4 min. doba čtení

Co ukazují globální trendy z Asie a Tichomoří?

Nedávná zpráva společnosti KPMG o nákupních zvyklostech a trendech v asijsko-pacifickém regionu poskytuje cenné poznatky, které mohou využít české a slovenské společnosti zabývající se e-commerce. Navzdory geografickému zaměření studie chování a preference spotřebitelů ukazují trendy, které jsou relevantní celosvětově. Jejich pochopení může firmám pomoci přizpůsobit se a prosperovat.

Co ukazují globální trendy z Asie a Tichomoří?
Zdroj: Depositphotos

Vliv sociálních médií a influencerů

Jedním z nejvýraznějších zjištění zprávy KPMG je významná role sociálních médií a vlivných osobností při rozhodování o nákupu u Generace Z. Platformy jako TikTok a Instagram neslouží pouze k sociální interakci, ale jsou to klíčové obchodní kanály, kde se rodí trendy a formuje chování spotřebitelů. Silná přítomnost na těchto platformách je pro úspěch značek nezbytná.

„Na trhu, který vyžaduje konkurenční ceny, svádějí špičkové společnosti v oblasti elektronického obchodování tvrdý boj nejen mezi sebou, ale také s kamennými obchody. Přilákat nové zákazníky je na nasyceném trhu obtížné, ale specifické zájmy mileniálů a generace Z představují pozoruhodnou příležitost. Maloobchodníci by měli přizpůsobit svůj přístup těmto skupinám a výhodu budou mít ti, kteří vynikají v analýze dat o zákaznících z online i offline zdrojů,“ komentuje Shin Jang Hun Partner a národní lídr pro oblast spotřebitelů a maloobchodu z korejské pobočky KPMG.

Generace Z v Asii a Tichomoří se při výběru módy ve velké míře spoléhá na celebrity a influencery, což je trend, který se projevuje i v Evropě. Místní e-commerce firmy by měly zvážit spolupráci s regionálními influencery, kteří mají ohlas u publika generace Z. Tato spolupráce může zvýšit viditelnost a důvěryhodnost značky, zvýšit návštěvnost a prodeje díky autentické podpoře.

Zdroj: KPMG

Vzestup liveshopping a AI

Dalším trendem, na který zpráva upozorňuje, je sociální prodej. V Asii a Tichomoří se 63 % spotřebitelů z Generace Z zapojuje do sociálních nákupů a 57 % se účastní liveshoppingu, neboli nakupování v přímém přenosu. To naznačuje, že při nákupu dávají přednost interaktivním a poutavým podnětům. Tomu dobře slouží současný rozmach umělé inteligence.

Zpráva uvádí příklad společnosti Nutrifood, která již využila živé streamery a influencery pro svůj marketing. V loňském roce zjistila, že mladé matky jsou často v noci vzhůru, aby utišily své děti, a jsou připraveny koupit kojeneckou výživu, kterou společnost vyrábí. Firma si uvědomila, že dvanáctihodinové živé vysílání není praktické, a tak hledala řešení v umělé inteligenci.

„Dnešní technologie nám umožňují lépe sloužit spotřebitelům a oslovit širokou škálu zákazníků. Aktivní přechod na technologie a digitální platformy tím, že nabídneme integrovanější zážitek a zvýšíme bezproblémový nákupní zážitek a hodnotu pro spotřebitele, se podniku vrátí.“ Tran Bao Minh, viceprezident společnosti Nutifood.

Vliv TikToku je navíc velmi významný. Značky, které efektivně využívají TikTok k marketingu, mohou dosáhnout významného dosahu a vlivu.

Aby na tom firmy vydělaly, měly by vytvořit robustní strategii sociálních sítí a zaměřit se na TikTok. Vytvářejte poutavý a kreativní obsah, který atraktivním způsobem prezentuje produkty, využívejte populární hudbu a trendy ke zvýšení viditelnosti a spolupracujte s influencery.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Přizpůsobení strategií dodavatelského řetězce

Zpráva také uvádí, že značky přehodnocují své strategie dodavatelského řetězce, aby lépe odpovídaly preferencím spotřebitelů generace Z. Rychlá móda a rychlé dodací lhůty jsou klíčové, protože tato skupina zákazníků si cení okamžitosti a přizpůsobování se trendům.

V takovém případě stojí za to zvážit investice do agilnějších řešení dodavatelského řetězce. Zavedení pokročilých systémů řízení zásob, optimalizace logistiky pro rychlejší dodávky a zajištění bezproblémové multikanálové zkušenosti může výrazně zvýšit spokojenost a loajalitu zákazníků.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
TikTok posiluje trh automotive marketingu
4 min. doba čtení

TikTok posiluje trh automotive marketingu

Rostoucí náklady na digitální reklamu a změny v chování spotřebitelů nutí automobilové značky hledat nové způsoby, jak efektivně oslovit kupující. TikTok se proto rozhodl vstoupit do světa automobilové reklamy s TikTok Automotive Ads – novým nástrojem, který má pomoci prodejcům a výrobcům aut spojit se s potenciálními kupujícími. Tento krok naznačuje, že TikTok chce konkurovat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Firmy s Google Business Profile mohou komunikovat přes WhatsApp a SMS
3 min. doba čtení

Firmy s Google Business Profile mohou komunikovat přes WhatsApp a SMS

Do Google Business Profile přibyla funkce, která umožňuje firmám integrovat WhatsApp a SMS zprávy pro přímou komunikaci se zákazníky. Tato změna může výrazně zjednodušit proces zákaznické podpory, odpovídání na dotazy či správu rezervací, a tím zlepšit celkový zákaznický zážitek.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge