obhájili svými dovednostmi a kvalitou práce.

32. Upravujte cenové nabídky podle velikosti firmy zákazníka. Logo pro mini pekárnu nemůže stát stejně jako logo pro korporaci. 

33. Vytvářejte loga tak, abyste je mohli dostat na propisku, odznak i Boeing 747 a aby byla stále čitelná.

34. Pokud vám na logu něco nesedí a nevíte co, zkuste ho zrcadlově převrátit a přimhouřit oči. Pak přestanete vnímat textové znaky jako písmo, ale jako grafické znaky. Tehdy zjistíte, zda nemáte v logu díry, zda máte dobře provedený kerning, správné vzdálenosti apod.

35. U tiskovin si udělejte nátisk. Abyste si byli jisti barevností, čitelností a celkovým dojmem. Na monitoru totiž vše vypadá skvěle.

36. Pokud pracujete na brožurce, udělejte si zrcadlo. Listy papíru s číslováním stránek. To vám velmi pomůže při řazení stránek, jejich orientaci a pořadí.

37. Používejte vzorníky barev. Nejen Pantone, ale zejména CMYK coated. Využijete je nejen pro sebe, ale také při osobních konzultacích s klientem.

38. Vytvořte si pro každého klienta personu! Využijete ji zejména pro sponzorované příspěvky.

39. Neposílejte hotovou práci obratem. Pokud budete rychlí jako blesk, tak za prvé – klient si na to zvykne a bude to brát jako standard. Za druhé – rychlá práce obvykle není nejkvalitnější, že?

40. Nedávejte klientovi zdrojové soubory. Při koupi auta také nedostanete kompletní díly, abyste si mohli postavit jiné auto.

41. Média vybírejte podle cílové skupiny. Facebook, Instagram, TikTok, leták, billboard, plakát, video… Každá cílová skupina má svá specifika, a pokud jste dobrý tvůrce, měli byste to ovládat.

42. Hotový projekt odevzdejte na pěkně zabaleném USB klíči. Wow efekt bude zaručen.

Týdenní podcast UPdate

JAKO MAJITEL FIRMY MĚJTE NA PAMĚTI

43. VŽDY myslete jako váš klient. NEJČASTĚJŠÍM problémem, se kterým se setkáváme, je to, že majitel již nevidí svůj projekt očima klienta. Podívejte se na celý proces od vyhledávání na internetu přes návštěvu provozu až po zanechání recenze očima klienta. Dozvíte se toho hodně o sobě.    

44. To, že vy byste si nekoupili nějaký produkt/službu, ještě neznamená, že bys ji nekoupil někdo jiný.

45. Se slevami opatrně. Spíše než slevu dejte klientovi něco navíc. Koneckonců, pokud děláte svůj obor profesionálně, proč je prostor pro slevu? Ubíráte tím na kvalitě služby nebo produktu? A co si bude klient myslet, když jste mu několikrát slevu poskytli a teď už ne? Nebo proč ji nedostal a jiní ano?

46. Pokud se rozhodnete slevu poskytnout, využijte zejména Black Friday. Ideálně tak, jak byl původně zamýšlen. Pokud dáte slevu 1 %, budete všem pro smích. Pokud dáte 50 – 70 %, info o vás se bude šířit jako lavina.

47. Vaše vlastní e-mailová adresa @vasefirma.cz vypadá profesionálněji než bezplatné maily typu Gmail, Seznam apod. 

48. Vytvořte si e-mail reditel@vasefirma.cz, ať mají klienti pocit, že píší přímo vám a že jste dostupný pro jejich potřeby a požadavky. I když se o to pochopitelně bude starat vaše sekretářka.

49. Ujistěte se, že máte své logo v křivkách (.ai, .pdf .cdr .eps formáty). 

50. Vždy poděkujte za recenzi na Google Moje firma. Za dobré hodnocení poděkujte, špatné hodnocení se snažte pochopit a vyřešit v diskusi. Udělejte z nevýhody výhodu.

51. Ke konci měsíce uspořádejte společnou schůzku, na které proberete, co se bude dít v následujícím měsíci. Také z marketingového hlediska. 

52. Vašimi TOP příležitostmi jsou: Vánoce, Black Friday, léto (dovolené) a Valentýn.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru



Sdílet článek
Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad

Vede vlastní mini kreativní agenturu v Michalovcích. Díky tomu má prostor dávat svěřeným projektem dostatek času a hlavně nápadů.

KOLEŠTÍK Skvelý Nápad
Tento článek ti přináší

KOLEŠTÍK Skvelý Nápad

SKVĚLÝ NÁPAD je miniaturní kreativní studio na východě Slovenska. Naší hlavní strategií je mít jen tolik klientů, abychom jim vždy uměli věnovat dostatek času, pozornosti a kreativity.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Využijte skrytý potenciál analýzy sentimentu v programovém marketingu. Co je to vlastně analýza sentimentu?
3min. doba čtení

Využijte skrytý potenciál analýzy sentimentu v programovém marketingu. Co je to vlastně analýza sentimentu?

V dnešní době se stále častěji setkáváme s různými řešeními, která mají v co nejbližší době nahradit soubory cookies. Analýza sentimentu a prediktivní poznatky z ní vyplývající jsou zajímavým nástrojem pro optimalizaci kampaní zevnitř a bez nutnosti používat soubory cookies.

Martin Vašíček Martin Vašíček
Chief Technology Officer
Přečíst článek
Klíčová slova v online marketingu: Důležitá pravidla a tipy pro úspěšnou kampaň
6min. doba čtení

Klíčová slova v online marketingu: Důležitá pravidla a tipy pro úspěšnou kampaň

Online marketing je dnes neodmyslitelnou součástí každé firmy, stejně jako jsou klíčová slova neodmyslitelnou součástí online marketingu. Pomáhají vyhledávačům, ale také zákazníkům najít stránky a produkty. Bez nich může web zapadnout v hlubokých vodách internetu a produkty zůstanou neobjeveny. Jak vybrat správná klíčová slova pro firmu a jak je používat v různých online kanálech, včetně […]

Denisa Hajdúková Denisa Hajdúková
Copywriter
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+