Marketing určitě není jen o nově příchozích klientech. Po jejich získání byste se je měli snažit udržet. Získat si jejich přízeň a udělat z nich pravidelně se vracejícího nakupujícího. Proto se mu musíte jednou za čas ozvat a připomenout. Nejjednodušší a efektivní formou může být právě e-maling. Jak na to vám poví specialisté na pronájem a tvorbu e-shopů z UPgates.
Jde o jednorázové nebo pravidelné emmail zprávy, kterými adresujete zákazníky vašeho e-shopu. Emailem můžete také nabídnout k prodeji konkrétní zboží. Nebo jen udržovat dobré vztahy a pravidelně se připomínat.
E-shopy se k e-mail marketingu mnohdy staví nepříznivě. Dobře pojatý email adresovaný správnému publiku bude mít pozitivní vliv. Nejvíce ho ocení lidé, kteří se zasílání newsletterů souhlasili například u předchozích nákupů na vašem e-shopu. Ti se o vaše zboží zajímají a dost možná chtějí pravidelně znát vaši nabídku.
Proč byste se mu měli věnovat?
Rozesílání e-mailů, newsletterů a nabídek je téměř ve všech zemích regulováno zákonem. Není tomu jinak ani u nás. Konkrétně je vše obsahem zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. A zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, kde je k nalezení také konkrétní úprava e-mailového rozesílání obchodních sdělení.
Více informací se dočtete v článku od UPgates >>
Cílem všech e-shopů řešících email marketing by měly být v prve řadě konverze. Abyste jich dosáhli, musí se emaily správně doručovat. Musíte je zpracovat tak, aby je adresáti rádi četli. A hlavně to nepřehánějte s četností. Nikdo nechce emaily dostávat několikrát denně. V takovém případě pravděpodobně brzy skončíte na spam listu.
E-mail by měl mít jasnou podobu a strukturu. Tedy být v souladu s designem vašeho e-shopu, corporate identity, bannery, logem apod. Samozřejmě musí být z e-mailu jasné, kdo a proč jej poslal, už před jeho otevřením. Tudíž nezapomeňte vyplnit jméno odesílatele a předmět, který musí odpovídat obsahu.
Personalizované předměty a oslovení zvyšují zájem příjemců. A stejně jako při tvorbě designu e-shopu nezapomeňte, že v jednoduchosti je síla. E-mailová šablona nesmí být přeplácaná a zmatená. Jednotlivé sekce musí být logicky rozmístěné a vhodně oddělené.
Podrobnosti o obsahu e-mailů najdete v článku od UPgates >>
Dle četnosti:
Dle typu:
Oslovit zákazníky není díky e-mail marketingu vůbec komplikované. Existuje také mnoho nástrojů a možností, jak si práci s newslettery usnadnit. Tato forma přímého marketingu je stále na vzestupu, ač se to možná na první pohled nezdá. Čím pečlivěji budete segmentovat odběratele a čím více budete personalizovat propagační sdělení, tím lepších výsledků můžete dosáhnout.
Vedoucí marketingového oddělení působící ve firmě EVici webdesign s.r.o. třetím rokem. Specializuje se na plánování a marketingovou strategii pronajímaného řešení UPgates, které společnost poskytuje. Dále se zaměřuje na SEO, obsahový marketing, sociální sítě a PPC kampaně.
UPgates je na trhu e-commerce již více než 10 let. Jedná se o krabicové řešení vhodné pro e-shopy působící převážně na českém a slovenském trhu. UPgates poskytuje perfektní kombinaci výhod pronajímaného krabicového řešení a řešení e-shopu na míru.
Pravidelné novinky, rozhovory a stálý obsah pro majitele e-shopů a ecommerce marketéry. To je Ecommerce Bridge.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.