Začátkem tohoto roku Google oznámil novou funkci, která inzerentům umožní vytvářet obsah generovaný umělou inteligencí pomocí stejné technologie jako chatbot Bard. Funkce je nyní k dispozici v beta verzi v aplikaci Performance Max pro americký trh a umožňuje vytvářet a škálovat text nebo obrázky v kampani s pomocí AI.
Vytváření a rozšiřování nových aktiv
Společnost Performance Max si zakládá na rozmanitosti. Umělá inteligence se ujímá zdlouhavého procesu vymýšlení textů, vizuálů a jejich následného vytváření a škálování za účelem optimalizace vícekanálové kampaně.
“Nyní budete moci vytvářet nové textové a obrazové prostředky pro své kampaně pomocí několika kliknutí. Na základě vašich znalostí a zkušeností vám umělá inteligence společnosti Google vygeneruje prostředky, které vám pomohou oslovit zákazníky ve všech výkonnostních inventářích a formátech společnosti Google. Při navrhování nebo generování konkrétních prostředků pro vaše kampaně bude Performance Max brát v úvahu také údaje o výkonu, které pomohou vašim reklamám k dobrému výkonu,” dodává Pallavi Naresh, produktová manažerka skupiny Google.
Performance Max je již nyní produkt s umělou inteligencí, který funguje napříč různými produkty společnosti Google, včetně YouTube, vyhledávání, zobrazení a dalších. Optimalizuje reklamy na základě analýzy dat o výkonu a nová funkce ji doplňuje tím, že využívá AI také k vytváření reklam. Podle společnosti Google tyto funkce umožní inzerentům rychle vytvářet vysoce kvalitní a personalizované prostředky na různých platformách společnosti Google.
Princíp funguje podobne ako v prípade ChatGPT alebo AI chatbota z dielne Google Bard. Používatelia zadávajú umelej inteligencii podnet a tá vytvára jedinečné obrázky a texty pre každú firmu. Marketéri môžu pred zverejnením skontrolovať a upraviť všetky prostriedky. Všetky obrázky vytvorené umelou inteligenciou budú označené viditeľným vodoznakom. Google nepodcenil ani ochranné mechanizmy, ktoré zabránia zapájaniu systému do nevhodných alebo citlivých podnetov alebo navrhovali kreatívy porušujúce zásady.
Výhoda pro inzerenty i Google
Nový nástroj mohou v e-commerce využít markeťáci, kteří dokáží rychleji vytvářet reklamní materiály. Google bude moci rychleji publikovat a zpeněžovat reklamy. V tomto smyslu jde v podstatě o dokonalý případ využití umělé inteligence pro společnost Google, která získává naprostou většinu svých příjmů z reklamy. Nový systém je v současné době ve fázi beta a je k dispozici pouze v USA, ale očekává se, že se do konce roku 2023 rozšíří.