3 min. doba čtení

Jak se západní prodejci přizpůsobují hrozbě z Asie

Značky Temu, Shein a Alibaba jsou stále častěji spojovány se slovem hrozba. Pomalu se z toho stává otřepaná písnička. Temu zvyšuje ceny reklamy, Shein bere tržby zavedeným módním značkám, Alibaba táhne do Evropy a tak dále a tak dále a tak dále. Když si společnosti plně uvědomily důsledky příchodu levného čínského zboží, které se najednou neprodává pod jejich vlastním jménem, začaly jednat.

Jak se západní prodejci přizpůsobují hrozbě z Asie
Zdroj: Depositphotos

Čínští giganti, jako jsou Temu a Shein, rychle získávají podíl na trhu v Evropě a dokonce i na trhu v USA, zejména díky své agresivní cenové politice a masivním investicím do marketingu. Tato situace nutí západní společnosti hledat nové strategie, jak se přizpůsobit a udržet si své zákazníky.

Reakce About You: Přizpůsobení se asijské konkurenci

Hamburská módní platforma About You se rozhodla následovat úspěch svých asijských konkurentů. V letošním roce plánuje nabízet zboží přímo z továrny, což by mělo zajistit příznivější ceny a zastavit úbytek zákazníků.

Toto rozhodnutí je jasným znamením, že i velcí hráči na trhu musí inovovat a přizpůsobovat své obchodní modely, aby si udrželi konkurenceschopnost.

Podobnou strategii plánuje i americký gigant Amazon, který rovněž hledá způsoby, jak konkurovat čínským poskytovatelům. Tlak na tyto společnosti je obrovský, zejména vzhledem k obrovským částkám, které Temu a Shein vkládají do marketingu. Právě díky tomu se jim podařilo získat velké podíly na trhu.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Zalando: Opatrný přístup ke změnám

Německá společnost Zalando zvolila jiný přístup. David Schröder, provozní ředitel společnosti Zalando, na digitální konferenci K5 v Berlíně zdůraznil, že rychlé zavedení přímých dodávek od výrobců by bylo rizikem. Společnost Zalando tvrdí, že kvalita a ochrana značky jsou pro ni klíčové a že musí být opatrná při přijímání rychlých změn. Přesné kroky, jak se s tím hodlají vypořádat, tedy nejsou známy.

Dopad celních předpisů na trh

Současnou situaci navíc ovlivňuje celní výjimka, která se vztahuje na zásilky ze zemí mimo Evropskou unii v hodnotě nižší než 150 eur. Evropská komise však plánuje tuto výjimku zrušit, což by mohlo výrazně ovlivnit levné čínské internetové obchody.

Pro lepší představu, v loňském roce poslali do Evropy až 2,3 miliardy levných poštovních zásilek, přičemž jen v dubnu to bylo rekordních 350 milionů zásilek. Podle všeho však zavedení opatření nebude snadné. Celní služby jsou již nyní přetížené a zavedení nových pravidel by bylo obtížné.

Týdenní podcast UPdate

Kritika čínských hráčů

Čínští hráči Temu a Shein čelili kritice z různých důvodů. Existují vážné pochybnosti o bezpečnosti, kvalitě a udržitelnosti výrobků, které prodávají. V květnu podalo 17 členů Evropské spotřebitelské organizace (BEUC) stížnosti na Temu. Obvinili společnost ze zatajování informací a používání manipulativních technik.

Temu odpovídá, že je v Evropě nováčkem a musí se naučit místní pravidla a zvyky.

Současná situace v oblasti e-commerce je výzvou pro všechny na trhu. Na mušce jsou zavedené západoevropské značky, ale i místní menší podnikatelé. Například slovenská značka Magalea se ozvala proti nekalým praktikám čínských společností. Krádeže fotografií a levné kopie jejích výrobků ničí prodej a v konečném důsledku podkopávají důvěru zákazníků. Ti si totiž myslí, že ruční výroba je jen prázdná fráze, která má zakrýt povrchní prodej čínských výrobků.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+