4 min. doba čtení

Klarna oznamuje výsledky za první pololetí 2023: pokořila svůj finanční cíl a nadále překonává tempo růstu e-commerce

Klarna, platební a nákupní služba, která plně využívá umělou inteligenci, dnes oznamuje výsledky hospodaření za první pololetí roku 2023.

Klarna oznamuje výsledky za první pololetí 2023: pokořila svůj finanční cíl a nadále překonává tempo růstu e-commerce

Klarna, platební a nákupní služba, která plně využívá umělou inteligenci, dnes oznamuje výsledky hospodaření za první pololetí roku 2023. Ty zahrnují i jeden ziskový měsíc na konci druhého čtvrtletí, čímž společnost překonala svůj plán. Uspěla tak ve své strategii zaměření pozornosti jak na růst, tak i na ziskovost. Celá zpráva o hospodářských výsledcích byla zpřístupněna na webových stránkách společnosti pro vztahy s investory.

„Jsem velmi hrdý, že jsme se vrátili do černých čísel a vykázali ziskový měsíc již v Q2 2023, tedy mnohem dříve, než byl náš původní cíl, stanovený na konec tohoto roku. Dnešní výsledky jasně vyvracejí mylné představy o obchodním modelu Klarny a dokazují, že jsme neuvěřitelně agilní a udržitelní a to zejména díky podpoře naší zdravé spotřebitelské základny při přijímání správných finančních rozhodnutí. Někteří tvrdili, že Klarna bude čelit obtížím v náročném makroekonomickém prostředí s vysokými úrokovými sazbami.  Poté, co jsem vedl společnost během finanční krize v roce 2008 jsem však věděl, že máme silný a odolný obchodní model, který nás z této situace vyvede. Navzdory nejistotě jsme dokázali přesně to, co jsme si předsevzali, ”říká Sebastian Siemiatkowski, CEO Klarny.

Týdenní podcast UPdate

Návrat k meziměsíční ziskovosti výrazně před stanoveným cílem

Klarna opakovaně prokázala, že její přístup k upisování krátkodobých úvěrů zodpovědným spotřebitelům s důrazem na zákazníka a financováním od obchodníků funguje. Výkonnost úvěrových ztrát se meziročně zlepšila o -41 %, čímž se míra globálních úvěrových ztrát za první polovinu roku zvýšila na 0,39 %. Toho bylo dosaženo při růstu výkonnosti, kdy GMV nadále překonává e-commerce a v Q2 2023 meziročně roste o 14 %, zatímco globální e-commerce zůstala na stejné úrovni, tedy 0 %.*

Odložené platby poskytuje aj české Twisto. V Česku práve spustili spoluprácu s Allegro a medzi ich klientov patria aj Eyerim, Elnino či About You.

Tržby se ve druhém čtvrtletí 2023 meziročně zvýšily o 17 % na 5,5 miliardy švédských korun, přičemž u maloobchodních prodejců se ve stejném období zvýšily o 23 %, díky novým obchodním partnerům – nejnověji například Airbnb, Boden, Deichmann, Selfridges, Juventus, AC Milan nebo Uniqlo.

Klarna je i nadále úspěšná na všech trzích, na které vstoupila, přičemž plán zaměřit se na dobití USA v posledních několika letech se i nadále vyplácí. Q2 bylo již třetím čtvrtletím v řadě, kdy firma na tomto trhu vykázala hrubý zisk. USA je jedním z největších spotřebitelských trhů na světě, částečně i díky novému partnerství Klarny s Airbnb, které se v nadcházejících týdnech rozšíří na evropské trhy.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Zvýšení hodnoty pro zákazníky díky umělé inteligenci 

Klarna, první evropská banka poháněná umělou inteligencí, rapidně posiluje svou misi způsobit převrat v retailovém bankovnictví a zaměřuje se na hodnotu zákazníka namísto příjmů z něj. Desítky iniciativ napříč všemi oblastmi – od analytiky přes marketing až po interakce se zákazníky – již prokazatelně ovlivňují výkonnost a zlepšují zkušenost 150 milionů zákazníků po celém světě. Nedávno spuštěné řešení v rámci zákaznických služeb zefektivnilo průběh obchodních sporů pro zákazníky a ušetřilo více než 60 000 hodin ročně. Vývoj v oblasti umělé inteligence přispěl k dalšímu výraznému zlepšení nákladové výkonnosti, kdy celkové provozní náklady před započtením úvěrových ztrát meziročně klesly o 24 %.

Vzrušující uvedení produktů na trh podněcuje spotřebitelskou náklonnost a jejich loajalitu. Nové vyhledávání poháněné umělou inteligencí a osobní nákupní asistent Ask Klarna nyní dokáží vyhledávat mezi 10 miliony produktů.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+