3 min. doba čtení

Inzerentům na Googlu pomůže umělá inteligence

Služba Performance Max je oblíbená u stále většího počtu inzerentů. Google jej nyní rozšířil o stejné nástroje umělé inteligence, které pohánějí jeho chatbota Barda.

Inzerentům na Googlu pomůže umělá inteligence
Zdroj: Google

Začátkem tohoto roku Google oznámil novou funkci, která inzerentům umožní vytvářet obsah generovaný umělou inteligencí pomocí stejné technologie jako chatbot Bard. Funkce je nyní k dispozici v beta verzi v aplikaci Performance Max pro americký trh a umožňuje vytvářet a škálovat text nebo obrázky v kampani s pomocí AI.

Vytváření a rozšiřování nových aktiv

Společnost Performance Max si zakládá na rozmanitosti. Umělá inteligence se ujímá zdlouhavého procesu vymýšlení textů, vizuálů a jejich následného vytváření a škálování za účelem optimalizace vícekanálové kampaně.

“Nyní budete moci vytvářet nové textové a obrazové prostředky pro své kampaně pomocí několika kliknutí. Na základě vašich znalostí a zkušeností vám umělá inteligence společnosti Google vygeneruje prostředky, které vám pomohou oslovit zákazníky ve všech výkonnostních inventářích a formátech společnosti Google. Při navrhování nebo generování konkrétních prostředků pro vaše kampaně bude Performance Max brát v úvahu také údaje o výkonu, které pomohou vašim reklamám k dobrému výkonu,” dodává Pallavi Naresh, produktová manažerka skupiny Google.

Performance Max je již nyní produkt s umělou inteligencí, který funguje napříč různými produkty společnosti Google, včetně YouTube, vyhledávání, zobrazení a dalších. Optimalizuje reklamy na základě analýzy dat o výkonu a nová funkce ji doplňuje tím, že využívá AI také k vytváření reklam. Podle společnosti Google tyto funkce umožní inzerentům rychle vytvářet vysoce kvalitní a personalizované prostředky na různých platformách společnosti Google.

Princíp funguje podobne ako v prípade ChatGPT alebo AI chatbota z dielne Google Bard. Používatelia zadávajú umelej inteligencii podnet a tá vytvára jedinečné obrázky a texty pre každú firmu. Marketéri môžu pred zverejnením skontrolovať a upraviť všetky prostriedky. Všetky obrázky vytvorené umelou inteligenciou budú označené viditeľným vodoznakom. Google nepodcenil ani ochranné mechanizmy, ktoré zabránia zapájaniu systému do nevhodných alebo citlivých podnetov alebo navrhovali kreatívy porušujúce zásady.

Výhoda pro inzerenty i Google

Nový nástroj mohou v e-commerce využít markeťáci, kteří dokáží rychleji vytvářet reklamní materiály. Google bude moci rychleji publikovat a zpeněžovat reklamy. V tomto smyslu jde v podstatě o dokonalý případ využití umělé inteligence pro společnost Google, která získává naprostou většinu svých příjmů z reklamy. Nový systém je v současné době ve fázi beta a je k dispozici pouze v USA, ale očekává se, že se do konce roku 2023 rozšíří.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Cookies se neruší. Google mění svou strategii a umožní uživatelům větší kontrolu nad soukromím
4 min. doba čtení

Cookies se neruší. Google mění svou strategii a umožní uživatelům větší kontrolu nad soukromím

Téma ochrany osobných údajov na internete sa rieši čoraz viac. Ústredným bodom tejto diskusie je vývoj Privacy Sandbox – iniciatívy zameranej na posilnenie ochrany súkromia a zároveň zachovania personalizovaných reklám. Sľubuje nielen ochranu súkromia používateľov, ale aj zabezpečenie toho, aby digitálny reklamný ekosystém zostal živý a efektívny.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co ukazují globální trendy z Asie a Tichomoří?
4 min. doba čtení

Co ukazují globální trendy z Asie a Tichomoří?

Nedávná zpráva společnosti KPMG o nákupních zvyklostech a trendech v asijsko-pacifickém regionu poskytuje cenné poznatky, které mohou využít české a slovenské společnosti zabývající se e-commerce. Navzdory geografickému zaměření studie chování a preference spotřebitelů ukazují trendy, které jsou relevantní celosvětově. Jejich pochopení může firmám pomoci přizpůsobit se a prosperovat.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+