2 min. doba čtení

Jak si vodí Evropa v online prodejích? Každoroční zpráva o e-commerce je venku

ECommerce Europe a EuroCommerce každoročně připravují zprávu o e-commerce v Evropě. Rok 2022 přinesl válku i inflaci – složité situace, které ovlivňují i nákupní chování. Sledujte vývoj elektronického obchodu ve 37 evropských zemích.

Jak si vodí Evropa v online prodejích? Každoroční zpráva o e-commerce je venku

E-commerce pod drobnohledem

Obrat e-commerce v Evropě stoupl v roce 2022 z 849 miliard EUR na 899 miliard EUR, a to i přes výzvy spojené s ekonomickým a politickým prostředím. Růst e-commerce v roce 2022 dosáhl 6 %, což je méně než v roce 2021 (12%), ale sektor stále roste a obecně se očekává jeho další růst v roce 2023.
Vliv ruského útoku na Ukrajinu vedl k vysokým inflačním sazbám, což zvýšilo ceny, a tím i objem e-commerce prodeje v některých zemích.

Jak je na tom Česko?

Posvítili jsme si na data z Česka a přinesli jsme zprávu i o vývoji slovenského e-commerce. Data Eurostatu na letošní rok Slovákům předpovídají jednoprocentní nárůst v počtu obyvatel, kteří si za uplynulý rok objednali zboží online.

Zdroj: eurocommerce.eu

Předpovědi dalších trendů a vývoje

Technologický pokrok a nová obchodní řešení, jako je 5G, rozšířená a virtuální realita a digitální peněženky mají šanci proniknout hlouběji do e-commerce a vyhladit regionální rozdíly. Očekává se také rostoucí poptávka po udržitelnějším e-commerce. Celý report poskytuje zajímavá data z celé Evropy.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky
4 min. doba čtení

Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky

Značky, které se snaží spolupracovat s influencery, často míjejí podstatu. Nový výzkum ukazuje, že influenceři kladou mnohem větší důraz na sdílené hodnoty a jasné finanční podmínky než na to, zda jde o známou značku. A chtějí mít také slovo v kreativitě – což jim většina firem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
SEO se změnilo. Jste připraveni?
3 min. doba čtení

SEO se změnilo. Jste připraveni?

Vaši konkurenti už bodují na ChatGPT, Redditu a v AI vyhledávačích, zatímco vy stále budujete zpětné odkazy a optimalizujete pro Google. Mladší uživatelé dnes začínají hledat informace na sociálních sítích, nikoliv v tradičních vyhledávačích. Pokud vaše SEO strategie nefunguje i mimo Google, uniká vám zásadní změna v tom, jak lidé skutečně vyhledávají informace.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge