5 min. doba čtení

Redesign a migrace e-shopu: na co myslet a které kroky nevynechat?

Všimli jste si, že váš e-shop v posledních měsících nepřináší očekávané výsledky? Dostáváte stále více stížností od zákazníků, že se jim v objednávkách objevují chyby nebo že nemohou snadno dokončit nákup? Pokud chcete posunout své podnikání na další úroveň a jít stále kupředu, měli byste uvažovat o migraci nebo redesignu svého elektronického obchodu.

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Redesign a migrace e-shopu: na co myslet a které kroky nevynechat?
Zdroj: Shutterstock

Kompletních redesignů se mnozí majitelé e-shopů obávají, ale ve skutečnosti vůbec nemusí být strašákem. Stačí dodržovat několik základních pravidel.

Redesign vs. migrace

Pod předěláním e-shopu se myslí změna vizuální identity, přičemž internetový obchod bude nadále fungovat na původním systému se stejnými adresami URL. Ve srovnání s migrací je to jednodušší a levnější úkol.

Při migraci e-shopu se nejčastěji provádí redesign. Dochází však také k přenosu všech dat internetového obchodu do nového systému. Mění se adresy URL, kategorie a další atributy, aby se optimalizovala SEO a procesy, zvýšila rychlost načítání a zákazníci měli co nejlepší uživatelský komfort. Vzhledem ke složitosti úkolů může migrace trvat až 3 – 6 měsíců, v případě velkých a složitých e-shopů dokonce až rok a více.

Nezapomeňte: Než se rozhodnete pro migraci s případným redesignem e-shopu, dobře si prohlédněte svá klíčová data. Rozhodnutí o kompletním redesignu e-shopu by nemělo vycházet z vašich subjektivních pocitů, ale především z reálných dat a opakujících se problémů, které vás připravují o čas a peníze. Teprve pak vám migrace skutečně přinese kýžené výsledky.

Zdroj: Shutterstock

Základní kroky migrace e-shopu

Migrace elektronického obchodu spojená s redesignem se skládá z několika klíčových kroků. Víte, které z nich hrají nejzásadnější roli?

Migrace back-endu

Back-end e-shopu tvoří všechny procesy a nastavení, které běží na pozadí a starají se o správné fungování celého internetového obchodu. V tomto ohledu hraje zásadní roli kvalitní technická podpora. Proto při výběru nového poskytovatele pečlivě zvažte i tento aspekt.

V případě migrace back-endu je třeba věnovat největší pozornost:

  • migraci všech dat ze stávajícího e-shopu – produkty, objednávky, stránky, články,
  • nastavení rozhraní s interními nástroji – ERP, výroba, fakturační systém atd.,
  • konfiguraci vazeb s dodavateli a zákazníky,
  • nastavení propojení s externími nástroji a aplikacemi – srovnávače cen, analytické nástroje, platební brány, newslettery nebo partnerské systémy,
  • definování všech procesů v rámci registrace, nákupu, zasílání e-mailů a SMS oznámení, definování všech procesů v rámci registrace, nákupu, zasílání e-mailů a SMS oznámení,
  • vytvoření vývojového API pro potenciální programátory na zakázku.

Redesign front-endu

Front-end tvoří všechny části e-shopu, které jsou viditelné pro zákazníky. Při redesignu se můžete vydat jednou ze dvou základních cest.

  1. Necháte si vytvoriť dizajn kompletne na mieru. Budete vytvárať drôtené modely, testovať jednotlivé varianty, optimalizovať a spolupracovať so skúsenými dizajnérmi. Toto riešenie je však časovo veľmi náročné a pre väčšinu e-shopov zbytočne drahé.
  2. Půjdete cestou předdefinovaného designu s případnými úpravami vytvořeného na základě zažitých šablon, které splňují nejdůležitější UX principy a standardy. Tvorba takového designu je rychlejší a cenově dostupnější.

Praktický tip: Design front-endu není jen o barvách a moderní grafice. Před vytvořením vlastního designu je velmi důležité navrhnout logické rozvržení jednotlivých částí e-shopu. Zejména strukturu domovské stránky, rozdělení kategorií a uspořádání menu. Klíčové je, aby se zákazníci na vašich stránkách snadno orientovali.

Nastavení atributů SEO

Nemusíte se obávat, že kvůli migraci e-shopu přijdete o dobré pozice ve vyhledávání. Naopak. Pokud si dáte záležet na správném nastavení atributů SEO, pozice vašeho e-shopu budou ještě lepší. Zvláštní pozornost věnujte následujícím nastavením:

  • Během migrace a úprav v novém e-shopu vypněte indexování a zapněte jej, až když budete spouštět finální verzi do plného provozu.
  • Přeneste obsah ze starého e-shopu ideálně 1:1, bez jakýchkoli změn. Dbejte na správné nastavení H1, H2 a H3 titulků, meta tagů a alt tagů.
  • Vytvořte a nahrajte robots.txt a sitemap.xml soubory.
  • Pokud se změní adresa URL vašeho starého e-shopu, přidejte přesměrování 301. Poté pravidelně monitorujte a eliminujte výskyt stránek 404.
  • Nastavení stránkování – dbejte na indexování všech jedinečných stránek..  
  • Optimalizování filtrování – musí fungovat s vypnutým JavaScriptem. Z filtru také vygenerujte klíčová slova do kategorií H1 a meta title.
  • Vytvářejte interní vzájemné odkazy – zejména mezi kategoriemi, produkty a články.
  • Přidání přesměrování mezi HTTPS a HTTP, verze adresy bez lomítka a s lomítkem nebo mezi adresou bez www na s www.

Pamatujte: nikdy neodstraňujte odkazy 301 mezi původní a novou adresou URL. Hrozí totiž riziko vytvoření nových stránek 404, které zhorší celkové hodnocení vašeho obchodu v SEO.

Zdroj: Shutterstock

Optimalizace v rámci Google PageSpeed

Nástroj Google PageSpeed slouží nejen k hodnocení rychlosti stránek, ale zobrazuje také skóre použitelnosti webu a postupů SEO. Použijte jej k analýze svého nového webu e-shopu a na jeho základě proveďte potřebné úpravy. Doporučujeme vám, abyste provedli následující kroky ke zlepšení svého skóre.

  • Optimalizace obrázků – použijte pouze rozměry, které skutečně potřebujete pro určité oblasti, pro zmenšení celkové velikosti obrázku můžete použít tinyjpg.com. Snažte se používat moderní formáty – např. WebP.
  • Nastavte takzvané Lazy Loading, což je postupné načítání jednotlivých částí webu.
  • Zkuste omezit počet externích skriptů.
  • Ujistěte se, že design e-shopu je čistý a minimalistický – čím více grafických prvků, tím déle se stránka načítá.

Zdroj: Shutterstock

Záver

Po úspěšné migraci s případným redesignem vám zbývá jediné – spustit marketingové kampaně a detailně vyhodnotit nová data, na jejichž základě budete moci provést drobné úpravy, abyste dosáhli ještě lepších výsledků.

Přemýšlíte o migraci a redesignu svého e-shopu a záleží vám na tom, aby všechny procesy probíhaly co nejhladčeji? Chcete posunout své podnikání na vyšší úroveň? V Creative Sites se postaráme o to, aby váš nový internetový obchod přinášel perfektní výsledky. kontaktujte naše odborníky a nechte si poradit nejlepší možné řešení pro váš konkrétní případ.

Sdílet článek
Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.

Ivan působí v CREATIVE sites na pozici COO a představuje „divokou“ kombinaci manažera a programátora v jednom. Zajišťuje efektivitu a každodenní chod výkonných týmů, které doručují služby novým a stávajícím klientům. Zároveň se již 10. rok podílí na vývoji a směřování přední e-shop platformy na Slovensku pro ambiciózní e-shopaře – CREATIVE shop.

CREATIVE sites
Tento článek ti přináší

CREATIVE sites

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Konfigurátory cen produktů pro e-shopy B2B a B2C
7 min. doba čtení

Konfigurátory cen produktů pro e-shopy B2B a B2C

Chcete prodávat své produkty online s možností nastavení jejich parametrů? Pro váš e-shop to má mnoho výhod. Zákazník si vybere například rozměry výrobku, materiál nebo vybavení a poté přistoupí přímo k objednávce podle svých představ. A představte si, že by si konfiguraci mohl i uložit a spravovat ji zpětně. 

Ivan Potančok Ivan Potančok
CEO vibration.sk
Přečíst článek
6 důvodů, proč rozšířit kamennou prodejnu i o e-shop
5 min. doba čtení

6 důvodů, proč rozšířit kamennou prodejnu i o e-shop

Vlastníte kamenný obchod a hledáte způsoby, jak dále rozvíjet své podnikání? Chcete získat více věrných zákazníků nebo dokonce expandovat na nové trhy? V tom případě byste měli zvážit zřízení vlastního e-shopu. Nemusí být plnohodnotnou náhradou kamenného obchodu, ale skvěle jej doplňuje. A přitom vám usnadní posunout vaše podnikání na vyšší úroveň.

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+