4 min. doba čtení

Co ukazují globální trendy z Asie a Tichomoří?

Nedávná zpráva společnosti KPMG o nákupních zvyklostech a trendech v asijsko-pacifickém regionu poskytuje cenné poznatky, které mohou využít české a slovenské společnosti zabývající se e-commerce. Navzdory geografickému zaměření studie chování a preference spotřebitelů ukazují trendy, které jsou relevantní celosvětově. Jejich pochopení může firmám pomoci přizpůsobit se a prosperovat.

Co ukazují globální trendy z Asie a Tichomoří?
Zdroj: Depositphotos

Vliv sociálních médií a influencerů

Jedním z nejvýraznějších zjištění zprávy KPMG je významná role sociálních médií a vlivných osobností při rozhodování o nákupu u Generace Z. Platformy jako TikTok a Instagram neslouží pouze k sociální interakci, ale jsou to klíčové obchodní kanály, kde se rodí trendy a formuje chování spotřebitelů. Silná přítomnost na těchto platformách je pro úspěch značek nezbytná.

„Na trhu, který vyžaduje konkurenční ceny, svádějí špičkové společnosti v oblasti elektronického obchodování tvrdý boj nejen mezi sebou, ale také s kamennými obchody. Přilákat nové zákazníky je na nasyceném trhu obtížné, ale specifické zájmy mileniálů a generace Z představují pozoruhodnou příležitost. Maloobchodníci by měli přizpůsobit svůj přístup těmto skupinám a výhodu budou mít ti, kteří vynikají v analýze dat o zákaznících z online i offline zdrojů,“ komentuje Shin Jang Hun Partner a národní lídr pro oblast spotřebitelů a maloobchodu z korejské pobočky KPMG.

Generace Z v Asii a Tichomoří se při výběru módy ve velké míře spoléhá na celebrity a influencery, což je trend, který se projevuje i v Evropě. Místní e-commerce firmy by měly zvážit spolupráci s regionálními influencery, kteří mají ohlas u publika generace Z. Tato spolupráce může zvýšit viditelnost a důvěryhodnost značky, zvýšit návštěvnost a prodeje díky autentické podpoře.

Zdroj: KPMG

Vzestup liveshopping a AI

Dalším trendem, na který zpráva upozorňuje, je sociální prodej. V Asii a Tichomoří se 63 % spotřebitelů z Generace Z zapojuje do sociálních nákupů a 57 % se účastní liveshoppingu, neboli nakupování v přímém přenosu. To naznačuje, že při nákupu dávají přednost interaktivním a poutavým podnětům. Tomu dobře slouží současný rozmach umělé inteligence.

Zpráva uvádí příklad společnosti Nutrifood, která již využila živé streamery a influencery pro svůj marketing. V loňském roce zjistila, že mladé matky jsou často v noci vzhůru, aby utišily své děti, a jsou připraveny koupit kojeneckou výživu, kterou společnost vyrábí. Firma si uvědomila, že dvanáctihodinové živé vysílání není praktické, a tak hledala řešení v umělé inteligenci.

“Dnešní technologie nám umožňují lépe sloužit spotřebitelům a oslovit širokou škálu zákazníků. Aktivní přechod na technologie a digitální platformy tím, že nabídneme integrovanější zážitek a zvýšíme bezproblémový nákupní zážitek a hodnotu pro spotřebitele, se podniku vrátí.” Tran Bao Minh, viceprezident společnosti Nutifood.

Vliv TikToku je navíc velmi významný. Značky, které efektivně využívají TikTok k marketingu, mohou dosáhnout významného dosahu a vlivu.

Aby na tom firmy vydělaly, měly by vytvořit robustní strategii sociálních sítí a zaměřit se na TikTok. Vytvářejte poutavý a kreativní obsah, který atraktivním způsobem prezentuje produkty, využívejte populární hudbu a trendy ke zvýšení viditelnosti a spolupracujte s influencery.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Přizpůsobení strategií dodavatelského řetězce

Zpráva také uvádí, že značky přehodnocují své strategie dodavatelského řetězce, aby lépe odpovídaly preferencím spotřebitelů generace Z. Rychlá móda a rychlé dodací lhůty jsou klíčové, protože tato skupina zákazníků si cení okamžitosti a přizpůsobování se trendům.

V takovém případě stojí za to zvážit investice do agilnějších řešení dodavatelského řetězce. Zavedení pokročilých systémů řízení zásob, optimalizace logistiky pro rychlejší dodávky a zajištění bezproblémové multikanálové zkušenosti může výrazně zvýšit spokojenost a loajalitu zákazníků.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Proč jsou tržiště v USA populární?
3 min. doba čtení

Proč jsou tržiště v USA populární?

Nová studie společností Digital Commerce 360 a Bizrate Insights ukazuje zajímavé vzorce toho, jak lidé v USA nakupují online. Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 017 lidí, odhaluje motivace, preference a obavy spotřebitelů při nakupování na online trhu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+