Podle zprávy by nesplněná očekávání týkající se bezpečnosti, spolehlivosti plateb a stability aplikací mohla bránit konverzím při nakupování přes mobilní zařízení. Zpráva o mobilních zařízeních zdůrazňuje několik důležitých zjištění:
- Ačkoli nákupy přes mobilní telefon jsou stále nízké, používání chytrých telefonů se v porovnání s rokem 2023 zvýšilo o 20 %.
- Zatímco 69 % spotřebitelů zkoumá produkty vysoké hodnoty na mobilních telefonech, většina nákupů se provádí na počítačích. Až o 10 % více nákupních košíků je opuštěno na mobilních zařízeních ve srovnání s počítači.
- 45 % uživatelů se při nakupování na mobilu setkalo s problémy. Z nich 51 % přestalo své zařízení používat. Navíc 55 % z nich by se vzdalo nákupů trvajících tři až pět minut.
- Pouze 17 % respondentů se cítí jistě při důležitých nákupech přes mobilní telefon, přičemž se cítí pohodlně pouze u částek do 250 liber. U nákupů do 50 liber se tato statistika zvyšuje na 59 %.
- Hlavním důvodem nedůvěry v mobilní zařízení jsou obavy o bezpečnost (25 %).
„Je zřejmé, že pro podniky je nákladné, když zvýšené používání chytrých telefonů vede k nízkému počtu mobilních konverzí,“ uvedla Danielle Harvey, globální viceprezidentka a vedoucí strategie pro cestovní ruch a pohostinství ve společnosti Quantum Metric.
Firmy mohou přeměnit potenciál mobilních zařízení na zisk využitím datově řízených poznatků pro lepší pochopení cesty mobilních zákazníků, poskytování přizpůsobených zážitků a podporu bezpečnosti.
Strategické investice, zejména před Black Friday a Cyber Monday, však mohou vyřešit problémy spotřebitelů a uvolnit skutečný potenciál mobilních zařízení.