2 min. doba čtení

Sociální sítě a teenageři: Instagram vede v používání, TikTok je na vrcholu popularity

Nedávná studie společnosti Piper Sandler ukazuje určité změny v trendech a preferencích dospívajících na sociálních sítích. Ačkoli je nyní TikTok mezi dospívajícími populárnější než Instagram, pokud jde o zábavu, Instagram stále vede v celkovém používání. Podařilo se mu získat o 7 % více uživatelských bodů než v minulém průzkumu.

Sociální sítě a teenageři: Instagram vede v používání, TikTok je na vrcholu popularity
Zdroj: Depositphotos

Každoroční studie, které se zúčastnilo více než 13 000 dospívajících v USA , ukazuje, že se mění návyky dospívajících v oblasti sociálních médií a sledování videí. Nejoblíbenější aplikací pro zábavu je TikTok, ale Instagram je stále celosvětově nejoblíbenější sociální sítí.

Pokud jde o sledování videí, Netflix jen těsně poráží YouTube, který z průzkumu vyšel jako každodenní favorit. Vyplývá to z rozdělení používání sociálních médií:

  • Nejoblíbenější je Instagram,
  • následuje TikTok (+5 %),
  • Snapchat (-3 %) naopak v tomto nejnovějším průzkumu trochu ztratil.

Změny nastaly také v tom, co teenagery zajímá na jiných stránkách.

  • Pinterest získal velkou popularitu (+6 %),
  • Facebook zaznamenal malý návrat (+2 %),
  • na druhou stranu teenageři méně používají aplikaci X (-2 %).

Jedním z důvodů, proč je Instagram stále populární, může být to, že si uživatelé v aplikaci vybudovali své sociální sítě a kontakty, které je udržují aktivní. Přechod společnosti Meta na obsah navržený umělou inteligencí zvýšil čas strávený na platformě, a to i přes smíšené reakce na tuto změnu.

To se shoduje s nejnovější zprávou společnosti Meta, podle které používá Facebook každý den 40 milionů mladých dospělých v USA a Kanadě, což je nejvyšší počet za více než tři roky.

Z hlediska strategického plánování tato zjištění většinou podporují způsoby, jakými se na mladší uživatele již nyní cílí. Stále více lidí se však zajímá o Pinterest a zlepšují se reklamy Facebooku poháněné umělou inteligencí, což by mohlo znamenat nové způsoby, jak navázat kontakt s mladšími lidmi.

I přes tyto změny jsou Instagram a TikTok stále nejoblíbenějšími aplikacemi v této věkové skupině.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+