4 min. doba čtení

Jak rozjet značku od nuly. Disclaimer: mám vhodný produkt

Nový produkt, nový trh nebo jen nápad, jak vylepšit stávající produkt. Jak ale založit značku od nuly? Upozornění: potřebujete vhodný produkt.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Jak rozjet značku od nuly. Disclaimer: mám vhodný produkt
Zdroj: Unsplash

První kroky v budování značky

Především doporučuji položit si otázku, zda má tento produkt s tímto nastavením na našem trhu reálnou šanci. Pokud budete prodávat kryty na telefony a projekt nebude zajímavý ani kryty, ani cenou, bude velmi těžké uspět a i úspěch, který se objeví, bude stále těsně nad nulou.

Mnoho e-shopperů si reálně neprověřuje prostor na trhu, přitom stačí základní rešerše nabídek konkurentů a jejich možností. Často je do očí bijící, že s počáteční investicí 5000 eur to prostě nepůjde.

V rámci budování značky byste se měli zaměřit především na to, kdo jste a co nabízíte. Přinášíte nový produkt a budete trh v něčem vzdělávat? Přinášíte alternativu ke stávajícímu výrobku? Jaké jsou vaše silné a slabé stránky? S kým chcete komunikovat? Jaké jsou vaše cíle?

Po zodpovězení těchto otázek je k dispozici základní návrh identity. Identita není logo z Jaspravim. Může fungovat pro některé segmenty, ale ne pro většinu. Identita by měla odrážet vaše hodnoty a zákazník by měl být schopen vaši komunikaci okamžitě zařadit do daného segmentu.

Splnění tržních standardů

Pokud máte hotovou identitu a všechny materiály, zaměřte se na splnění základních tržních standardů. To je základní minimum, které musíte splnit. Cokoli navíc je jen plus a může vás odlišit od konkurence hned od prvního dne.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Když však konkurence nabízí inovativní možnosti přepravy a platby, s Českou poštou a bankovním převodem těžko uspějete.

Pokud má vaše konkurence katastrofální webové stránky, je to skvělá příležitost udělat něco jiného a zahájit novou éru v tomto segmentu.

Inzeruje vaše konkurence? Pokud ano, kde? Často se setkávám s tím, že i poměrně velcí hráči stále neinzerují na sociálních sítích, přitom je to jedno z nejlevnějších médií, jak se prezentovat.

Podstatné je splnění norem, ale již od prvního dne můžete vynikat kvalitním zpracováním. Nemusí jít jen o složité věci, ale klidně mějte transparentní obchodní podmínky, tabulky velikostí, návody, možnost poradit se po telefonu, cokoli.

Nastavení střízlivých očekávání od marketingu

K tomuto tématu jsem se již vyjádřil v článku Realistická očekávání od marketingu.

Cena za konverzi

Je velmi pravděpodobné, že první den nebudete v zisku. Není nutné inzerovat všechno a všude. Vyzkoušejte si základy a odpovězte si na otázku, kde je vaše cílová skupina. Pokud máte firmu zaměřenou výhradně na vyhledávání – například pneumatiky s pokročilým filtrováním, zkuste to nejprve na Google. Pokud prodáváte módu, zkuste nejprve sociální média. Je naprosto v pořádku, že nemusíte inzerovat všude a dělat všechno. Jsou segmenty, které se pro určité médium prostě nehodí, a buď je budete lámat přes koleno, nebo škálovat jiným směrem.

Zdroj: Unsplash

Social proof

Sociální sítě jsou ve většině případů nejlepším a nejlevnějším způsobem získávání nových zákazníků. Zpočátku se však zaměřte na tvorbu materiálů, které váš produkt ověří na trhu. Ukažte ho v reálném světle, ukažte, jak ho váš zákazník používá, jak je spokojen s dodávkou nebo s objednávkou. Lidé mají tendenci tíhnout k řešením, která posvětil někdo jiný, třeba i cizí.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

V dalším kroku můžete připravit UGC (user-generated-content) výměnou za slevu (nebo jinou výhodu). Ze zkušeností vyplývá, že produkt lze škálovat, i když máte pouze tento jeden typ kreativy.

Škálování

Osobně doporučuji klientům 2 různé způsoby škálování. Vydat se cestou většího podílu na trhu s námi nebo si za stejnou energii (a často i finance) otevřít další trh.

Je třeba si uvědomit, že Česko je malý trh a dosáhnout hranic místního internetu není s dobrým produktem a službou téměř žádný problém, a to poměrně rychle. Zjednodušeně řečeno, pokud v Česku generujete řekněme 80 % tržeb z toho, co je tržní maximum (nikdy nepřevezmete všechny zákazníky konkurence), zbývajících 20 % bude velmi obtížné a nákladné a dokonce s nejistým výsledkem.

Naproti tomu 20 % energie na jiném trhu – například v Maďarsku – může otevřít dveře na větší trh se zcela jiným potenciálem růstu. Diverzifikace prodeje do různých zemí je také skvělým způsobem, jak rozložit riziko.

Sdílet článek
Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions

Pomáham zastabilizovaným značkám naštartovať opakovane ich rast prostredníctvom optimalizácie e-commerce procesov. Strategický partner v tandeme performance agentúry. Úvodné stretnutie Na prvom stretnutí sa rád dozviem viac o projekte a jeho stave, o jeho slabých a silných stránkach. Štandardne realizujem 1-2 dni intenzívneho workshopu v okruhu cca 30 tém. Audit aktuálneho stavu Hĺbkový audit je základný kameň pre definovanie KPI v budúcnosti. Štandardne zahŕňa technickú a komunikačno-marketingovú časť. Audit obsahuje step-by-step postup na zapracovanie a systém jednoduchej kontroly výsledkov. Návrh krátkodobých a dlhodobých cieľov Som zastánca realistických cieľov. Nestretávame sa preto, aby sme analyzovali cenu za klik, riešime e-commerce strategicky a dlhodobo. So správnym produktom a prístupom sa aj na našom trhu projekt vyškáluje vysoko. Exekutíva a mentoring Ciele na papieri vyzerajú skvelo, avšak je potrebné ich jednotlivo doťahovať do konca. S agentúrou alebo externými vývojármi. Niektoré partnerské spolupráce trvajú 6+ rokov.

Tento článek ti přináší

Lighthouse Media Solutions

Lighthouse Media Solutions je digitální agentura se zaměřením na performance marketing a web development. Nabízejí služby jako správa Google Ads, sociálních sítí, optimalizace pro vyhledávače, e-mailový a content marketing. Jejich přístup je datově orientován a zaměřují se na identifikaci a sledování návštěvníků webových stránek. Mají zkušený tým webdeveloperů a nabízejí personalizované služby s důrazem na osobní kontakt s klienty. Pracují na různých projektech v různých segmentech a kladou důraz na profesionalitu, zodpovědnost a inovativní řešení.

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co tvoří klíč k brand loyalty?
2 min. doba čtení

Co tvoří klíč k brand loyalty?

V rozvíjejícím se světě e-commerce, kde se počítá každé kliknutí, je nezbytné pochopit složitost chování spotřebitelů. Rozsáhlá zpráva společnosti Intuit The Science of Loyalty proniká hluboko do psychiky spotřebitelů a odhaluje, co stojí za věrností značce.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+