3 min. doba čtení

Slováci jsou v nakupování stále nejistí. eCommerce Insider přináší data ze třetího kvartálu

Slováci na internetu už kupují téměř vše – dokazují to stále oblíbenější nákupy pracích prášků. Absolutním hitem se staly sedací soupravy.

Slováci jsou v nakupování stále nejistí. eCommerce Insider přináší data ze třetího kvartálu

Od 2. kvartálu se očekával návrat k pomalému růstu slovenské e-commerce, ale opak je pravdou. Oproti loňskému roku se propadl o 9 %. David Chmelař, CEO Heureka Group, která stojí za pravidelným reportingem e-commerce, to přičítá pochybnostem zákazníků: „Nejistota spotřebitelů neustále bombardovaných negativními zprávami oddaluje jejich plánované nákupy. Ty zůstávají v rovině nezbytných nákupů, jehož již je online nakupování součástí. Dnes se na internetu kupuje už téměř vše, přičemž spotřebitelé oceňují zejména možnost porovnat hledaný produkt s jinými či nalézt jej za co nejlepší cenu. V sousedním Česku, kde je e-commerce o něco vyšší úrovni než na Slovensku, je kvartální propad až -13%. Český trh však padá z větší výše, a proto nevidím zásadnější rozdíl ve změnách nákupního chování slovenských či českých spotřebitelů.”

Zdroj: Heureka

 

Kolik platí Slováci?

Slováci v průměru platí 65 eur na objednávku. Loni to bylo až 71 eur. David Chmelař však vysvětluje, že to nemusí být automatický špatná zpráva: „Čím je online nakupování v zemi populárnější a dostupnější, tím častěji jej využíváme i pro menší nákupy. I proto klesající průměrnou cenu objednávky nemůžeme považovat za negativní zprávu,” říká.

Zdroj: Heureka

 

Spokojenost pomalu roste

Zákazníci dlouhodobě vyjadřují spokojenost s e-shopy, což odráží jejich pozitivní zkušenosti se službami online obchodů. Letos však míra spokojenosti skoupla pouze o zanedbatelné 0,1%. V oblasti slovenského e-commerce panuje vysoká konkurence, která vytváří nátlak na e-shopy, což v konečném důsledku přináší výhody pro zákazníky. Chmelař přibližuje, že české a slovenské e-shopy se vyznačují vynikajícím servisem a nabízejí různé výhody jako například rychlé doručení ještě týž den, možnost přenést zboží až do patra nebo výběr z mnoha výdejních míst, což není běžnou praxí ve světě e-shopu. commerce.

Co můžeme čekat od Vánoc?

„I když patří 4. kvartál vzhledem k nákupu vánočních dárků a očekávané nabídky slev mezi nejsilnější, neočekáváme ve srovnání s předchozím rokem výraznější nárůst. Nejistota spojená s inflací, očekávaným růstem cen některých energií a celkovým negativním výhledem slovenské ekonomiky bude nadále způsobovat odkládání nákupů. Na Vánoce budeme praktičtější a vyčkávat na akční nabídky jako je Black Friday. E-commerce na Slovensku však má velký prostor růst, takže období růstu, které vymaže ztráty posledního období, je jen otázkou času,“ uzavírá CEO Heureka Group.

Na světlo světa přišel také report evropského e-commerce, o kterém informujeme i my a podívali jsme se i na české výsledky online nakupování.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+