3 min. doba čtení

Slováci jsou v nakupování stále nejistí. eCommerce Insider přináší data ze třetího kvartálu

Slováci na internetu už kupují téměř vše – dokazují to stále oblíbenější nákupy pracích prášků. Absolutním hitem se staly sedací soupravy.

Slováci jsou v nakupování stále nejistí. eCommerce Insider přináší data ze třetího kvartálu

Od 2. kvartálu se očekával návrat k pomalému růstu slovenské e-commerce, ale opak je pravdou. Oproti loňskému roku se propadl o 9 %. David Chmelař, CEO Heureka Group, která stojí za pravidelným reportingem e-commerce, to přičítá pochybnostem zákazníků: „Nejistota spotřebitelů neustále bombardovaných negativními zprávami oddaluje jejich plánované nákupy. Ty zůstávají v rovině nezbytných nákupů, jehož již je online nakupování součástí. Dnes se na internetu kupuje už téměř vše, přičemž spotřebitelé oceňují zejména možnost porovnat hledaný produkt s jinými či nalézt jej za co nejlepší cenu. V sousedním Česku, kde je e-commerce o něco vyšší úrovni než na Slovensku, je kvartální propad až -13%. Český trh však padá z větší výše, a proto nevidím zásadnější rozdíl ve změnách nákupního chování slovenských či českých spotřebitelů.”

Zdroj: Heureka

 

Kolik platí Slováci?

Slováci v průměru platí 65 eur na objednávku. Loni to bylo až 71 eur. David Chmelař však vysvětluje, že to nemusí být automatický špatná zpráva: „Čím je online nakupování v zemi populárnější a dostupnější, tím častěji jej využíváme i pro menší nákupy. I proto klesající průměrnou cenu objednávky nemůžeme považovat za negativní zprávu,” říká.

Zdroj: Heureka

 

Spokojenost pomalu roste

Zákazníci dlouhodobě vyjadřují spokojenost s e-shopy, což odráží jejich pozitivní zkušenosti se službami online obchodů. Letos však míra spokojenosti skoupla pouze o zanedbatelné 0,1%. V oblasti slovenského e-commerce panuje vysoká konkurence, která vytváří nátlak na e-shopy, což v konečném důsledku přináší výhody pro zákazníky. Chmelař přibližuje, že české a slovenské e-shopy se vyznačují vynikajícím servisem a nabízejí různé výhody jako například rychlé doručení ještě týž den, možnost přenést zboží až do patra nebo výběr z mnoha výdejních míst, což není běžnou praxí ve světě e-shopu. commerce.

Co můžeme čekat od Vánoc?

„I když patří 4. kvartál vzhledem k nákupu vánočních dárků a očekávané nabídky slev mezi nejsilnější, neočekáváme ve srovnání s předchozím rokem výraznější nárůst. Nejistota spojená s inflací, očekávaným růstem cen některých energií a celkovým negativním výhledem slovenské ekonomiky bude nadále způsobovat odkládání nákupů. Na Vánoce budeme praktičtější a vyčkávat na akční nabídky jako je Black Friday. E-commerce na Slovensku však má velký prostor růst, takže období růstu, které vymaže ztráty posledního období, je jen otázkou času,“ uzavírá CEO Heureka Group.

Na světlo světa přišel také report evropského e-commerce, o kterém informujeme i my a podívali jsme se i na české výsledky online nakupování.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+