3 min. doba čtení

Firmy s Google Business Profile mohou komunikovat přes WhatsApp a SMS

Do Google Business Profile přibyla funkce, která umožňuje firmám integrovat WhatsApp a SMS zprávy pro přímou komunikaci se zákazníky. Tato změna může výrazně zjednodušit proces zákaznické podpory, odpovídání na dotazy či správu rezervací, a tím zlepšit celkový zákaznický zážitek.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Firmy s Google Business Profile mohou komunikovat přes WhatsApp a SMS
Zdroj: Depositphotos

Firmy s ověřeným profilem v Google Business Profile si mohou zprávy aktivovat přes jednoduchý proces:

  1. Otevřete Google Business Profile.
  2. Přejděte na Upravit profil > Firemní informace > Kontakt.
  3. Vyberte Možnosti chatu.
  4. Zvolte SMS nebo WhatsApp.
  5. Zadejte telefonní číslo nebo URL WhatsApp.

WhatsApp a SMS komunikace v Google Business Profile přináší výhody

Pro firmy, které kombinují online a offline prodej, tato novinka znamená efektivnější správu komunikace se zákazníky přímo v rámci Google ekosystému. Mnoho spotřebitelů už využívá Google k vyhledávání informací o firmách a možnost je okamžitě kontaktovat přes oblíbené platformy jako WhatsApp nebo SMS může výrazně zkrátit cestu od dotazu k nákupu.

Integrace umožňuje firmám zrychlit odpovědi na dotazy o produktech, dostupnosti či dopravě. A to jsou v konkurenčním e-commerce prostředí zásadní plusové body, které dělají rozdíl mezi průměrnou službou a zkušeností, která podporuje chuť nakupovat.

Rychlá a jednoduchá komunikace se zákazníky může zvýšit konverzní poměr i jejich loajalitu. Pokud zákazník dostane rychlou odpověď na svůj dotaz přímo ve vyhledávači, je větší šance, že si produkt objedná právě od dané firmy.

Zároveň to může být řešení pro podniky, které nemají vlastní live chat nebo jejich zákazníci preferují komunikaci přes aplikace, které už používají. WhatsApp má masivní zastoupení v mnoha zemích, a proto může být jeho propojení s GBP pro firmy v těchto regionech velkou konkurenční výhodou.

Obecně může WhatsApp sloužit jako zajímavý nástroj k získávání zákazníků.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Limity nové funkce

Podnik si nejprve musí ověřit svůj firemní profil v Google Business Profile, protože bez toho tuto funkci nevyužije. Bohužel, Google zatím neposkytuje žádné statistiky o výkonu těchto zpráv. Firmy tedy nemají přehled o tom, kolik zákazníků je těmito kanály kontaktuje, ani jaký vliv to má na jejich prodeje.

Novou funkci můžou firmy využívat globálně s výjimkou krajin jako Filipíny, Vietnam, Thajsko, Tchaj-wan, Japonsko, Jižní Korea a Čína.

Navzdory určitým omezením může tato novinka firmám pomoci zlepšit zákaznickou komunikaci bez nutnosti investovat do drahých řešení. Pro e-commerce značky to může znamenat méně opuštěných košíků a více nákupů.

Sdílet článek
Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge

Starám se o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtruji témata z oblasti e-commerce a marketingu, abyste měli vše na jednom místě a získali přehled o tom, co se děje doma i ve světě. Tvořím i časopis Ecommerce Bridge. 📰

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
TikTok posiluje trh automotive marketingu
4 min. doba čtení

TikTok posiluje trh automotive marketingu

Rostoucí náklady na digitální reklamu a změny v chování spotřebitelů nutí automobilové značky hledat nové způsoby, jak efektivně oslovit kupující. TikTok se proto rozhodl vstoupit do světa automobilové reklamy s TikTok Automotive Ads – novým nástrojem, který má pomoci prodejcům a výrobcům aut spojit se s potenciálními kupujícími. Tento krok naznačuje, že TikTok chce konkurovat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Pozastavíte video a objeví se reklama. Prorazí Pause Ads i v našem e-commerce?
3 min. doba čtení

Pozastavíte video a objeví se reklama. Prorazí Pause Ads i v našem e-commerce?

Digitální reklama se neustále vyvíjí a přizpůsobuje se chování spotřebitelů. Nejnovějším trendem, který začíná formovat online marketing na streamovacích platformách, jsou Pause Ads. Jde o nový reklamní formát, který se zobrazí v momentě, kdy si divák sám pozastaví sledovaný obsah.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+