3 min. doba čtení

Až 90 % značek nemá sjednocenou mobilní strategii

Správa společností Airship a EMARKETER ukazuje, že úroveň zapojení uživatelů na mobilních zařízeních dosahuje historického vrcholu. Přesto mobilní strategie mnoha značek zůstává nejednotná, chybí jí centralizované řízení a integrace. Co se s tím dá dělat?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Až 90 % značek nemá sjednocenou mobilní strategii
Zdroj: Depositphotos

Mobilní technologie jsou pro e-commerce důležitější než kdykoliv předtím, ale mnoho značek stále bojuje s vytvořením jednotné mobilní strategie. Zpráva uvádí, že v roce 2025 bude 67 % světové populace používat mobilní telefon a téměř polovina veškerého času stráveného digitálními médii v USA připadne právě na mobilní zařízení. Přesto se více než 90 % značek otevřeně shoduje, že nedostatečně sjednocená mobilní strategie jim výrazně komplikuje cestu k růstu.

Zpráva vychází z průzkumu realizovaného v říjnu 2024, do kterého se zapojilo 120 globálních B2C značek. Cílem bylo prozkoumat, jak značky přistupují k mobilní strategii, kde ji v rámci organizace řídí a jaké překážky jim brání v její integraci.

Průzkum se zaměřil zejména na fragmentaci mobilní strategie, organizační výzvy, dostupnost dat a efektivní využívání mobilních kanálů. Výsledky ukázaly, že většina značek se stále potýká s nedostatečnou koordinací mezi týmy, problémy s přístupem k relevantním datům a absencí jasného vlastníka mobilní strategie.

Mobilní strategie a výzvy pro e-commerce

Jedním z hlavních problémů, kterým značky čelí, je nedostatečné propojení mezi odděleními – až 80 % firem má problém se sladěním cílů napříč organizačními týmy, což vede k nejednotnosti ve strategii.
Téměř 48 % podniků navíc deleguje správu mobilní strategie na více týmů nebo agentur. Pouze 12,5 % má vyhrazený tým, který by se této oblasti věnoval naplno. Situaci komplikuje také omezený přístup k relevantním datům a nedostatek odborných znalostí v oblasti mobilních technologií, což brzdí pokrok a snižuje efektivitu kampaní. Nejednotná mobilní strategie vede k nekonzistentním zákaznickým zkušenostem, nižšímu zapojení a problémům s měřením efektivity kampaní.


Pod sjednocenou mobilní strategií si můžeme představit soulad všech mobilních kanálů – web, aplikace, e-mail, SMS a push notifikace fungují v harmonii, poskytují konzistentní zákaznickou zkušenost a jsou podpořeny jednotným sběrem a využíváním dat. Firmy, které ji mají, dokáží efektivně personalizovat obsah, zajistit plynulou zákaznickou cestu a přesně měřit výsledky. Klíčem je také centralizované řízení strategie, aby nedocházelo k nesouladu mezi týmy nebo agenturami. Pokud značky tento přístup nemají, riskují neefektivní komunikaci, slabší angažovanost zákazníků a ztrátu příjmů.

Až 37 % značek v průzkumu uvedlo, že generování příjmů je hlavním ukazatelem úspěchu. Přitom nesprávně nastavená mobilní strategie může vést k výrazným finančním ztrátám.

Jak dosáhnout jednotné mobilní strategie?

  1. Vytvořte plynulou zákaznickou cestu – Zajistěte, aby web, aplikace, e-mail, SMS a push notifikace fungovaly v dokonalé harmonii.
  2. Efektivně využívejte data – Sbírejte a analyzujte data přímo od zákazníků (zero-party a first-party) pro personalizaci interakcí a zvýšení angažovanosti.
  3. Podpořte vlastní komunikační kanály – Minimalizujte závislost na třetích stranách zvýšením počtu přihlášených zákazníků k e-mailovým a SMS upozorněním.

Budoucnost mobilní strategie

Očekává se, že výdaje na mobilní reklamu dosáhnou v roce 2025 až 230 miliard dolarů, přičemž mobilní obchod bude dále růst. Značky, které neintegrují svou mobilní strategii, riskují ztrátu konkurenceschopnosti. Je nejvyšší čas, aby značky spojily mobilní aktivity, překonaly organizační bariéry a zajistily bezproblémový zákaznický zážitek.
Úspěch v e-commerce závisí na dobře nastavené mobilní strategii. Spotřebitelé průměrně stráví na smartphonu 3,5 hodiny denně. Přitom velká část z toho patří právě nakupování.

Sdílet článek
Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge

Starám se o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtruji témata z oblasti e-commerce a marketingu, abyste měli vše na jednom místě a získali přehled o tom, co se děje doma i ve světě. Tvořím i časopis Ecommerce Bridge. 📰

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Mobil náš vezdejší: Zákazníci tráví na telefónu průměrně 3,5 hodiny denně
5 min. doba čtení

Mobil náš vezdejší: Zákazníci tráví na telefónu průměrně 3,5 hodiny denně

Svět online nakupování se mění rychleji, než bychom si před pár lety dokázali představit. Mobilní technologie se staly hlavním bojištěm e-commerce, umělá inteligence přepisuje pravidla personalizace a zákazníci jsou stále náročnější. Pokud chtěly dosud značky zaujmout, musely mít pěkný e-shop a dobrou nabídku. Dnes to už nestačí. Online prodej v roce 2025 je o rychlosti, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Marketing mobilních aplikací: Překvapivá čísla z 2024 a nové trendy v monetizaci
3 min. doba čtení

Marketing mobilních aplikací: Překvapivá čísla z 2024 a nové trendy v monetizaci

Podle nejnovější zprávy společnosti AppsFlyer dosáhl marketing mobilních aplikací v roce 2024 historického milníku 65 miliard dolarů. Chování spotřebitelů i trendy v mobilním marketingu prošly výraznými změnami. Od 64% nárůstu míry konverzí až po průlomové strategie deep linkingu – letošní trendy v mobilním marketingu přinášejí nevídané příležitosti. Analýza údajů AppsFlyer ukazuje, jak značky mění svou […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Mobilní marketing pro malé a střední podniky: Jaké strategie využít?
3 min. doba čtení

Mobilní marketing pro malé a střední podniky: Jaké strategie využít?

Online nakupování je v rozkvětu a máte-li malý nebo střední podnik, nemůžete si dovolit ignorovat mobily. Stále více lidí sahá po svých telefonech, aby si mohli prohlížet to, co je zajímá a nakupovat. Je tedy načase, abyste začali pořádně využívat strategie pro mobilní marketing. Máme pro vás několik tipů, které vám pomohou navázat kontakt se […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+