2 min. doba čtení

Jak si vodí Evropa v online prodejích? Každoroční zpráva o e-commerce je venku

ECommerce Europe a EuroCommerce každoročně připravují zprávu o e-commerce v Evropě. Rok 2022 přinesl válku i inflaci – složité situace, které ovlivňují i nákupní chování. Sledujte vývoj elektronického obchodu ve 37 evropských zemích.

Jak si vodí Evropa v online prodejích? Každoroční zpráva o e-commerce je venku

E-commerce pod drobnohledem

Obrat e-commerce v Evropě stoupl v roce 2022 z 849 miliard EUR na 899 miliard EUR, a to i přes výzvy spojené s ekonomickým a politickým prostředím. Růst e-commerce v roce 2022 dosáhl 6 %, což je méně než v roce 2021 (12%), ale sektor stále roste a obecně se očekává jeho další růst v roce 2023.
Vliv ruského útoku na Ukrajinu vedl k vysokým inflačním sazbám, což zvýšilo ceny, a tím i objem e-commerce prodeje v některých zemích.

Jak je na tom Česko?

Posvítili jsme si na data z Česka a přinesli jsme zprávu i o vývoji slovenského e-commerce. Data Eurostatu na letošní rok Slovákům předpovídají jednoprocentní nárůst v počtu obyvatel, kteří si za uplynulý rok objednali zboží online.

Zdroj: eurocommerce.eu

Předpovědi dalších trendů a vývoje

Technologický pokrok a nová obchodní řešení, jako je 5G, rozšířená a virtuální realita a digitální peněženky mají šanci proniknout hlouběji do e-commerce a vyhladit regionální rozdíly. Očekává se také rostoucí poptávka po udržitelnějším e-commerce. Celý report poskytuje zajímavá data z celé Evropy.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+