3min. doba čtení

Threads už tahá nitky i do Evropy

V červenci letošního roku byla zprovozněna nová aplikace Threads, ale kvůli obavám o ochranu osobních údajů nebyla v EU dostupná. The Wall Street Journal uvádí, že společnost Meta, která za aplikací stojí, by mohla tuto platformu zpřístupnit evropským uživatelům již příští měsíc.

Threads už tahá nitky i do Evropy
Zdroj: Depositphotos

Aplikace Threads umožňuje uživatelům zveřejňovat a sdílet text, obrázky a videa a také komunikovat s příspěvky ostatních uživatelů prostřednictvím odpovědí, sdílení a lajků. Připomíná vám to něco? Spekuluje se, že služba Threads vznikla především jako reakce na upadající Twitter, nyní známý jako X. Kontroverze kolem této sociální sítě způsobují odliv profilů a příliš mnoho z nich může Threads převzít.

Inovativní algoritmy Threads: sledování obsahu bez profilu?

Minulý týden jsme přinesli zprávu, že algoritmy Threads budou fungovat jinak než ostatní platformy Mety. Chce snížit vliv přeposílání příspěvků a povzbudit uživatele ke sdělování vlastních názorů. Zároveň si posvítí na virální příspěvky, které často vyvolávají silné emoce a polarizují společnost.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

Zpráva Wall Street Journal uvádí, že v zájmu dodržení předpisů EU by Meta mohla uživatelům v regionu nabídnout sledování obsahu, aniž by si museli vytvořit profil. Společnost zatím neupřesnila, jak přesně budou algoritmy při sledování obsahu bez profilu fungovat.

“Ačkoli aplikace Threads zatím neobsahuje žádné reklamy, pokud se podíváme na štítky ochrany osobních údajů aplikace v systému iOS, zdá se, že shromažďuje mnoho údajů a podobně jako mechanismus přihlašování, který používá Instagram. Podle předpisů EU, jako je zákon o digitálních službách a zákon o digitálních trzích, musí velké platformy získat od uživatelů výslovný souhlas se shromažďováním údajů pro účely personalizovaných reklam,” píše magazín Wired.

Předpisy nezůstaly bez odezvy

Irská komise pro ochranu osobních údajů (DPC) jí v lednu udělila pokutu ve výši 390 milionů eur za to, že od uživatelů vyžadovala, aby jako podmínku používání Facebooku akceptovali cílenou reklamu. Meta v reakci na tento incident a nařízení GDPR dala evropským účtům možnost vybrat si mezi placeným profilem bez reklam a bezplatnou verzí, kde však uživatelé musí počítat s cílenými reklamami.

Pomůže Evropa dosáhnout miliardy uživatelů?

Mark Zuckerberg věří, že platforma má šanci dosáhnout miliardy uživatelů během několika let. Při oznamování výsledků za 3. čtvrtletí vyšlo najevo, že Threads má méně než 100 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Spuštění v zemích EU by mohlo aplikaci poskytnout kýžený výsledek.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+