5 min. doba čtení

Jak spolu souvisí profesionální fotografie a marketing?

Jste přesvědčeni, že investice do marketingových fotografií od profesionála jsou vyhozené peníze? Naše dlouholeté zkušenosti s budováním značek nás jen utvrdily v přesvědčení, že tomu tak není. Naopak, je to jedna z nejlepších investic, kterou můžete pro svou značku udělat, pokud chcete na zákazníky udělat skvělý první dojem a zároveň si vybudovat důvěryhodnost.

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Jak spolu souvisí profesionální fotografie a marketing?

Často se stává, že firmy (zejména ty menší) mají pocit, že když si marketingové fotografie zpracují ve vlastní režii (interně), ušetří peníze a ušetřené finanční prostředky zvýší jejich šance na úspěch v akviziční PPC kampani (budou mít více prodejů, vyplněných formulářů atd.).

Má to však drobný háček

Pokud brand nevyladíme po všech stránkách, bude značka pro zákazníky méně atraktivní. Jinými slovy, než začneme prodávat své produkty nebo služby v kampaních PPC, měli bychom udělat vše pro to, aby naše značka byla pro cílovou skupinu zákazníků dostatečně atraktivní, vzbuzovala důvěru a působila autenticky.

Proč jsou marketingové fotografie od profesionála důležité?

Pokud je za marketingové fotografie zodpovědný někdo z týmu klienta, případně pověřená osoba bez zkušeností, výsledný produkt obvykle nedosahuje úrovně profesionálního fotografa.

Výsledkem mohou být různé kompoziční chyby, nevhodné záběry, problémy s barvami či osvětlením, případně fotografie, které nemají emoce, jaké by měly mít. Fotografie také nemusí zapadat do marketingové strategie značky, nebo nemusí být z vizuálních či strategických důvodů použity na webových stránkách.

Pokud se rozhodneme takové fotografie použít na webových stránkách nebo v marketingové kampani, s největší pravděpodobností na zákazníka nezapůsobíme a nebude záležet na tom, jak dobrý je v danou chvíli náš výrobek nebo služba.

Spotřebitelé se obvykle rozhodují na základě toho, co vidí a cítí (pokud se samozřejmě nejedná o doporučení od známého, nebo pokud neměli možnost výrobek či službu sami vyzkoušet). O tom, zda si vaši značku oblíbí, rozhoduje prvních pár vteřin, první dojem, a právě toho můžete dosáhnout pomocí fotografií od zkušeného fotografa.

Jak můžete využít fotografie od profesionálního fotografa?

Marketingové fotografie můžete použít nejen na svých webových stránkách, ale také na billboardech, webinářích, sociálních sítích, konferencích nebo ve vašich prodejnách. Prostě všude tam, kde se objeví vaše značka.

Další obrovskou výhodou kvalitních fotografií je, že budou vaši značku reprezentovat po velmi dlouhou dobu (za předpokladu, že nebudete dělat rebranding nebo neplánujete v příštích letech přesun do jiných prostor).

Focení může být i mimořádně kreativní

Vtipnými týmovými fotografiemi nebo originálními fotografiemi prezentující váš produkt nebo službu vaše možnosti nekončí.

Pokud jste odvážná značka, můžete využít tzv. kreativní focení, které vám pomůže odlišit se od konkurence velmi nápaditým způsobem. Kreativní fotografie jsou skvělým řešením, zejména pokud se vaše firma pohybuje na nasyceném trhu a vy bojujete s konkurencí o každého zákazníka.

Kromě toho je kreativní focení také skvělá zábava. Kdo ví, třeba si obléknete originální kostým a stanete se vizionářem, lovcem snů, mistrem flexibility nebo tvořivou hlavičkou. Snímky můžete pořizovat v lese, ve vzduchu, na kopci, u jezera nebo v přístavu.

Tento typ focení musí mít nějakou myšlenku a téma, které souvisí s vaší marketingovou strategií. Pokud strategie ještě není definována, mělo by kreativní focení vycházet z hodnot společnosti a souviset s vaším produktem nebo službou.

Jaká je role agentury při profesionálním focení?

Zatímco fotograf zajišťuje místo fotografování po technické stránce, agentura dohlíží na to, aby se záběry neodklonily od zamýšleného konceptu nebo strategie.

Kromě toho se postará o potřebné rekvizity, uvolní atmosféru a překoná strach z fotografování. V neposlední řadě ve spolupráci s fotografem kontroluje, zda záběry vyzařují správné emoce a ztělesňují ducha značky.

Není to jednoduchý úkol, ale stojí to za to. Kvalitní fotografie mají pro každou značku cenu zlata, protože jí dávají zcela jiný rozměr nejen na emocionální úrovni, ale také z hlediska autenticity.

Týdenní podcast UPdate

Ukázka č. 1: Výrobce a dodavatel výtahů

Jak odlišit dodavatele výtahů od konkurence? Zkuste sérii netradičních záběrů.

Zaměstnanci klienta byli fotografováni přímo při práci a zaměřili se na zachycení detailů, které ukazují precizní práci, jež se skrývá za výrobou výtahu.

Je také dobré zachytit finální výrobky klienta, tedy samotné realizace výtahů.

Fotografovi se podařilo získat vskutku originální záběry, co myslíte?

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Ukázka č. 2: Komplexní IT služby

Jak přiblížit poměrně náročnou IT službu k pochopení klientům, kteří se nepohybují ve světě IT a nemají znalost o IT pojmech?
Jednou z cest je najít „vizuální metaforu”. Můžete například na jednotlivé kostky napsat klíčová slova tvořící základy domečku, tedy služby klienta, a fotograf pak domeček zachytí.

Kromě toho samozřejmě nemohou chybět ani fotografie jednotlivých členů týmu v zajímavých situacích a fotografie okolí firmy.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Závěr

Fotografie od zkušeného a profesionálního fotografa dodají vaší značce zcela jiný rozměr, a to nejen z hlediska emocí, ale také autenticity. Zkuste na to při nejbližším firemním focení myslet i vy.

Sdílet článek
Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer

Píši strategické reklamní texty pro ambiciózní značky. Nad know-how z online prodeje jsem už strávil 1000+ hodin. Učím se od marketérů, kteří pomohli firmám, jako Amazon, Google či Facebook. Páru vypouštím v přírodě nebo při fantasy knížce.

Wisible
Tento článek ti přináší

Wisible

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn spouští Boost kampaně. Slibuje rozšíření dosahu a získávání leadů
4 min. doba čtení

LinkedIn spouští Boost kampaně. Slibuje rozšíření dosahu a získávání leadů

Přicházejí LinkedIn Boost kampaně – nová funkce, která firmám umožňuje propagovat příspěvky na generování leadů. Z organických příspěvků se stanou reklamy a rozšíří si dosah. Jak přistoupit k novému nástroji a jak jej efektivně jej využít? Podíváme se na to, co novinka přináší a jak ji spustit. Výhodou je, že je přístupná globálně a můžeme […]

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Politické reklamy a telekomunikace mění dynamiku reklamních investic v USA
4 min. doba čtení

Politické reklamy a telekomunikace mění dynamiku reklamních investic v USA

Trh digitální reklamy v USA čeká v letošním roce výrazný růst. V čele výdajů stojí telekomunikační služby, maloobchod a spotřební zboží. Prezidentské volby se projevují i na reklamním prostoru. Zdá se, že americká reklama si zachovává klíčové investice do sociálních médií a display reklamy. Výdaje dosáhnou rekordních 302 miliard USD, což signalizuje dynamický rok pro […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Kdo se vyzná v digitálním chování Baby Boomers? Leží zde nevyužitá příležitost pro e-commerce
3 min. doba čtení

Kdo se vyzná v digitálním chování Baby Boomers? Leží zde nevyužitá příležitost pro e-commerce

Co se líbí Gen Z? Kde nalezneme Gen Z? Jak oslovit Gen Z? Kolem mladých dospělých se soustřeďuje pozornost v mnoha článcích i přednáškách. Nový report však odhaluje překvapivý trend, který může ovlivnit marketingové strategie. Baby Boomers, generace narozená mezi lety 1946 a 1964, prochází digitální revolucí. A tu mnoho značek zatím přehlíží.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+