
Nový systém, nová úroveň správy affiliate kampaní
Doposud používaný systém affiliate sítě Dognet byl založen na externím softwarovém řešení. To postupem času přestávalo vyhovovat inzerentům i publisherům. „Naše aktuální řešení dlouhá léta pokrývalo potřeby klientů, ale trh se mění a musíme na to reagovat,“ říká Roman Dobiáš, Country Manager Dognet Česko. A má pravdu – rostoucí nároky na analytiku a efektivnost v e-commerce vyžadují moderní nástroje, a to nejen ze strany e-shopů, ale také affiliate sítí.
„Jsem rád, že nový systém nabídne lepší sledování výkonu a hlavních e-commerce KPI, které e-shopy zajímají. A navíc, uvidí detailnější statistiky výkonu až na jednotlivé URL, a to jak individuálně, tak z hlediska typu média,“ dodává.
Dognet dlouhodobě pomáhá e-shopům i s expanzí. Využívá lokální zkušenosti a kolegy, kteří aktivně působí na okolních trzích. Kromě Česka má Dognet zastoupení také v Maďarsku, Chorvatsku a, samozřejmě, na Slovensku.
Nová verze Dognet 2.0 představuje zásadní technologickou nástavbu, kterou si síť spravuje ve vlastní režii. Projektový manažer sítě Ondrej Takáč popisuje přístup k vývoji: „Dognet měl stabilní základy, proto jsme je využili a nastavili nový systém přímo na ně. Tímto způsobem jsme zachovali kompatibilitu a nemusíme měnit měřící kódy na téměř 1 000 e-shopech, které v síti máme. Přejdou plynule do nového, vylepšeného systému.“
Právě tato technologická nástavba umožňuje efektivnější správu kampaní a přesnější vyhodnocování jejich výkonu. Celé nastavení kampaní a interpretace dat budou probíhat v rámci Dognet 2.0, přičemž inzerenti získají širší možnosti přizpůsobení kampaní svým potřebám.
Affiliate síť Dognet působí i na českém trhu již více než 11 let. Aktuálně má v pražské pobočce tým specialistů jak na integraci kampaní, tak na jejich efektivní správu. V roce 2025 plánují tým rozšiřovat pro zvýšení kvality servisu a budoucí nové produkty, které klientům Dognet přinese.
Co Dognet 2.0 přinese klientům sítě?
- Přehlednější systém a pokročilý reporting,
- vyšší detail o výkonu kampaně a publisherů,
- větší variabilitu nastavení,
- podrobnější přehledy klíčových ukazatelů výkonu,
- napojení statistik pomocí Rest Api,
- flexibilitu systému pro možné funkcionality na míru.
První stovky projektů z celé CEE a Balkánu jsou již v Dognet 2.0
Hlavní změnou pro publishery jsou nové affiliate odkazy, které budou povinné pro všechny kampaně v síti Dognet od 1. 5. 2024. Tato technologická změna zajistí přesnější zaznamenávání návštěvnosti a konverzí – nejen v Dognet 2.0, ale také v analytických nástrojích, jako je GA4. Změna odkazů přináší výhody publisherům i inzerentům.
„Publisheři vnímají změnu většinou pozitivně. Chápou její přínosy a očekávají, že inzerenti ocení lepší přehled o výkonnosti kampaní. Tím pádem budou umět právě inzerenti nabídnout lepší podmínky konkrétním publisherům a rozvíjet tak kampaně i jejich výkon,“ konstatuje Michala Říhová, Relationship Manager sítě.
Termín dokončení migrace publisherů se blíží. V květnu 2025 by již drtivá většina partnerů měla používat nový systém i s vylepšenými affiliate odkazy. Vybraní inzerenti získají přístup do Dognet 2.0 již v dubnu, přičemž úplná migrace všech klientů a jejich kampaní proběhne v květnu a nejpozději v červnu 2025.
„Dognet 2.0 otevírá pro síť nové možnosti do budoucna. Již nebudeme vázáni na externí řešení, což nám poskytuje flexibilitu při vývoji nových produktů. Již letos plánujeme rozšíření sítě o další inovace, které budou přínosem pro všechny naše partnery,“ dodává Štefan Polgári, Managing Director a spoluzakladatel affiliate sítě Dognet.