6min. doba čtení

Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Co všechno ovlivní digitální marketing v tomto roce? Už stačilo zpráv o krizi a špatných vyhlídkách pro rok 2023. Tak to pojďme vzít z jiného konce. Prozradíme vám, co letos v digitálním marketingu nepřehlédnout a jak čerpat z toho “zlého”. Protože jak řekl závodník Formule 1 Ayrton Senna: „Za pěkného počasí nemůžete předjet 15 aut. V dešti ano.” 

Lucie Marková Lucie Marková
Marketing Manager
Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Tahák marketéra v roce 2023 

Celé makroekonomické pozadí se mění a s tím i chování spotřebitelů. Jako marketér pomůžete vaši značce tím, že budete:

  • maximálně využívat nasbíraných dat a využívat automatizaci,
  • tvořit promyšlenou kreativu, která vám umožní konkurenční náskok,
  • udržovat stávající firemní rozpočet a nekompromisně tlačit na jeho zvýšení,
  • šlapat do brand marketingu a zároveň hledat balanc mezi ním a výkonnostním marketingem,
  • každý krok průběžně měřit a vyhodnocovat (s ohledem na ochranu soukromí).

Které novinky a trendy v roce 2023 už netrpělivě vyhlížíme? 

V rámci PPC

Kaufland Marketplace

Na jaře očekáváme spuštení Kaufland Marketplace, po Německu bude tak Česko a Slovensko dalšími zeměmi, které nabídnou internetovým prodejcům nepotravinového zboží příležitost oslovit miliony dalších zákazníků pomocí platformy tržiště Kaufland.cz a Kaufland.sk.

Nasdílení Heureky 

Heureku bude možné konečně nasdílet. Dočkáme se klasického sdílení účtů, které je možné už téměř ve všech systémech. Do Heureky bylo prozatím nutné poslat přihlašovací údaje, které byly pro všechny správce jednotné.

Lookalike cílení kampaní

Seznam připravuje novinku v podobě lookalike cílení kampaní. Google i Facebook již takovou možnost má, ale u Seznamu se na to dlouho čekalo. Už i na Seznamu tak budete moct získat nové zákazníky díky cílení na lookalike publika, která se nejvíc podobají vaší cílové skupině.

Větší používání volné shody

Google se bude čím dál více snažit prosazovat používání volné shody ve vyhledávacích kampaních. Tu ocení hlavně inzerenti. Vaše zadané klíčové slovo se totiž zobrazí i u relevantních vyhledávacích dotazů, a to i když neobsahují žádné klíčové slovo.

PMax kampaně v popředí

PMax kampaně se budou dále vyvíjet a budou se rozšiřovat jejich možnosti nastavení. My už s nimi máme první zkušenosti.

Automatické doporučení v účtech

Google bude čím dál více prosazovat používání automatických doporučení v účtech. Tato doporučení pak samy například vypínají málo vyhledávaná klíčová slova, upravují strategie nabídek, rozšiřují zacílení kampaní nebo mění atribuční model.

Růst Seznam Nákupů

Seznam Nákupy se budou dále rozšiřovat a v průběhu Q1/2023 by mělo být konečně možné rozdělit náklady podle jednotlivých systémů a tím v reportingu rozdělit výkon Zboží.cz a Zboží inzerátů (produktová inzerce ve vyhledávání Seznamu).

Týdenní podcast UPdate

V rámci datové analytiky

Google Analytics 4 přeberou štafetu

V létě přeberou Analytics po Universal pomyslnou štafetu. Abyste neztratili žádná důležitá data, pohlídejte si plynulý přechod na nové “čtyřky”.

Práce s daty v reálném čase

Doporučujeme co nejvíce pracovat s daty uživatelů v reálném čase. Například při řešení požadavků můžete hned reagovat a danému zákazníkovi i rovnou pomoci s problémem. V reálném čase také snadněji objevíte anomálie v metrikách (metriky se počítají na úrovni minut/hodin) v rámci tržeb i návštěvnosti webu. Vyhněte se používání offline souborů, které jsou zastaralé a jejich zasílání neefektivní.

Větší důraz na first party data

Očekáváme profilování uživatelů pro CRM a domodelovávání dat do systémů na základě first party dat kvůli nemožnosti využívat cookies třetích stran. Bude tak výrazný důraz na bezpečnost reklamních systémů i soukromí uživatelů. 

Přihlašování uživatelů přes Czech ad ID

Kvůli ukončování cookies třetích stran bude nutné vyřešit přihlašování uživatelů. Očekává se, že se tak bude dít prostřednictvím reklamního identifikátoru Czech Ad ID, které představuje bezpečnou identitu pro české uživatele.

Spuštění Server-side měření 

Nějakou dobu už je tu s námi i server-side měření, ale stále v beta verzi. V roce 2023 se předpokládá spuštění ostré verze, což je velké téma i s ohledem na cookies. K first party data přistupujte ideálně přes SGTM ([Server-side Google Tag Manager). Je efektivní, funkční i bez nutnosti práce programátora a funguje napříč zařízeními.

V rámci SEO a COPY

Google si došlápne na spam odkazy

Google na konci roku 2022 spustil další aktualizaci, která se týká spam odkazů. Bude přísnější v postihu ohledně kvality odkazových domén.

Tvořte užitečný obsah pro uživatele 

Nejen v roce 2023, ale i v tom minulém jsme pocítili, že se Google více zaměřuje na uživatelský obsah. Vyhodnocuje, zda je content opravdu užitečný pro uživatele (zda v něm uživatelé nachází odpovědi na své otázky).

Nová možnost kontroly výpadku

Google spustil nový panel, pomocí kterého uvidíme, jestli nedošlo k výpadku v rámci vyhledávání. Užitečný nástroj pro každého, kdo řeší SEO. 

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

V rámci kreativy

AR technologie jako standard

AR (rozšířená realita) umí zvýšit engagement. Je jakousi digitální nadstavbou našeho světa a v reálném čase máte možnost vidět nejen prvky ve vašem zorném poli, ale i virtuální objekty, které můžete ovládat. Velmi efektní nástroj, který je pro většinu uživatelů zajímavým zpestřením online prostředí.

AI technologie, která pomáhá při tvorbě obsahu

Ještě nedávno to znělo jako sci-fi, ale rok 2023 bude také ve znamení využívání AI technologie. O technologiích, které simulují práci copywriterů, se mluví už delší dobu, ale nyní se s AI roztrhl pytel. Ale umí dodat do textů emoce?

Krátká videa a TikTok v čele leadera

Do popředí se dostávají dynamická, krátká videa, která snadno udržují pozornost uživatelů. TikTok tak v roce 2023 ještě více zdůrazní svou pozici udávání trendu mezi sociálními sítěmi a po jeho vzoru můžeme očekávat “tiktoktizaci” (zjednodušení a efektnost videoobsahu) všeho.

Conversion API měření aplikací a offline eventů

Conversion API (CAPI) pomáhá propojit vaše marketingová data se systémy Facebooku. Díky tomu můžete lépe optimalizovat cílení reklam, snižovat cenu za konverzi a zlepšit měření výsledků.

BeRealizace

Vedle TikToku je na vzestupu také sociální síť BeReal, která klade důraz na autentičnost a aktuálnost. 

Zvýšení zabezpečení Business Manageru

Rok 2023 se nese v duchu posílení bezpečnosti v onlinu, proto i v rámci BM dojde ke zvýšení zabezpečení prostřednictvím ověření e-mailové domény . Bez ověření se tak do Business Manageru dostanou lidé s danou doménou v e-mailové adrese.

Sdílet článek
Lucie Marková
Marketing Manager

Lucie se stará o strategii a péči o značku Advisio, stejně tak jako o hladký chod veškerých marketingových činností agentury.

Advisio
Tento článek ti přináší

Advisio

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+