Zajímá mě
27. září 2022

Roman Vraňák

Facebook Ads Specialist
27. září 2022

Jak na reklamní kampaně na Facebooku

4 min čtení

Už pár let je Facebook plnohodnotnou sociální sítí, ale i prodejním kanálem. Facebook nám umožňuje víc než jen jednoduchou interakci mezi značkou a zákazníkem. Jsem přesvědčen, že stále je to jeden z nejlepších kanálů pro oslovení cílového publika a podporu prodeje. 

Na druhé straně je třeba říci, že Facebook může mít klesající návratnost, rostoucí náklady a problémy s cílením v důsledku neustále se měnících zásad ochrany osobních údajů.

Největší změny nastaly, když ho společnost Apple klepla přes prsty a vypadá to tak, že ani Evropská unie mu nezůstane nic dlužná.

Proč ještě stále inzerovat na Facebooku? 

  • Pokročilé možnosti zacílení reklamy na konkrétní publikum
  • Bezproblémová implementace produktů do e-shopu
  • Přehledná data a analýza dat
  • Jedna z největších sociálních sítí (Facebook, Instagram a WhatsApp)
  • Přístup k celé knihovně reklam Facebooku
  • Možnosti spuštění reklam i s nízkými rozpočty

Než se společně podíváme, jak na Facebook, chci upozornit, že je třeba správně nastavit Meta Pixel. 

Možná to zní jako banalita, ale mnoho klientů podcení toto důležité nastavení. Buď jej nastaví nesprávně nebo sbírá nekompletní údaje, díky čemuž se špatně doručují reklamy.

Proč je důležitě mít správně nastavený Meta Pixel?

Po správném nainstalování kódu dokáže Pixel sledovat chování uživatele, když klikne na jednu z vašich reklam a navštíví stránku. Můžete vidět, kolik času stráví na vaší stránce, na které odkazy klikne, které stránky navštíví, které produkty si zakoupí apod.

Avšak skutečná hodnota Meta Pixelu spočívá v možnosti vytvořit vlastní nebo lookalike publikum, na které se můžete zaměřit. Cílení reklam na konkrétní publika vám umožní přizpůsobit kreativu a nabídky pro efektivnější reklamy.

5 strategií reklamy na Facebooku, které je třeba vyzkoušet

1. Přizpůsobte své reklamy cílením na konkrétní publikum

Facebook má jedny z nejrozsáhlejších možností cílení reklam, které vám umožní velmi konkrétně nastavit cílové publikum, propagované akce a kreativu reklam. Toto nastavení je užitečné, pokud nemáte mnoho stávajících údajů o zákaznících, které byste mohli použít. 

Funkce Facebook Core Audience (Základní publikum) vám umožňuje upřesnit cílový trh na základě těchto kritérií:

  • Oblast 
  • Demografické údaje 
  • Zájmy 
  • Chování
  • Propojení

Nápady na budování hlavního publika můžete získat pomocí nástroje „Audience Insights“. Tento nástroj vám poskytuje informace o poloze, demografii, zájmech, chování a propojení vašich současných sledujících.

Jak můžete využít možnosti cílení Core Audience ve své reklamní strategii na Facebooku?

Cílení podle životních událostí
Existuje mnoho možností zaměření na životní události – mimo jiné zásnuby, sňatky, děti, nové zaměstnání, promoce, nedávné přestěhování, odchod do důchodu, výročí, ztráta blízké osoby a mnohé další.

Zvažte události, ve kterých se vaše produkty používají a přemýšlejte o životních událostech, které mohou odpovídat takovému cílení. 

Cílení podle počasí

Ačkoli to není nativní možnost cílení na Facebooku, existují nástroje třetích stran, které můžete použít k automatickému přizpůsobení reklamní kreativy a aktivaci/deaktivaci reklam na základě lokálního počasí.

Cílení podle vašich zájmů
Podívejte se na společné záliby vašeho publika a vyberte ty, které přímo souvisejí s vašimi službami nebo produkty.

2. Získávání opakovaných nákupů prostřednictvím vlastního publika na Facebooku

Vlastní publika Facebooku jsou skupiny uživatelů, kteří do určité míry znají vaši značku. To znamená, že již navštívili vaši webovou stránku, konkrétní produkty nebo kategorie, přihlásili se k odběru vašich e-mailů, uskutečnili nákup nebo interagovali s vašimi příspěvky/Facebook stránkou.

Jednoduše řečeno, Facebook v podstatě vezme údaje o zákaznících, které mu poskytne Pixel a porovná je s uživateli Facebooku, přičemž nakonec přiřadí zákazníky k jednotlivým uživatelům. Facebook pak vytvoří skupiny uživatelů, což vám umožní zacílit na ně různé reklamní kampaně. 

Můžete vytvořit čtyři typy vlastních skupin:

  • Vlastní publika webových stránek
  • Vlastní publika aplikace 
  • Seznamy zákazníků
  • Zapojení publika

3. Rozšiřte svůj trh prostřednictvím cílení na lookalike publika

Lookalike publika jsou velmi cenná, protože mají mnoho společného na základě dat s vašimi stávajícími publiky.
Tato strategie reklamy na Facebooku je ideální způsob, jak získat nové zákazníky. 

Lookalike publikum můžete škálovat díky eventům, které máte na webu. U menších trhů, jako je Česko, doporučujeme tvořit publika větší než 5 %.
 Pokud máte internetový obchod, Facebook vám při získání dostatečného počtu konverzí umožní vytvořit i value-based lookalike publika, což jsou skupiny uživatelů na základě hodnoty nákupu. Ve zkratce Facebook kromě dat zohlední i hodnoty nákupů a bude se snažit hledat podobné uživatele.

4. Retargeting návštěvníků vašich podstránek

Retargetingové reklamy na Facebooku se zobrazují uživatelům, kteří v minulosti navštívili vaši webovou stránku elektronického obchodu nebo komunikovali s vaší stránkou na Facebooku či Instagramu.

Tato strategie reklamy je skvělý způsob, jak rozvíjet již započaté vztahy. Můžete cílit na uživatele až po konkrétní akce, které provedli – lajky na Facebooku, produkty přidané do košíku nebo dokonce konkrétní navštívené stránky.

Jaké typy retargetingu můžete využívat?

 Uživatelé, kteří

  • interagovali s vaší značkou na Facebooku nebo Instagramu,
  • navštívili určité podstránky na vašem webu,
  • použili vaši mobilní aplikaci,
  • strávili určitý čas na vaší stránce,
  • navštívili konkrétní stránky webu, prohlédli si produkt (tzv. „ViewContent“),
  • přidali produkt do košíku atd…

Příliš mnoho firem podcení retargeting a nevyužijí jeho potenciál. My doporučujeme přistupovat k retargetingu personalizovaně a přizpůsobovat reklamu různým typům publik na základě akce, ve které skončily.

 

5. Podívejte se na vaši konkurenci v knihovně reklam

Získávání pozornosti je nejcennější komodita Facebook reklamy. Abyste zjistili, co přitahuje vaše publikum, je dobré si prohlédnout, co dělá vaše konkurence. Díky nástroji Ad Library si můžete prohlédnout, jaké reklamy spouští vaše konkurence. 

Při strategickém plánování reklamy na Facebooku je užitečné zjistit, které reklamy spouští vaši přímí a nepřímí konkurenti. Věnujte zvýšenou pozornost kreativám, včetně obrázků a textů, jakož i variantám reklam.

Na závěr jen tolik… 

Důležité je testovat své reklamy, abyste zjistili, co funguje a co ne, a poté podle těchto poznatků udělat úpravy. Pokud vytvoříte dostatečně zajímavou kreativu, Facebook se postará o to, aby reklamu doručil těm správným uživatelům.

Získej novinky jako první

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Roman Vraňák

Facebook Ads Specialist

Jsem Facebook specialista v online marketingové agentuře High 5 studio. V online marketingu se pohybuji již 9 let. Začínal jsem s tvorbou webů, SEO optimalizací a skončil jsem u Facebook reklam, díky čemuž se dokážu na projekty dívat komplexně.

Tento článek přináší

High 5 studio je online marketingová agentura, poskytující svým klientům komplexní služby, se specializací hlavně na Google ads, SEO, online strategie. Jsme marketingoví nadšenci a spolu tvoříme skvělou online marketingovou agenturu. Sídlíme v Bratislavě, působíme v digitálním světě.