2 min. doba čtení

Rozšíření prohlížeče Chrome zasáhl rozsáhlý kybernetický útok

Uživatelé oblíbeného prohlížeče Chrome čelí vážné bezpečnostní hrozbě. Bezpečnostní výzkumníci odhalili sofistikovaný kybernetický útok, který se šíří prostřednictvím rozšíření prohlížeče a ohrožuje citlivé údaje uživatelů po celém světě. Podle portálu The Verge útočníci již od poloviny prosince 2024 systematicky infiltrovali oblíbená rozšíření Chrome a získávali přístup k soukromým informacím nic netušících uživatelů.

Rozšíření prohlížeče Chrome zasáhl rozsáhlý kybernetický útok
Zdroj: Depositphotos

Hlavním cílem útoku byl sběr citlivých uživatelských údajů, zejména cookies prohlížeče a přihlašovacích údajů. Odborníci poznamenali, že útok se zaměřil především na služby využívající umělou inteligenci a reklamní platformy sociálních médií, s osobitým důrazem na účty Facebook Ads.

Paradoxně mezi zasaženými společnostmi skončila i firma Cyberhaven, která sama poskytuje kybernetické zabezpečení. Jejich rozšíření na prevenci úniku dat bylo napadeno prostřednictvím phishingového e-mailu. Škodlivá verze jejich rozšíření (24.10.4) se dostala do oběhu 24. prosince ve 20:32. Navzdory rychlé reakci společnosti, která problém identifikovala následující den v 18:54, škodlivý kód zůstal aktivní až do 21:50 25. prosince.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Po incidentu Cyberhaven vydal sérii bezpečnostních doporučení pro potenciálně zasažené organizace. Mezi klíčová preventivní opatření patří důkladná kontrola systémových záznamů na neobvyklou aktivitu a okamžitá změna hesel všech přihlašovacích údajů, které nevyužívají pokročilý bezpečnostní standard FIDO2 pro vícefaktorové ověřování. Společnost již vydala aktualizovanou, bezpečnou verzi rozšíření označenou jako 24.10.5.

Jak se chránit před kybernetickými útoky v e-commerce?

Zájem o online nákupy roste, ale spolu s tím i kybernetické útoky na e-commerce platformy. Co je horší, kybernetické útoky jsou čím dál sofistikovanější a e-shopy čelí novým bezpečnostním výzvám každý den. Pro e-commerce profesionály už nestačí spoléhat se jen na základní zabezpečení. Nezapomeňte chránit údaje zákazníků a v neposlední řadě i své podnikání.

Doporučená preventivní opatření pro e-commerce:

  • Pravidelná kontrola aktivity reklamních účtů.
  • Nastavení notifikací na neobvyklé výdaje.
  • Používání specializovaných nástrojů na monitoring podezřelé aktivity.
  • Implementace silného vícefaktorového ověřování pro všechny reklamní platformy.
  • Pravidelné zálohování nastavení kampaní.
  • Školení zaměstnanců o bezpečnostních rizicích.
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Digitalizace v e-commerce: Smlouvy s influencery, kurýry i dodavateli
4 min. doba čtení

Digitalizace v e-commerce: Smlouvy s influencery, kurýry i dodavateli

Čas je v e-commerce klíčový. Počítáte s každou minutou. Každý den musíte odeslat zboží, dohodnout se s influencerem, podepsat smlouvu s obchodním partnerem. Pak rychle připravit interní dokumenty, vyřešit reklamaci, odeslat objednávku, nalodit nové brigádníky. Vše vyžaduje čas. Jak si urychlit práci?

Heslo versus passkey: Které přihlašování je bezpečnější a pohodlnější?
3 min. doba čtení

Heslo versus passkey: Které přihlašování je bezpečnější a pohodlnější?

Každý e-shopař to zná: zákazník se při pokusu o přihlášení zasekne, zapomene heslo, po několika neúspěšných pokusech to vzdá – a košík zůstane prázdný. Frustrace, kterou hesla způsobují, nefrustruje jen zákazníky, ale i samotné obchodníky. Naštěstí existuje řešení, které může tuto bariéru odstranit – a zároveň zvýšit bezpečnost i konverze. Jmenuje se passkey.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+