
Každoroční studie, které se zúčastnilo více než 13 000 dospívajících v USA , ukazuje, že se mění návyky dospívajících v oblasti sociálních médií a sledování videí. Nejoblíbenější aplikací pro zábavu je TikTok, ale Instagram je stále celosvětově nejoblíbenější sociální sítí.
Pokud jde o sledování videí, Netflix jen těsně poráží YouTube, který z průzkumu vyšel jako každodenní favorit. Vyplývá to z rozdělení používání sociálních médií:
- Nejoblíbenější je Instagram,
- následuje TikTok (+5 %),
- Snapchat (-3 %) naopak v tomto nejnovějším průzkumu trochu ztratil.
Změny nastaly také v tom, co teenagery zajímá na jiných stránkách.
- Pinterest získal velkou popularitu (+6 %),
- Facebook zaznamenal malý návrat (+2 %),
- na druhou stranu teenageři méně používají aplikaci X (-2 %).
Jedním z důvodů, proč je Instagram stále populární, může být to, že si uživatelé v aplikaci vybudovali své sociální sítě a kontakty, které je udržují aktivní. Přechod společnosti Meta na obsah navržený umělou inteligencí zvýšil čas strávený na platformě, a to i přes smíšené reakce na tuto změnu.
To se shoduje s nejnovější zprávou společnosti Meta, podle které používá Facebook každý den 40 milionů mladých dospělých v USA a Kanadě, což je nejvyšší počet za více než tři roky.
Z hlediska strategického plánování tato zjištění většinou podporují způsoby, jakými se na mladší uživatele již nyní cílí. Stále více lidí se však zajímá o Pinterest a zlepšují se reklamy Facebooku poháněné umělou inteligencí, což by mohlo znamenat nové způsoby, jak navázat kontakt s mladšími lidmi.
I přes tyto změny jsou Instagram a TikTok stále nejoblíbenějšími aplikacemi v této věkové skupině.