Podle průzkumu Googlu až 8 z 10 nakupujících během svátků tvrdí, že je pro ně důležité najít dárky za dobrou cenu. Více než polovina z nich plánuje srovnávat ceny online, aby našla výhodnou nabídku. 23 % dotázaných uvedlo, že odkládají darování dárků na svátky, protože je hledá výhodné nabídky. Nemůžeme se tedy divit, že Google se rozhodl přinést zlevněné produkty z celého webu na jedno místo právě před Vánocemi.
Nová nabídka ve vyhledávání
Nové vyhledávání přináší akce a slevy v přehledných kategoriích jako je oblečení, elektronika, hračky a kosmetika. Bude obsahovat nabídky od obchodníků různých velikostí i zaměření.
Uživatelé přihlášení do služby Google budou moci procházet carousel nabídek podle kategorií, které zohledňují to, co obvykle rádi nakupují. Zobrazí se také oblíbené obchody, které mají nabídky vyhledávané zboží.
“Při otevření nové karty v prohlížeči Chrome na počítači zobrazíme produkty, které jste si nedávno prohlíželi na nákupních stránkách, na kartě “Pokračovat v prohlížení” a informujeme vás, zda je k dispozici aktivní sleva. Nebo když navštívíte stránku produktu na nákupní stránce, můžete klepnout na novou ikonu Sleva v adresním řádku prohlížeče Chrome a zobrazit dostupné kódy kupónů z navštívené stránky. Obchodníci mohou v nastaveních Centra pro obchodníky spravovat, kde se jejich nabídky zobrazují ve službě Google,“ přibližuje Danielle Buckley, produktová ředitelka Googlu.
Konec podvodným slevám i drahým nákupům
Uživatelé Chromu na počítačích budou moci využívat funkce pro zjišťování cen, které jsou již k dispozici ve vyhledávání. Pokud jsou tyto informace na nákupní stránce k dispozici, v adresním řádku prohlížeče Chrome se zobrazí nápis “Shopping insights”. Klepnutím na něj se zobrazí postranní panel prohlížeče a zobrazí typický cenový rozsah daného produktu a graf historie cen až za posledních 90 dní. Chrome navíc dokáže aktivně vyhledávat slevové kódy navázané na podukt.
Ceny je dokonce možné aktivně sledovat. Prohlížeč na mobilních zařízeních bude nabízet funkci „hlídacího psa“. Ikonka zvonku zajistí, že uživatelé obdrží e-mailové a push upozornění, že se cena daného produktu u prodejce sníží. Produkty bude možné přidat do nové složky Nákupní seznam v prohlížeči Chrome na počítači a získat aktualizace sledování cen, pokud jsou k dispozici.
Kdy můžeme výhodné nákupy očekávat i v našich končinách zatím nevíme. Google nedávno ohlásil využití umělé inteligence v kampaních Performance Max, který je rovněž dostupný jen v USA, ale do konce roku 2023 by se měl rozšířit.