2 min. doba čtení

Followers a Likes nestačí. Algoritmu Instagramu se líbí váš Reach

Instagram provádí významné změny ve svých metrikách a přesouvá důraz z tradičních metrik, jako jsou sledující a srdíček, na dosah a zobrazení. Může za to jak změna chování uživatelů, tak nástup umělé inteligence.

Followers a Likes nestačí. Algoritmu Instagramu se líbí váš Reach
Zdroj: Depositphotos

Nedávno jsme informovali, že se Instagram zaměří na obsah šířený prostřednictvím zpráv. Včera Instagram oficiálně oznámil změnu metrik a priorit.

Nový přístup Instagramu vychází z přesvědčení, že dosah je přesnějším měřítkem úspěchu tvůrce na platformě. V rámci této změny Instagram oznámil, že sledovanost bude klíčovou metrikou pro všechny formáty obsahu, včetně Reels, živých videí, fotografií, carouselů a příběhů. Jednotná metrika má poskytnout jasnější a konzistentnější představu o výkonnosti obsahu.

Zobrazení nahradí různé jiné metriky v sekci Insights, jako jsou přehrání, dosah účtu, zapojení účtu, interakce a délka sledování. Kromě toho budou opakovaná zhlédnutí obsahu započítávána podobně jako přehrání a opakovaná přehrání u Reels, což může zvýšit celkový počet zhlédnutí a usnadnit tvůrcům uchopit změnu.

Reels Plays bude přejmenováno na Views. Views se stanou hlavní metrikou pro ostatní formáty, jako jsou fotografie, carousely a příběhy.

Konec falešných sledovatelů?

Tento trend je způsoben změnami v chování uživatelů i vlivem algoritmů. V současné době je zobrazování příspěvků z profilů, které člověk nesleduje, nastaveno tak, že je ve více než polovině případů doporučuje umělá inteligence. Tím se snižuje význam počtu sledujících, protože obsah, který uživatele zajímá, je stále více určován algoritmy, a nikoli jejich vlastním výběrem profilů, které sledují.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Uživatelé také mění způsob interakce s obsahem – při objevování nových příspěvků se více spoléhají na algoritmické kanály a obsah sdílejí prostřednictvím přímých zpráv namísto srdíčkování postů. V důsledku toho nabývá na významu metrika Send, jak vysvětlil šéf Instagramu Adam Mosseri.

Tato změna odráží rostoucí trend sdílení soukromého obsahu namísto veřejného zapojení.

Pro tvůrce to znamená, že je nutné zaměřit se na maximalizaci dosahu a zobrazení. Tradiční ukazatele, jako je počet sledujících a Likes, mají sice stále své místo, ale už nejsou hlavními ukazateli úspěchu. Místo toho se tvůrci musí přizpůsobit změnám, které zvyšují dosah jejich obsahu a podporují větší počet zobrazení.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
TikTok představuje Search Ads Campaign
3 min. doba čtení

TikTok představuje Search Ads Campaign

TikTok rozšiřuje své reklamní možnosti uvedením nové funkce Search Ads Campaign. Jejím cílem je oslovit uživatele s vysokou pravděpodobností nákupu prostřednictvím výsledků vyhledávání v aplikaci TikTok. Stále více lidí používá sociální platformy k vyhledávání produktů namísto tradičních vyhledávačů. A TikTok chce inzerentům umožnit cílení na uživatele právě v momentě, kdy aktivně hledají informace.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Uživatelé TikToku oceňují použití AI v reklamě
3 min. doba čtení

Uživatelé TikToku oceňují použití AI v reklamě

Generativní AI se stává mocným nástrojem i v reklamě. Nedávná studie TikTok Marketing Science ukazuje, že uživatelé TikToku projevují výrazně větší nadšení a obeznámenost s obsahem generovaným AI, což poskytuje cenné poznatky pro značky, které chtějí využít potenciál AI v e-commerce.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak nové funkce Meta pomohou e-shopům zvýšit prodeje během svátků
4 min. doba čtení

Jak nové funkce Meta pomohou e-shopům zvýšit prodeje během svátků

Období horlivého nakupování se blíží a společnost Meta představila nové funkce pro e-commerce segment. Novými nástroji chce pomoci při zvyšování prodeje a efektivnějším oslovení zákazníků. Marketéři budou mít prostor pro zvýraznění či připomenutí slev, s Location Ads dokáží oslovit turisty a svůj prostor dostanou i kamenné provozy. Tyto inovace slibují optimalizovanější a personalizovaný přístup k […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+