4min. doba čtení

Influencer marketing 1. část: Kdo je influencer?

Influencer marketing neni v online světe ničím novým. Teprve v posledních letech se ale stává významným tématem mezi marketingovými specialisty.

Influencer marketing 1. část: Kdo je influencer?

Co je influencer marketing

Tradiční reklama je drahá a často neúčinná. Influencer marketing je způsob, jak na trh uvést zboží a služby díky vlivným lidem. Spotřebitelé snáze uvěří člověku, kterého znají a sledují na sociálních sítích. Tím se pak rádi nechají ovlivnit.

O významu influencer marketingu

Influencer marketing funguje a jeho význam roste. Dokládají to zahraniční i české studie na téma influencer marketingu. Například:

  1. The State of Influencer Marketing 2018 – 92 % markeťáků, kteří zkusili influencer marketing v roce 2017 zjistili, že je účinný;
  2. Influencer Marketing (2018) report od Business Insider Intelligence;
  3. INFLUENCER MARKETING FORECAST REPORT 2018.
    Za českou scénu zmiňme zejména studii Influenceři od agentury OGILVY & MATHER.

Graf z Google Trends

Myšlení nakupujících a trh marketingu se odvrací od klasických kampaní (print, televize, billboard, bannery, atd.). Dnešní svět ovlivňují zejména osobní blogy a sociální sítě (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, atd.).

Cíle influencer marketingu

Na začátku si definujte cíl (cíle), kterého chcete dosáhnout.

Příklady cílů:

  1. Lovebrand – Čím častěji zákazníci uvidí vaši značku, tím si vás lépe zapamatují a pravděpodobně u vás nakoupí. Důležité je, spojit se s lidmi, kteří si značku zamilují a jsou ochotni představit ji svým čtenářům a divákům.
  2. Traffic – Zvýšit návštěvnost svému webu můžete přes příspěvky na blogu nebo na sociálních sítích svého influencera.
  3. Generování zisku – Můžete nabídnout slevu, vouchery nebo dopravu zdarma influencerovi a jeho čtenářům. Zapojte affiliate marketing.
  4. Fanoušci na sociálních sítích – Můžete zvyšovat počty fanoušků na své sociální síti, např. pomocí soutěže, kterou influencer vyhlásí.

Definice influencera

Kdo je označován za influencera? Influencer může být ten, kdo má vybudovanou početnou komunitu na sociálních sítích. Je jedno, jestli je to puberťák nebo důchodce, instalatér z Prahy nebo americká filmová hvězda. Na profesi nezáleží.

Influencer musí umět ovlivnit chování druhých lidí.

Ovlivňuje své fanoušky na blogu nebo sociálních sítích svými názory nebo osobními zážitky.

I když influencer bývá o něco slavnější než běžní uživatelé sociálních sítí, jeho sláva nesouvisí s jeho inteligencí, vzděláním nebo životními hodnotami. Je důležité si v roli spotřebitele ponechat prostor pro vlastní závěr a kritický pohled.

Kdo je mikroinfluencer

Mikroinfluencer je někdo, kdo dokáže ovlivnit komunitu lidí, jen má o něco méně sledujících, než influencer.

Nebojte se spolupracovat s 2-5 mikroinfluencery. Spolupráce může být ve finále efektivnější a levnější, než když si zvolíte pouze jednoho velkého influencera.

Kromě ceny může být další výhodou fakt, že komunikace mikroinfluencera k publiku vypadá jako komunikace mezi přáteli. U velkých influencerů komunikace působí jako neautentická reklamní kampaň.

Proč mikroinfluencer?

„Pokud správně trefíte menší počet angažovaných a autentických lidí, může se váš produkt začít šířit pomocí world-of-mouth jako lavina!”
Tomáš Taran, www.sahirparkour.com

 

Tomáš Taran – parkourista a influencer říká:

„Je jasné, že Microinfluenceři nedokáží jednou akcí ihned zasáhnout tak široké publikum jako velcí YouTubeři. Jejich hodnota je v tom, že se často orientují na určitý segment. Právě specifičnost obsahu a dobré cílení dokáže vybudovat silné a intenzivní vztahy mezi influencerem a jeho publikem, resp. vaší značkou a publikem influencera.”

V další části se dozvíte, jak funguje spolupráce s influenceri, kde je hledat, jak si vybrat, na co si dávat pozor a kteří influencři byly nejvýkonnější v roce 2018 v Česku i ve světě.

Sdílet článek
Martin Talavášek
CEO

Spoluzakladatel reklamního systému Linketica.com, který spojuje inzerenty, tvůrce obsahu a influencery. Efektivně.

Tento článek ti přináší

Linketica.com

Spojujeme inzerenty, tvůrce obsahu a influencery. Poptávejte obsah v online magazínech, příspěvky na Facebooku, Twitteru, Instagramu a Youtube. Jednoduše.  

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek
6min. doba čtení

Jak vylepšit výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocí CSS programu

Každý inzerent se vždy snaží optimalizovat rozpočty v kampaních tak, aby dosáhl svých cílů. Tyto cíle se u každého inzerenta liší, ať už jde o určité procento ROAS, větší prodeje, menší PNO atd. Samozřejmě není snadné dosáhnout cílů, a kromě znalostí potřebujete i nástroje, které vám pomohou splnit očekávání. Jedním z těchto nástrojů je CSS […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Přečíst článek
7min. doba čtení

Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Co všechno ovlivní digitální marketing v tomto roce? Už stačilo zpráv o krizi a špatných vyhlídkách pro rok 2023. Tak to pojďme vzít z jiného konce. Prozradíme vám, co letos v digitálním marketingu nepřehlédnout a jak čerpat z toho “zlého”. Protože jak řekl závodník Formule 1 Ayrton Senna: „Za pěkného počasí nemůžete předjet 15 aut. […]

Lucie Marková Lucie Marková
Marketing Manager
Přečíst článek