Pokud má být Facebook reklama efektivní, je třeba mít jasný cíl
Ano, mluvíme o KPI (Key Performance Indicators – klíčových ukazatelích výkonnosti). Mimochodem, jaký máte v rámci reklam na Facebooku definovaný cíl vy? Pokud jich sledujete více – například konverzní poměr a zároveň lepší PNO (podíl nákladů na obratu) či dokonce celkovou návratnost investice z reklamy (ROAs), na chvíli se zastavte.
Vyhodnocovat kampaně podle těchto všech ukazatelů může být matoucí, protože všechny tyto cíle si mohou vzájemně konkurovat. Lepší volbou je vybrat si jeden a kampaně vyhodnocovat podle něj. Pak můžete snadno optimalizovat rozpočet mezi jednotlivými reklamami – přidávat na ty účinnější a ubírat na ty méně úspěšné.
Jak oslovit nové zákazníky pomocí Facebook ads?
Získávání nových zákazníků je častým důvodem, proč se reklamou na Facebooku vůbec zabývat. Daří se vám je oslovovat? Pokud ne, nechte to na algoritmu. Ten dokáže poměrně snadno a rychle definovat cílovou skupinu, která je podobná vašim současným zákazníkům. Jak?
Zkuste vytvořit lookalike publikum pro část nákupního procesu s označením dokončení nákupu (event purchase). Budete překvapeni výsledky.
Masírujte reklamou i ty, kteří u vás již nakoupili
Vaši zákazníci přinášejí hned několik benefitů – registrují vaši značku a ve vašem e-shopu již nakupovali, takže znají jeho výhody i prostředí. Proto je nemusíte lákat na vaši konkurenční výhodu. Stačí, když je jemně pošťouchnete svými aktuálními slevami nebo výhodnými nabídkami. V rámci nastavení Facebook publika si vytvořte například mix uživatelů, kteří již u vás nakoupili a zároveň provedli nákup v rozmezí 60 – 180 dnů.
Efektivní remarketing má pro Facebook Ads svá úskalí
Ať už se jedná o remarketingové kampaně zaměřené na zobrazení produktů nebo vložení do košíku, když zákazník nedokončí nákup, nezáleží na tom, jakým způsobem ho budete reklamou pronásledovat. Ve skutečnosti je běžnou praxí nastavit kampaň na 30 dní a nechat ji běžet.
Pokud však chcete dosáhnout lepších výsledků, rozdělte cílení na zákazníky, kteří přidali produkt do košíku nebo si produkt prohlédli před jedním dnem a pak o tři, sedm nebo čtrnáct dní později. Vytvoříte tak více reklamních sad, které můžete lépe optimalizovat pomocí textu, vizuálů a nakonec přerozdělit rozpočet na základě výkonu.
Nebojte se automatizace ve Facebook reklamě
Automatizace a umělá inteligence jsou faktory, které v dnešní době musí brát v úvahu téměř každý marketér, aby dosáhl efektivnějších výsledků. Šetří čas a přinášejí výsledky založené na přesných datech. Zároveň platí jedno – čím více je používáte, tím více se jejich algoritmus a procesy na pozadí zdokonalují, takže… Jděte do toho!
Ve Facebook reklamě je to například Advantage+ kampaň. Pokud jste ji ještě nevyzkoušeli, budete překvapeni, jak zvládá nejen remarketing, ale i akvizici nových zákazníků. Jako bonus navíc umožňuje snadnou tvorbu kreativy a výběr nejlepších možností pro různá zobrazení.
Každopádně, Facebook Ads dokáže potrápit. Ale pokud máte to správné know-how a držíte krok s pokrokem, může to být účinný nástroj, který vystřelí čísla vašeho e-shopu zase o úroveň výš.