Zajímá mě

Kvalitní texty: Jsou klíčem k úspěšnému webu?

4 min čtení

Víte, co spojuje úspěšný blog, populární stránku na Instagramu a profitující e-shop? Ve všech třech případech je klíčovým faktorem kvalitní text. Zajímavé články na blogu, chytlavé příspěvky na sociálních sítích či popisy k produktům schopné přivést zákazníka k nákupu. Ať už vaše obsahová strategie zahrnuje jakoukoliv formu textu, copywriteři z CoolWriters.sk se postarají o to, aby byl využitý plný potenciál každého odstavce.

Síla kvalitního textu

Internet je fascinující, ale poměrně chaotické místo. Vracíme se sem kvůli všemu od odpovědí na otázky z různých oblastí života přes obrázky milých štěňátek až po nákup nového oblečení. Avšak to, co je pro běžného uživatele výhodou, může majitel webu vnímat jako nevýhodu. Řeč je o přebytku obsahu zaměřeného na jakékoliv téma, které vás napadne.

Vaše stránka se velmi jednoduše ztratí mezi konkurencí, pokud návštěvníky nezaujme do několika vteřin. Těch „několik vteřin“ se podle vícerých průzkumů pohybuje v rozmezí 10–15 vteřin. Pokud návštěvník za tu dobu nenajde, co hledá, vaši stránku zavře a půjde hledat dál. Právě díky kvalitnímu textu může být váš web tím, na kterém se rozhodne zůstat déle.

VĚDĚLI JSTE, ŽE…

…internetové prohlížeče rozeznávají text zkopírovaný z jiných stránek? Když ho najdou i na vaší stránce, mohou vás penalizovat nižší pozicí nebo úplným odstraněním z výsledků vyhledávání.

Zásady kvalitního textu

Otextování webu není jen o bezmyšlenkovitém ťukání do klávesnice. Každý dokáže web vyplnit textem, aby nepůsobil prázdně. Avšak psát tak, aby text splňoval určitý cíl, už není úplně jednoduchým úkolem. Při tvorbě článků je třeba se proto držet některých pravidel. Tady jsou 3 nejdůležitější z nich:

  • Práce s pozorností – když čtenář klikne na odkaz na vaši stránku ve výsledcích vyhledávání, začíná boj s časem. Lidé na internetu chtějí všechno rychle, proto je musíte rychle přesvědčit, že u vás to najdou. Při tvorbě textu je třeba pracovat s pozorností čtenáře. Můžete ji získat pomocí zvýrazněných klíčových myšlenek, tipů, kvalitních obrázků a dalších nástrojů.
  • Méně je někdy vícstručnost, jasnost a efektivní předávávání informací jsou vašimi přáteli. Opět to souvisí s „uspěchaností“ této doby. Cílem kvalitního článku je udržet čtenáře co nejdéle. Zároveň platí, že čím rychleji se čtenář dozví hledané informace, tím spokojenější bude. Úkolem copywritera je najít kompromis mezi těmito dvěma extrémy.
  • Příjemná atmosféra – čtenář na vašem webu nebude trávit čas, pokud v něm bude vyvolávat nepříjemné pocity. Tomuto se můžete vyhnout psaním textů v přátelském stylu, který je blízký vaší cílové skupině. Přehlednost webu nebo správný výběr obrázků výrazně napomáhají tvorbě příjemné atmosféry, za kterou se čtenář rád vrátí.

Zásad, které vám pomohou posunout kvalitu textů na vašem webu, je mnohem víc. Jedna možnost je začít se je učit a následně používat. Avšak mnohem pohodlnější je využít pomoc profesionálních copywriterů.

Zdroj: Mikhail Nivlov / Pexels.com

CoolWriters a jejich služby

Chcete, aby vaše texty nebyly jen výplní prostoru na webu, ale aby čtenáři odevzdaly smysluplnou myšlenku a lákaly pozornost už při prvním pohledu? Obraťte se na CoolWriters – copywritery, kteří vám napíšou cool texty jakéhokoliv typu.

Široká škála článků

Nemusíte se bát, že by si neporadili s obsahem na vaši stránku. Textaři z CoolWriters vám rádi napíšou všechno od krátkých popisů k produktům na e-shopu po dlouhé odborné články, které vybrané téma rozeberou do posledního detailu.

Pomoc s obsahovou strategií

Pokud ještě nemáte představu o tom, jaké články by nejlépe vyhovovaly vašim podnikatelským nebo jiným záměrům, není problém. Kromě toho, že CoolWriters vám články napíšou, umí vám od základu vybudovat i obsahovou strategii na základě analýzy vašich cílů.

Všeobecná konzultace

K efektivnímu řešení komplexních problémů rozhodně patří komunikace o nich. Pokud máte nejasnosti týkající se obsahu na vašem webu či konkrétního článku, stačí si dohodnout online meeting a zeptat se odborníků.

Jak probíhá spolupráce s CoolWriters?

Nevíte, co očekávat od psaní článků na zakázku? Nebojte se, není to nic komplikovaného. Všechno začíná vyplněním krátkého formuláře se jménem, mailem a stručným popisem vašeho požadavku přímo na webu CoolWriters.cz. Potom přichází fáze poznávání vaší společnosti a cílové skupiny čtenářů. Bez toho by přece tvorba článku nedávala smysl.

Po dohodnutí detailů dostanete cenovou nabídku. Pokud jste s cenou spokojení, zaplatíte polovinu jako zálohu. Teď přichází čas na psaní. Na každém článku spolupracuje více lidí, jejichž cílem je dotáhnout text k dokonalosti. Podle návrhů na změny se článek postupně koriguje z hlediska obsahu, gramatiky i struktury.

Když je článek hotový, pošlou vám ho k prostudování. Pokud se vám nelíbí konkrétní slovo, celý odstavec nebo obrázek, stačí přidat komentář. Následně váš návrh zapracují do textu nebo vám vysvětlí, proč se pro danou věc rozhodli a jaké benefity by vám mohla přinést. Po doladění už jen zaplatíte druhou polovinu sumy a článek je váš.

TIP: Přehlednosti textu výrazně pomáhají odrážkové seznamy, krátké odstavce a využívání úrovní nadpisů.

V čem jsou výjimeční?

Ptáte se, proč právě CoolWriters a ne jiná společnost? Tady je několik důvodů:

  • Dodržování termínů odevzdání – můžete se spolehnout, že článek bude hotový nejpozději v den dohodnutého deadlinu.
  • Články psané s radostí – většinou je článek nejlepší, když copywritera dané téma baví. Díky více než 15člennému týmu si mohou témata rozdělit podle zálib.
  • Kladou důraz na kvalitu – nestačí jim 90 %. Ani 95 %. Článek považují za hotový, až když splní vaše zadání, komentáře a požadavky na 100 %, i když to znamená opakované úpravy.
  • Potřebujete hodně článků? Žádný problém – tým CoolWriters se skládá z lidí, které psaní upřímně baví, což se projevuje i na množství článků, které dokážou napsat. Jen za červenec 2021 to bylo více než 730 normostran (více než 1 314 000 znaků).

Klíč ke kvalitním textům

Pokud chcete zapracovat na kvalitě a dosahu svého webu, začít od textového obsahu je výborné rozhodnutí. Vaši návštěvníci se vám odvděčí sdílením, delším časem stráveným na stránce a nižší hodnotou bounce rate. Pro co nejlepší výsledky doporučujeme využít služeb profesionálů, například copywriterů z CoolWriters. I my s nimi spolupracujeme.

Získej novinky jako první

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.