
Výdaje na akvizice dosahují rekordních hodnot
Po náročném roce 2023, kdy ekonomika vedla k 6% poklesu, se akviziční reklama dobře zotavila. V roce 2024 vzrostly výdaje celosvětově o 5 % na 65 miliard dolarů (bez započítání Číny). Oživení nebylo rovnoměrné. Herní průmysl zaznamenal 7% pokles, zatímco neherní aplikace vzrostly o 8 %.
Finanční aplikace zaznamenaly největší růst – až 61% meziročně, a to zejména díky inovacím v oblasti fintech a kryptoměn. Cestovní aplikace se také dobře zotavily s růstem o 20 %, čímž se téměř dostaly na úroveň před pandemií. Nákupní aplikace však po prudkém růstu v roce 2023, který byl způsoben zejména asijskými nákupními platformami, zaznamenaly pokles výdajů na reklamu.
V herním sektoru se dařilo zejména jednoduchým (casual) hrám, jejichž podíl na trhu vzrostl z 61 % na 64 %. Ostatním typům her se však nedařilo. Náročnější (mid-core) hry klesly o 21 % a hazardní hry o 12 %.
Změny v příjmových tocích
V roce 2024 vzrostly příjmy z nákupů v aplikacích (in-app purchase, zkráceně IAP) v neherních sektorech téměř o 20 %, přičemž největší růst zaznamenaly cestování a nakupování (obě přibližně o 20 %). K tomuto růstu přispěly dva hlavní faktory – promyšlené monetizační strategie zaměřené na nejaktivnější uživatele a zvýšení cen kvůli inflaci, které uživatelé přijali bez větších problémů.
V oblasti příjmů z IAP herní sektor vykazoval smíšené výsledky. Mid-core a casual hry zaznamenaly poklesy o 2 % a 5 %, zatímco kasinové aplikace vzrostly o 4 %.

Zdroj: AppsFlyer
Vývoj v oblasti reklamy v aplikacích (in-app advertising, zkráceně IAA) byl obzvlášť zajímavý. Zatímco herní sektor vzrostl meziročně o 7 %, neherní sektory zaznamenaly 25% nárůst. Hnací silou tohoto růstu byly inovativní hybridní monetizační techniky, kde aplikace tradičně zaměřené na IAP začaly integrovat reklamu. Například příjmy z IAA v mid-core aplikacích vzrostly o 21 %.
Deep linking přináší výrazný růst konverzí
Konverze na vlastních mediálních kanálech v roce 2024 prudce vzrostly o 64 %. Klíčovou technologií bylo propojení různých kontaktních bodů s konkrétním obsahem aplikací pomocí deep linkingu.
- Konverze z e-mailů do aplikací vzrostly o 45 %,
- z SMS do aplikací o 29 %,
- z QR kódů do aplikací o 16 %.
Kanál web-to-app si vedl mimořádně dobře v západní Evropě (+78 %) a Jižní Americe (+88 %) s celkovým meziročním nárůstem o 77 %. Tato zjištění podtrhují rostoucí složitost uživatelských zkušeností napříč platformami.
Důraz na remarketing
Remarketing se stal v roce 2024 významným motorem růstu, zatímco placené instalace vzrostly jen o 2 %. S 22% růstem remarketing výrazně předběhl nové instalace. Tento trend byl výrazný zejména v oblasti financí (+22 %) a nakupování (+29 %), což ukazuje rostoucí důraz na optimalizaci hodnoty stávajících uživatelů.

Zdroj: AppsFlyer
Experti předpokládají, že tyto trendy v mobilním marketingu budou pokračovat i v roce 2025. Vzhledem k očekávanému 3% růstu globální ekonomiky a stírání hranic mezi herními a neherními aplikacemi můžeme očekávat ještě inovativnější způsoby získávání nových uživatelů a monetizace.