3 min. doba čtení

Threads plánuje zakročit proti dezinformacím. Do boje povolá fact-checkery

Obsah na nové sociální síti Threads roste. Platforma chce jednat a využít své společenské odpovědnosti proti šíření dezinformací.

Threads plánuje zakročit proti dezinformacím. Do boje povolá fact-checkery
Zdroj: Depositphotos

V listopadu 2024 si Američané zvolí svého prezidenta. Právě po prezidentských volbách v USA v roce 2016 se začalo otevřeně hovořit o vlivu sociálních médií na veřejné mínění a o tom, jak lze výsledky hlasování zmanipulovat. Sociální síť Threads se na tyto výzvy připravuje již teď.

Nové nástroje pro kontrolu příspěvků ve vláknech

Šéf Instagramu Adam Mosseri řekl, že sociální platforma v současné době podobnému obsahu přiřazuje hodnocení Facebooku nebo Instagramu. V příštím roce však budou mít nástroje pro kontrolu faktů, které budou příspěvky hodnotit.

“Od příštího roku budou moci naši partneři, kteří ověřují fakta, prověřovat a hodnotit nepravdivý obsah na Vláknech. V současné době, když fact-checker ohodnotí obsah na Facebooku nebo Instagramu jako nepravdivý, rozšíříme toto hodnocení na téměř identický obsah na Threads, ale fact-checkerové nemohou hodnotit obsah na Threads samostatně,” Meta v prohlášení.

Budou Threads lepší platformou?

Algoritmy aplikace Threads mají fungovat jinak, než u Facebooku nebo Instagramu. Reposty v nebudou mít stejnou sílu jako v jiných aplikacích. To může být také pobídkou k přímému zapojení na rozdíl od pouhého doslovného šíření příspěvku.

Vzhledem k rostoucímu používání technologie Threads je to nezbytný krok. Aplikace má již více než 100 milionů aktivních uživatelů denně. Brzy se rozšíří do Evropy a troufá si překonat miliardu uživatelů.Brzy se rozšíří i do Evropy.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

Čím většího dosahu platforma dosahuje, tím větší je riziko šíření dezinformací. Podle Social Media Today portálu Meta se výrazně prosazuje ve sportovních komunitách. To se projevilo v nárůstu popularity mezi basketbalovými fanoušky, když jeden z turnajů NBA znamenal klíčový milník pro zapojení NBA právě prostřednictvím Threads.

Threads kontruje X

Ověřování faktů se letos stalo ještě kontroverznějším tématem, Elon Musk označil většinu ověřování faktů na sociálních sítích za “vládní cenzuru” a součást širšího spiknutí. Koneckonců to byl jeden z důvodů, proč loni odkoupil Twitter a rozhodl se nepodléhat kodexu EU proti dezinformacím.

“Jistá úroveň ověřování faktů je nezbytná, aby se zabránilo šíření škodlivých dezinformací. Protože když máte na starosti platformu, která může takové informace šířit mezi miliony, dokonce miliardy lidí, máte povinnost tyto škody měřit a pokud možno zmírňovat,” píše Andrew Hutchinson pro Social Media Today.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+