2 min. doba čtení

Followers a Likes nestačí. Algoritmu Instagramu se líbí váš Reach

Instagram provádí významné změny ve svých metrikách a přesouvá důraz z tradičních metrik, jako jsou sledující a srdíček, na dosah a zobrazení. Může za to jak změna chování uživatelů, tak nástup umělé inteligence.

Followers a Likes nestačí. Algoritmu Instagramu se líbí váš Reach
Zdroj: Depositphotos

Nedávno jsme informovali, že se Instagram zaměří na obsah šířený prostřednictvím zpráv. Včera Instagram oficiálně oznámil změnu metrik a priorit.

Nový přístup Instagramu vychází z přesvědčení, že dosah je přesnějším měřítkem úspěchu tvůrce na platformě. V rámci této změny Instagram oznámil, že sledovanost bude klíčovou metrikou pro všechny formáty obsahu, včetně Reels, živých videí, fotografií, carouselů a příběhů. Jednotná metrika má poskytnout jasnější a konzistentnější představu o výkonnosti obsahu.

Zobrazení nahradí různé jiné metriky v sekci Insights, jako jsou přehrání, dosah účtu, zapojení účtu, interakce a délka sledování. Kromě toho budou opakovaná zhlédnutí obsahu započítávána podobně jako přehrání a opakovaná přehrání u Reels, což může zvýšit celkový počet zhlédnutí a usnadnit tvůrcům uchopit změnu.

Reels Plays bude přejmenováno na Views. Views se stanou hlavní metrikou pro ostatní formáty, jako jsou fotografie, carousely a příběhy.

Konec falešných sledovatelů?

Tento trend je způsoben změnami v chování uživatelů i vlivem algoritmů. V současné době je zobrazování příspěvků z profilů, které člověk nesleduje, nastaveno tak, že je ve více než polovině případů doporučuje umělá inteligence. Tím se snižuje význam počtu sledujících, protože obsah, který uživatele zajímá, je stále více určován algoritmy, a nikoli jejich vlastním výběrem profilů, které sledují.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Uživatelé také mění způsob interakce s obsahem – při objevování nových příspěvků se více spoléhají na algoritmické kanály a obsah sdílejí prostřednictvím přímých zpráv namísto srdíčkování postů. V důsledku toho nabývá na významu metrika Send, jak vysvětlil šéf Instagramu Adam Mosseri.

Tato změna odráží rostoucí trend sdílení soukromého obsahu namísto veřejného zapojení.

Pro tvůrce to znamená, že je nutné zaměřit se na maximalizaci dosahu a zobrazení. Tradiční ukazatele, jako je počet sledujících a Likes, mají sice stále své místo, ale už nejsou hlavními ukazateli úspěchu. Místo toho se tvůrci musí přizpůsobit změnám, které zvyšují dosah jejich obsahu a podporují větší počet zobrazení.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+