11. ledna 2021

Jiří Lexa

CMO UPgates
11. ledna 2021

Jak na e-mailový marketing e-shopu?

2 min čtení

Marketing určitě není jen o nově příchozích klientech. Po jejich získání byste se je měli snažit udržet. Získat si jejich přízeň a udělat z nich pravidelně se vracejícího nakupujícího. Proto se mu musíte jednou za čas ozvat a připomenout. Nejjednodušší a efektivní formou může být právě e-maling. Jak na to vám poví specialisté na pronájem a tvorbu e-shopůUPgates.

Co je emailový marketing?

Jde o jednorázové nebo pravidelné emmail zprávy, kterými adresujete zákazníky vašeho e-shopu. Emailem můžete také nabídnout k prodeji konkrétní zboží. Nebo jen udržovat dobré vztahy a pravidelně se připomínat.

E-shopy se k e-mail marketingu mnohdy staví nepříznivě. Dobře pojatý email adresovaný správnému publiku bude mít pozitivní vliv. Nejvíce ho ocení lidé, kteří se zasílání newsletterů souhlasili například u předchozích nákupů na vašem e-shopu. Ti se o vaše zboží zajímají a dost možná chtějí pravidelně znát vaši nabídku.

Proč byste se mu měli věnovat?

  • Nestojí vás nic kromě času
  • Oslovíte skvělé publikum (remarketing)
  • Můžete podpořit prodej na e-shopu
  • Zajistíte si přísun návštěvníků
  • Má rychlou odezvu
  • Udržíte a podpoříte vztahy

Pozor na dodržení zákona

Rozesílání e-mailů, newsletterů a nabídek je téměř ve všech zemích regulováno zákonem. Není tomu jinak ani u nás. Konkrétně je vše obsahem zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. A zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, kde je k nalezení také konkrétní úprava e-mailového rozesílání obchodních sdělení.

Více informací se dočtete v článku od UPgates >>

Cíle e-mail marketingu

Cílem všech e-shopů řešících email marketing by měly být v prve řadě konverze. Abyste jich dosáhli, musí se emaily správně doručovat. Musíte je zpracovat tak, aby je adresáti rádi četli. A hlavně to nepřehánějte s četností. Nikdo nechce emaily dostávat několikrát denně. V takovém případě pravděpodobně brzy skončíte na spam listu.

Obsah e-mailů

E-mail by měl mít jasnou podobu a strukturu. Tedy být v souladu s designem vašeho e-shopu, corporate identity, bannery, logem apod. Samozřejmě musí být z e-mailu jasné, kdo a proč jej poslal, už před jeho otevřením. Tudíž nezapomeňte vyplnit jméno odesílatele a předmět, který musí odpovídat obsahu.

Personalizované předměty a oslovení zvyšují zájem příjemců. A stejně jako při tvorbě designu e-shopu nezapomeňte, že v jednoduchosti je síla. E-mailová šablona nesmí být přeplácaná a zmatená. Jednotlivé sekce musí být logicky rozmístěné a vhodně oddělené.

Podrobnosti o obsahu e-mailů najdete v článku od UPgates >>

Členění e-mail marketingu

Dle četnosti:

  • Jednorázové
  • Pravidelné / dlouhodobé
  • Automatické

Dle typu:

  • Nabídkové
  • Newsletter
  • Transakční neboli systémové

Nepodceňujte e-mailový marketing

Oslovit zákazníky není díky e-mail marketingu vůbec komplikované. Existuje také mnoho nástrojů a možností, jak si práci s newslettery usnadnit. Tato forma přímého marketingu je stále na vzestupu, ač se to možná na první pohled nezdá. Čím pečlivěji budete segmentovat odběratele a čím více budete personalizovat propagační sdělení, tím lepších výsledků můžete dosáhnout.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Jiří Lexa

CMO UPgates

Vedoucí marketingového oddělení působící ve firmě EVici webdesign s.r.o. třetím rokem. Specializuje se na plánování a marketingovou strategii pronajímaného řešení UPgates, které společnost poskytuje. Dále se zaměřuje na SEO, obsahový marketing, sociální sítě a PPC kampaně.

Tento článek přináší

UPgates je na trhu e-commerce již více než 10 let. Jedná se o krabicové řešení vhodné pro e-shopy působící převážně na českém a slovenském trhu. UPgates poskytuje perfektní kombinaci výhod pronajímaného krabicového řešení a řešení e-shopu na míru.