2 min. doba čtení

Jak smysluplnost a jedinečnost formují růst silných značek

Podle rozsáhlého výzkumu společnosti Kantar, který analyzoval 20 000 značek v 540 kategoriích a na 54 trzích během deseti let, budování silných značek vyžaduje dva klíčové prvky – smysluplnost a jedinečnost. Výzkum označil diferenciaci značky za klíčový motor růstu, především při oslovování široké skupiny zákazníků.

Jak smysluplnost a jedinečnost formují růst silných značek
Zdroj: Depositphotos

Výzkum poukazuje na tři základní oblasti, které určují úspěch značky:

Maximalizace dosahu a relevance

Značky se musí soustředit na přesvědčení co největšího počtu zákazníků o své relevanci. Náklonnost spotřebitelů se rozvíjí prostřednictvím dvou hlavních kanálů: přímé zkušenosti se značkou a marketingových a reklamních aktivit.

Úspěšná komunikace značky má šest zásadních bodů:

  1. kreativní zpracování,
  2. emocionální zapojení,
  3. dlouhodobý závazek,
  4. konzistentnost napříč kanály,
  5. jasná konkurenční diferenciace,
  6. maximální dosah publika.

Výzkum zpochybňuje tradiční pojetí věrnosti značce a naznačuje, že tato věrnost v klasickém smyslu neexistuje. Místo toho budování silné náklonnosti zvyšuje pravděpodobnost opakovaného nákupu a snižuje citlivost na cenu.

Zdroj: Kantar

Posílení tržní pozice

Úspěch v této oblasti závisí na tradičních prvcích marketingového mixu:

  • komplexní produktové portfolio,
  • strategická distribuce,
  • atraktivní balení,
  • konkurenceschopné stanovení cen,
  • propagační strategie.

Výzkum ukazuje, že značky s vysokou dostupností přitahují 7krát více zákazníků než ty s omezenou přítomností. Přední značky typicky udržují široké produktové portfolio, aby oslovily nové zákaznické segmenty.

Rozšiřte hranice kategorie

Třetím hnacím prvkem růstu je expanze kategorií a vytváření nového tržního prostoru. Silné značky aktivně:

  • nastavují nové standardy ve svých kategoriích,
  • hledají nové zákaznické segmenty,
  • podporují inovace,
  • rozšiřují distribuci,
  • zdokonalují komunikaci se spotřebiteli.

Značky, které sledují nové tržní příležitosti, vykazují dvojnásobný růstový potenciál. Tato strategie je mimořádně důležitá pro značky, které již maximalizovaly růst v rámci stávající zákaznické základny a kategorie. Naopak, menší značky by se měly soustředit na získávání zákazníků od větších konkurentů.

Zdroj: Kantar

Tato zjištění společnosti Kantar potvrzují to, co poslední dekádu prezentuje marketingový výzkum. Úspěšná a silná značka konzistentně komunikuje dlouhodobě, udržuje jasnou diferenciaci od konkurence, oslovuje co nejširší publikum napříč kategoriemi a zajišťuje vysokou fyzickou dostupnost.

Tato ověření prohlubují odborné znalosti a pomáhají zvyšovat úroveň expertízy mezi značkami a marketingovými profesionály.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Od memů po hodnoty: Jak si značky získávají srdce spotřebitelů
5 min. doba čtení

Od memů po hodnoty: Jak si značky získávají srdce spotřebitelů

Když značka vstoupí do online světa, stává se součástí nekonečného toku diskusí, trendů a memů. Některé přirozeně září, jiné se jen nejistě snaží najít své místo. Co však odlišuje ty, které dokážou zasáhnout správnou notu, od těch, které vyvolávají jen rozpaky? Podle studie Cultured je klíčem odvaha připojit se ke kultuře způsobem, který nejen pobaví, […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+