2 min. doba čtení

Jak si vodí Evropa v online prodejích? Každoroční zpráva o e-commerce je venku

ECommerce Europe a EuroCommerce každoročně připravují zprávu o e-commerce v Evropě. Rok 2022 přinesl válku i inflaci – složité situace, které ovlivňují i nákupní chování. Sledujte vývoj elektronického obchodu ve 37 evropských zemích.

Jak si vodí Evropa v online prodejích? Každoroční zpráva o e-commerce je venku

E-commerce pod drobnohledem

Obrat e-commerce v Evropě stoupl v roce 2022 z 849 miliard EUR na 899 miliard EUR, a to i přes výzvy spojené s ekonomickým a politickým prostředím. Růst e-commerce v roce 2022 dosáhl 6 %, což je méně než v roce 2021 (12%), ale sektor stále roste a obecně se očekává jeho další růst v roce 2023.
Vliv ruského útoku na Ukrajinu vedl k vysokým inflačním sazbám, což zvýšilo ceny, a tím i objem e-commerce prodeje v některých zemích.

Jak je na tom Česko?

Posvítili jsme si na data z Česka a přinesli jsme zprávu i o vývoji slovenského e-commerce. Data Eurostatu na letošní rok Slovákům předpovídají jednoprocentní nárůst v počtu obyvatel, kteří si za uplynulý rok objednali zboží online.

Zdroj: eurocommerce.eu

Předpovědi dalších trendů a vývoje

Technologický pokrok a nová obchodní řešení, jako je 5G, rozšířená a virtuální realita a digitální peněženky mají šanci proniknout hlouběji do e-commerce a vyhladit regionální rozdíly. Očekává se také rostoucí poptávka po udržitelnějším e-commerce. Celý report poskytuje zajímavá data z celé Evropy.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly
3 min. doba čtení

Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly

Slováci nechtějí jen digitální zábavu. Hledají nástroje, které jim nákup zjednoduší. Zákazníci ukazují, že pokud se o ně obchodník stará offline, klidně s ním přejdou i do online prostředí. A přestože metaverzum zatím není mainstream, většina spotřebitelů ho zcela neodmítá. Co dalšího odhaluje nejnovější průzkum Média a technologie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge