4min. doba čtení

Klarna oznamuje výsledky za první pololetí 2023: pokořila svůj finanční cíl a nadále překonává tempo růstu e-commerce

Klarna, platební a nákupní služba, která plně využívá umělou inteligenci, dnes oznamuje výsledky hospodaření za první pololetí roku 2023.

Klarna oznamuje výsledky za první pololetí 2023: pokořila svůj finanční cíl a nadále překonává tempo růstu e-commerce

Klarna, platební a nákupní služba, která plně využívá umělou inteligenci, dnes oznamuje výsledky hospodaření za první pololetí roku 2023. Ty zahrnují i jeden ziskový měsíc na konci druhého čtvrtletí, čímž společnost překonala svůj plán. Uspěla tak ve své strategii zaměření pozornosti jak na růst, tak i na ziskovost. Celá zpráva o hospodářských výsledcích byla zpřístupněna na webových stránkách společnosti pro vztahy s investory.

„Jsem velmi hrdý, že jsme se vrátili do černých čísel a vykázali ziskový měsíc již v Q2 2023, tedy mnohem dříve, než byl náš původní cíl, stanovený na konec tohoto roku. Dnešní výsledky jasně vyvracejí mylné představy o obchodním modelu Klarny a dokazují, že jsme neuvěřitelně agilní a udržitelní a to zejména díky podpoře naší zdravé spotřebitelské základny při přijímání správných finančních rozhodnutí. Někteří tvrdili, že Klarna bude čelit obtížím v náročném makroekonomickém prostředí s vysokými úrokovými sazbami.  Poté, co jsem vedl společnost během finanční krize v roce 2008 jsem však věděl, že máme silný a odolný obchodní model, který nás z této situace vyvede. Navzdory nejistotě jsme dokázali přesně to, co jsme si předsevzali, ”říká Sebastian Siemiatkowski, CEO Klarny.

Týdenní podcast UPdate

Návrat k meziměsíční ziskovosti výrazně před stanoveným cílem

Klarna opakovaně prokázala, že její přístup k upisování krátkodobých úvěrů zodpovědným spotřebitelům s důrazem na zákazníka a financováním od obchodníků funguje. Výkonnost úvěrových ztrát se meziročně zlepšila o -41 %, čímž se míra globálních úvěrových ztrát za první polovinu roku zvýšila na 0,39 %. Toho bylo dosaženo při růstu výkonnosti, kdy GMV nadále překonává e-commerce a v Q2 2023 meziročně roste o 14 %, zatímco globální e-commerce zůstala na stejné úrovni, tedy 0 %.*

Odložené platby poskytuje aj české Twisto. V Česku práve spustili spoluprácu s Allegro a medzi ich klientov patria aj Eyerim, Elnino či About You.

Tržby se ve druhém čtvrtletí 2023 meziročně zvýšily o 17 % na 5,5 miliardy švédských korun, přičemž u maloobchodních prodejců se ve stejném období zvýšily o 23 %, díky novým obchodním partnerům – nejnověji například Airbnb, Boden, Deichmann, Selfridges, Juventus, AC Milan nebo Uniqlo.

Klarna je i nadále úspěšná na všech trzích, na které vstoupila, přičemž plán zaměřit se na dobití USA v posledních několika letech se i nadále vyplácí. Q2 bylo již třetím čtvrtletím v řadě, kdy firma na tomto trhu vykázala hrubý zisk. USA je jedním z největších spotřebitelských trhů na světě, částečně i díky novému partnerství Klarny s Airbnb, které se v nadcházejících týdnech rozšíří na evropské trhy.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Zvýšení hodnoty pro zákazníky díky umělé inteligenci 

Klarna, první evropská banka poháněná umělou inteligencí, rapidně posiluje svou misi způsobit převrat v retailovém bankovnictví a zaměřuje se na hodnotu zákazníka namísto příjmů z něj. Desítky iniciativ napříč všemi oblastmi – od analytiky přes marketing až po interakce se zákazníky – již prokazatelně ovlivňují výkonnost a zlepšují zkušenost 150 milionů zákazníků po celém světě. Nedávno spuštěné řešení v rámci zákaznických služeb zefektivnilo průběh obchodních sporů pro zákazníky a ušetřilo více než 60 000 hodin ročně. Vývoj v oblasti umělé inteligence přispěl k dalšímu výraznému zlepšení nákladové výkonnosti, kdy celkové provozní náklady před započtením úvěrových ztrát meziročně klesly o 24 %.

Vzrušující uvedení produktů na trh podněcuje spotřebitelskou náklonnost a jejich loajalitu. Nové vyhledávání poháněné umělou inteligencí a osobní nákupní asistent Ask Klarna nyní dokáží vyhledávat mezi 10 miliony produktů.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+