5 min. doba čtení

6 důvodů, proč rozšířit kamennou prodejnu i o e-shop

Vlastníte kamenný obchod a hledáte způsoby, jak dále rozvíjet své podnikání? Chcete získat více věrných zákazníků nebo dokonce expandovat na nové trhy? V tom případě byste měli zvážit zřízení vlastního e-shopu. Nemusí být plnohodnotnou náhradou kamenného obchodu, ale skvěle jej doplňuje. A přitom vám usnadní posunout vaše podnikání na vyšší úroveň.

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
6 důvodů, proč rozšířit kamennou prodejnu i o e-shop
Zdroj: Shutterstock

Na základě našich dlouholetých zkušeností vám v následujících řádcích přinášíme 6 nejdůležitějších důvodů, proč se i vám vyplatí rozšířit svůj obchod o internetový obchod.

Počet online nákupů stále roste

Několik statistik hned na úvod. Z údajů poradce Forbes vyplývá, že zatímco v roce 2021 dosáhly internetové obchody po celém světě tržeb ve výši 5,211 bilionu dolarů, v roce 2023 se předpokládá, že tržby online dosáhnou až 6,310 bilionu dolarů. Kromě toho odborníci předpovídají, že do roku 2026 dosáhnou e-shopy obratu až 8,148 bilionu dolarů, a až 24 % všech nákupů se tak uskuteční online.

To znamená jediné – pokud chcete, aby vaše podnikání v následujících letech rostlo rychleji, měli byste rozhodně zvážit investici do elektronického obchodu..

Zajímavý fakt: 60 % spotřebitelů vadí, pokud kamenný obchod nemá e-shop. Ale až 74 % spotřebitelů vadí, pokud e-shop nemá kamennou prodejnu. Nejvyšší potenciál úspěchu tedy získáte, když budete mít jak internetový obchod, tak kamennou prodejnu.

Hlavní výhody kamenných prodejen

Než se podíváme na výhody e-shopů, připomeňme si proč je vlastně dobré mít kamenný obchod..

Potenciálně nižší náklady na marketing

Spustit úspěšnou reklamu na internetunení v dnešní době tak levné a jednoduchéjak to někteří prezentují. Pokud chcete předběhnout konkurenci a oslovit spoustu nových zákazníků, musíte nějaké peníze investovat do reklamy.

Výhodou kamenného obchodu je, že když ho máte umístěný na dobrém místě, procházejí kolem něj denně stovky potenciálních zákazníků. Tímto způsobem je vaše reklama v podstatě zdarma a nemusíte investovat velké částky, abyste se zviditelnili.

Emoce, prestiž a důvěra

V kamenném obchodě si zákazníci mohou ohmatat a vyzkoušet vaše výrobky naživo. Přijdou do kontaktu s prodejcem, který jim vysvětlí všechny výhody a vyvolá v nich pozitivní emoce. Díky tomu je mnohem snazší přesvědčit člověka, aby si u vás výrobky koupil.

Tip: Společnosti, které mají vlastní kamenný obchod, jsou pro zákazníky důvěryhodnější. Lidé vědí, že nejste jen nějaký experimentální e-shop, který vznikl před měsícem a za dva měsíce přestane fungovat. Díky tomu je mnohem snazší prodávat dražší výrobky, kde důvěra hraje zásadní roli.

Proč si založit vlastní e-shop?

Ačkoli kamenné obchody mají své výhody, internetové obchody jich mají obecně více. Za zmínku stojí následující:

1. Nižší počáteční investice

K založení malého fungujícího e-shopu budete potřebovat několik set nebo tisíc eur. U velkých, komplexních e-shopů se náklady mohou pohybovat v nižších desítkách tisíc eur. Stále se však jedná o nižší počáteční investici než v případě kamenného provozu, kde musíte zaplatit stavbu a vybavení prostor plus nájem a služby. Zřízení internetového obchodu také vyžaduje méně času a nemáte s ním spojeno tolik povinností.

2. Menší měsíční náklady

Provoz e-shopu stojí desítky nebo stovky eur měsíčně. V případě kamenného provozu je třeba počítat s tisíci, v mnohých případech desítkami tisíc eur. Budete muset platit mzdy zaměstnancům, účty za služby nebo provádět značné platby za skutečný pronájem prostor.

3. Téměř neomezený sortiment výrobků

V kamenném obchodě se musíte omezit velikostí skladu a výstavní plochy. Pokud chcete svůj sortiment rozšířit o několik nových výrobků, musíte si dobře rozmyslet, kde je vystavíte a jak uspořádáte interiér prodejny.

S internetovým obchodem takové problémy neřešíte. Přidání nových produktů do sortimentu je obvykle otázkou minut nebo hodin. A nemáte téměř žádné omezení, pokud jde o maximální množství nabízených produktů.

4. Téměř neomezený počet objednávek

Kolik objednávek zvládnete vyřídit v kamenném obchodě za jeden den? 10? 30? Nebo dokonce 100? Váš maximální limit pravděpodobně není příliš vysoký. V případě e-shopu však limity prakticky neexistují. Za jediný den u vás může nakoupit až 10 000 lidí. A co je na tom nejlepší? Všechny procesy objednávání a nákupu probíhají zcela autonomně – aniž byste museli hnout prstem.

5. Expanze na nové trhy

Založení obchodu v zahraničí je poměrně náročný proces, který vyžaduje několik měsíců příprav, spoustu administrativních povinností a vypořádání se s různými překážkami. S internetovým obchodem však můžete expandovat prakticky do kterékoli země na světě doslova během několika hodin nebo dnů. A to bez zbytečného stresu a nutnosti vysokých investic. Můžete tak snadno rozšiřovat své podnikání.

6. Nonstop otevírací doba

S internetovým obchodem jste svým zákazníkům k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Pokud si někdo bude chtít koupit váš produkt v 1:23 ráno, stačí mu několik kliknutí a má ho objednaný. Nemusí čekat, až budete mít druhý den otevřeno. Svým zákazníkům poskytnete větší flexibilitu a celkově lepší zákaznickou zkušenost. A vydělávat budete i v noci nebo v době, kdy je vaše kamenná provozovna zavřená.

Samozřejmě, není e-shop jako e-shop. Pokud chcete, aby skutečně pomáhal vašemu podnikání růst a přinášel skvělé výsledky, svěřte jeho tvorbu a optimalizaci do rukou odborníků. Ve společnosti CREATIVE sites jsme vám k dispozici. Poskytneme vám komplexní řešení připravené na expanzi, zbavíme vás zbytečných povinností a uděláme vše pro to, aby se vašemu podnikání dařilo.kontaktujte naše odborníky a zjistěte, jak vám můžeme pomoci.

Sdílet článek
Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.

Ivan působí v CREATIVE sites na pozici COO a představuje „divokou“ kombinaci manažera a programátora v jednom. Zajišťuje efektivitu a každodenní chod výkonných týmů, které doručují služby novým a stávajícím klientům. Zároveň se již 10. rok podílí na vývoji a směřování přední e-shop platformy na Slovensku pro ambiciózní e-shopaře – CREATIVE shop.

CREATIVE sites
Tento článek ti přináší

CREATIVE sites

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?
4 min. doba čtení

Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?

Online recenze se v posledních letech staly důležitým nástrojem při rozhodování spotřebitelů a budování důvěry mezi firmami a zákazníky. Nejnovější průzkum, který realizovala platforma Trustpilot mezi 600 decision makery v britských malých a středních podnicích a 2 000 spotřebiteli, ukazuje na jejich význam pro ekonomický růst i výzvy, které s sebou přinášejí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů
4 min. doba čtení

Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů

Online nakupování se mění a jedním z rostoucích trendů je live shopping – forma prodeje, kde si spotřebitelé mohou v reálném čase prohlížet produkty, klást otázky a okamžitě nakupovat. Podle říjnové předpovědi EMARKETER bude v roce 2025 prostřednictvím livestreamu nakupovat více než 21,7 % digitálních kupujících v USA. Tento trend naznačuje, že interaktivní formy e-commerce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Rekordní rok pro martech, ad tech a digitální obsah: Konsolidace na vzestupu
3 min. doba čtení

Rekordní rok pro martech, ad tech a digitální obsah: Konsolidace na vzestupu

Rok 2024 byl přelomovým obdobím pro digitální marketing, reklamní technologie a digitální obsah. Fúze a akvizice v těchto sektorech dosáhly nejvyššího počtu za posledních pět let, což naznačuje silnou investiční aktivitu a zvýšený zájem o technologické inovace. Firmy se strategicky spojovaly, aby si upevnily svou tržní pozici, rozšířily technologická portfolia a reagovaly na rostoucí požadavky […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+