3 min. doba čtení

Očekávání od nákupní sezóny: 70% Britů plánuje štědré svátky, na co se připravit u nás?

Prázdniny jsou za námi a marketéři si brousí zuby na jednu z nejdůležitějších částí roku v e-commerce. Black Friday, Cyber ​​Monday a Vánoce příležitostí, jak zvýšit prodeje a přitáhnout nové zákazníky. Očekávání od nákupní sezóny jsou vysoká a podle nejnovějších trendů z britského trhu letos zřejmě nastane nárůst spotřebitelské aktivity i přes ekonomické výzvy.

Očekávání od nákupní sezóny: 70% Britů plánuje štědré svátky, na co se připravit u nás?
Zdroj: Depositphotos

Očekávání od nákupní sezóny

Velké výprodeje jako Black Friday a Cyber ​​Monday zůstávají klíčovými prvky, které přitahují zákazníky, kteří hledají výhodné nabídky. Podle britského průzkumu až 71 % spotřebitelů plánuje využít tyto akcie k nákupu dárků.

I u nás jsou tyto výprodeje každoročně stále populárnější, a proto je pro e-commerce důležité připravit atraktivní nabídky a dobře naplánovat marketingové kampaně.

Podle studie Institutu reklamních odborníků (Institute of Practitioners in Advertising), které se zúčastnilo 2 000 spotřebitelů, plánuje 67 % Britů utratit stejně nebo více než loni.

Zákazníci chtějí utrácet víc – dokonce i ti mladí

Zajímavým trendem, který by mohl být relevantní pro český a slovenský trh, je zvýšený zájem mladých lidí o vánoční nákupy.

Údaje z Velké Británie ukazují, že mladí spotřebitelé ve věku 18-34 let nyní plánují utrácet více než v předchozích letech. Tato skutečnost by měla motivovat e-shopy, aby své kampaně zaměřily na mladší publikum, které je aktivní a ochotné utrácet.

Zároveň si však připomeňme, jaké zboží mladé dospělé zajímá. Generace Z klade důraz na udržitelnost, a proto jí není cizí nakupovat zboží z druhé ruky, ať už pro sebe, nebo je ochotna obdarovat second hand tovarem i své blízké.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

Návrat k fyzickému nakupování

Pandemie Covid-19 výrazně ovlivnila chování spotřebitelů, kteří v posledních letech přešli na online platformy. V letošním roce však můžeme očekávat návrat k nakupování v kamenných obchodech.

Podle průzkumu se více než polovina spotřebitelů plánuje vrátit k fyzickým nákupům, což představuje příležitost pro kombinaci online a offline strategií.

Personalizace a umělá inteligence

V digitálním věku je stále důležitější využívat pokročilé nástroje pro tvorbu personalizovaných a relevantních kampaní. S rostoucím počtem zákazníků hledajících inspiraci na nákupy přes sociální sítě je pro značky klíčové využít tyto platformy efektivně. Správné cílení, využívání dat a personalizované reklamy mohou výrazně zvýšit úspěšnost kampaní během Vánoc a naplnit očekávání od nákupní sezóny.

Vánoční období nabízí pro e-commerce obrovský potenciál ke zvýšení prodejů a získání nových zákazníků. Přestože se trendy z Británie mohou lišit, poskytují cenné poznatky, které mohou být užitečné i pro zdejší firmy.

Nezapomeňte, že příprava na toto období vyžaduje pečlivé plánování, personalizaci kampaní a důraz na kombinaci online a offline strategií.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+