4 min. doba čtení

5 osvědčených tipů, jak na Facebook reklamu

Nefungují vaše Facebook reklamy tak, jak byste si představovali? Možná je problém v nastavení nebo struktuře samotných kampaní. Dalším faktorem, kterému se ještě množství marketérů, social media manažerů nebo majitelů Facebook účtů brání, je automatizace. Problém bude zřejmě někde mezi tím. Proto jsme pro vás shrnuli několik nejzákladnějších chyb, které mohou způsobit, že jsou vaše Facebook Ads málo efektivní. A samozřejmě i několik tipů, jak je zlepšit.

Roman Helt Roman Helt
Performance Marketing Director ui42
5 osvědčených tipů, jak na Facebook reklamu

Pokud má být Facebook reklama efektivní, je třeba mít jasný cíl

Ano, mluvíme o KPI (Key Performance Indicators – klíčových ukazatelích výkonnosti). Mimochodem, jaký máte v rámci reklam na Facebooku definovaný cíl vy? Pokud jich sledujete více – například konverzní poměr a zároveň lepší PNO (podíl nákladů na obratu) či dokonce celkovou návratnost investice z reklamy (ROAs), na chvíli se zastavte.

Vyhodnocovat kampaně podle těchto všech ukazatelů může být matoucí, protože všechny tyto cíle si mohou vzájemně konkurovat. Lepší volbou je vybrat si jeden a kampaně vyhodnocovat podle něj. Pak můžete snadno optimalizovat rozpočet mezi jednotlivými reklamami – přidávat na ty účinnější a ubírat na ty méně úspěšné.

Jak oslovit nové zákazníky pomocí Facebook ads? 

Získávání nových zákazníků je častým důvodem, proč se reklamou na Facebooku vůbec zabývat. Daří se vám je oslovovat? Pokud ne, nechte to na algoritmu. Ten dokáže poměrně snadno a rychle definovat cílovou skupinu, která je podobná vašim současným zákazníkům. Jak?

Zkuste vytvořit lookalike publikum pro část nákupního procesu s označením dokončení nákupu (event purchase). Budete překvapeni výsledky.

Masírujte reklamou i ty, kteří u vás již nakoupili

Vaši zákazníci přinášejí hned několik benefitů – registrují vaši značku a ve vašem e-shopu již nakupovali, takže znají jeho výhody i prostředí. Proto je nemusíte lákat na vaši konkurenční výhodu. Stačí, když je jemně pošťouchnete svými aktuálními slevami nebo výhodnými nabídkami. V rámci nastavení Facebook publika si vytvořte například mix uživatelů, kteří již u vás nakoupili a zároveň provedli nákup v rozmezí 60 – 180 dnů.

Efektivní remarketing má pro Facebook Ads svá úskalí 

Ať už se jedná o remarketingové kampaně zaměřené na zobrazení produktů nebo vložení do košíku, když zákazník nedokončí nákup, nezáleží na tom, jakým způsobem ho budete reklamou pronásledovat. Ve skutečnosti je běžnou praxí nastavit kampaň na 30 dní a nechat ji běžet.

Pokud však chcete dosáhnout lepších výsledků, rozdělte cílení na zákazníky, kteří přidali produkt do košíku nebo si produkt prohlédli před jedním dnem a pak o tři, sedm nebo čtrnáct dní později. Vytvoříte tak více reklamních sad, které můžete lépe optimalizovat pomocí textu, vizuálů a nakonec přerozdělit rozpočet na základě výkonu.

Týdenní podcast UPdate

Nebojte se automatizace ve Facebook reklamě

Automatizace a umělá inteligence jsou faktory, které v dnešní době musí brát v úvahu téměř každý marketér, aby dosáhl efektivnějších výsledků. Šetří čas a přinášejí výsledky založené na přesných datech. Zároveň platí jedno – čím více je používáte, tím více se jejich algoritmus a procesy na pozadí zdokonalují, takže… Jděte do toho!

Ve Facebook reklamě je to například Advantage+ kampaň. Pokud jste ji ještě nevyzkoušeli, budete překvapeni, jak zvládá nejen remarketing, ale i akvizici nových zákazníků. Jako bonus navíc umožňuje snadnou tvorbu kreativy a výběr nejlepších možností pro různá zobrazení.

Každopádně, Facebook Ads dokáže potrápit. Ale pokud máte to správné know-how a držíte krok s pokrokem, může to být účinný nástroj, který vystřelí čísla vašeho e-shopu zase o úroveň výš.

>>Reklamy na sociálních sítich<<

Sdílet článek
Roman Helt
Performance Marketing Director ui42

Roman Helt vede v ui42 performance oddělení a spolu se svými kolegy vytváří jedinečné marketingové strategie nejen pro e-commerce klienty. Klade důraz na automatizaci a efektivnost procesů.

ui42
Tento článek ti přináší

ui42

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
TikTok představuje Search Ads Campaign
3 min. doba čtení

TikTok představuje Search Ads Campaign

TikTok rozšiřuje své reklamní možnosti uvedením nové funkce Search Ads Campaign. Jejím cílem je oslovit uživatele s vysokou pravděpodobností nákupu prostřednictvím výsledků vyhledávání v aplikaci TikTok. Stále více lidí používá sociální platformy k vyhledávání produktů namísto tradičních vyhledávačů. A TikTok chce inzerentům umožnit cílení na uživatele právě v momentě, kdy aktivně hledají informace.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Uživatelé TikToku oceňují použití AI v reklamě
3 min. doba čtení

Uživatelé TikToku oceňují použití AI v reklamě

Generativní AI se stává mocným nástrojem i v reklamě. Nedávná studie TikTok Marketing Science ukazuje, že uživatelé TikToku projevují výrazně větší nadšení a obeznámenost s obsahem generovaným AI, což poskytuje cenné poznatky pro značky, které chtějí využít potenciál AI v e-commerce.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak nové funkce Meta pomohou e-shopům zvýšit prodeje během svátků
4 min. doba čtení

Jak nové funkce Meta pomohou e-shopům zvýšit prodeje během svátků

Období horlivého nakupování se blíží a společnost Meta představila nové funkce pro e-commerce segment. Novými nástroji chce pomoci při zvyšování prodeje a efektivnějším oslovení zákazníků. Marketéři budou mít prostor pro zvýraznění či připomenutí slev, s Location Ads dokáží oslovit turisty a svůj prostor dostanou i kamenné provozy. Tyto inovace slibují optimalizovanější a personalizovaný přístup k […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+