4min. doba čtení

Jak na e-mailový marketing e-shopu?

Marketing určitě není jen o nově příchozích klientech. Po jejich získání byste se je měli snažit udržet. Získat si jejich přízeň a udělat z nich pravidelně se vracejícího nakupujícího. Proto se mu musíte jednou za čas ozvat a připomenout. Nejjednodušší a efektivní formou může být právě e-maling. Jak na to vám poví specialisté na pronájem a tvorbu e-shopůUPgates.

Jiří Lexa Jiří Lexa
CMO UPgates
Jak na e-mailový marketing e-shopu?

Co je emailový marketing?

Jde o jednorázové nebo pravidelné emmail zprávy, kterými adresujete zákazníky vašeho e-shopu. Emailem můžete také nabídnout k prodeji konkrétní zboží. Nebo jen udržovat dobré vztahy a pravidelně se připomínat.

E-shopy se k e-mail marketingu mnohdy staví nepříznivě. Dobře pojatý email adresovaný správnému publiku bude mít pozitivní vliv. Nejvíce ho ocení lidé, kteří se zasílání newsletterů souhlasili například u předchozích nákupů na vašem e-shopu. Ti se o vaše zboží zajímají a dost možná chtějí pravidelně znát vaši nabídku.

Proč byste se mu měli věnovat?

  • Nestojí vás nic kromě času
  • Oslovíte skvělé publikum (remarketing)
  • Můžete podpořit prodej na e-shopu
  • Zajistíte si přísun návštěvníků
  • Má rychlou odezvu
  • Udržíte a podpoříte vztahy

Pozor na dodržení zákona

Rozesílání e-mailů, newsletterů a nabídek je téměř ve všech zemích regulováno zákonem. Není tomu jinak ani u nás. Konkrétně je vše obsahem zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. A zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, kde je k nalezení také konkrétní úprava e-mailového rozesílání obchodních sdělení.

Více informací se dočtete v článku od UPgates >>

Cíle e-mail marketingu

Cílem všech e-shopů řešících email marketing by měly být v prve řadě konverze. Abyste jich dosáhli, musí se emaily správně doručovat. Musíte je zpracovat tak, aby je adresáti rádi četli. A hlavně to nepřehánějte s četností. Nikdo nechce emaily dostávat několikrát denně. V takovém případě pravděpodobně brzy skončíte na spam listu.

Obsah e-mailů

E-mail by měl mít jasnou podobu a strukturu. Tedy být v souladu s designem vašeho e-shopu, corporate identity, bannery, logem apod. Samozřejmě musí být z e-mailu jasné, kdo a proč jej poslal, už před jeho otevřením. Tudíž nezapomeňte vyplnit jméno odesílatele a předmět, který musí odpovídat obsahu.

Personalizované předměty a oslovení zvyšují zájem příjemců. A stejně jako při tvorbě designu e-shopu nezapomeňte, že v jednoduchosti je síla. E-mailová šablona nesmí být přeplácaná a zmatená. Jednotlivé sekce musí být logicky rozmístěné a vhodně oddělené.

Podrobnosti o obsahu e-mailů najdete v článku od UPgates >>

Členění e-mail marketingu

Dle četnosti:

  • Jednorázové
  • Pravidelné / dlouhodobé
  • Automatické

Dle typu:

  • Nabídkové
  • Newsletter
  • Transakční neboli systémové

Nepodceňujte e-mailový marketing

Oslovit zákazníky není díky e-mail marketingu vůbec komplikované. Existuje také mnoho nástrojů a možností, jak si práci s newslettery usnadnit. Tato forma přímého marketingu je stále na vzestupu, ač se to možná na první pohled nezdá. Čím pečlivěji budete segmentovat odběratele a čím více budete personalizovat propagační sdělení, tím lepších výsledků můžete dosáhnout.

Sdílet článek
Jiří Lexa
CMO UPgates

Vedoucí marketingového oddělení působící ve firmě EVici webdesign s.r.o. třetím rokem. Specializuje se na plánování a marketingovou strategii pronajímaného řešení UPgates, které společnost poskytuje. Dále se zaměřuje na SEO, obsahový marketing, sociální sítě a PPC kampaně.

UPgates
Tento článek ti přináší

UPgates

UPgates je na trhu e-commerce již více než 10 let. Jedná se o krabicové řešení vhodné pro e-shopy působící převážně na českém a slovenském trhu. UPgates poskytuje perfektní kombinaci výhod pronajímaného krabicového řešení a řešení e-shopu na míru.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Jak vám může pomoci správně navržený e-mailový podpis

V době bannerové slepoty je poměrně obtížné upoutat pozornost správného publika komerční informací. A přitom existuje způsob, který může být až překvapivě účinný. Průměrný zaměstnanec v administrativě pošle 40 e-mailů denně. (zdroj: earthweb.com a Internet Live Stats). To je více než 9 000 e-mailů ročně na zaměstnance v administrativě. Větší část e-mailů sice odesíláme opakovaným […]

Vilém Arbeit Vilém Arbeit
CEO Sharkani
Přečíst článek
6min. doba čtení

Proč využívat e-mail marketing? Tady je 6 největších výhod

Newslettery jsou nám všem dobře známé. Pravidelně plní naše poštovní schránky a ačkoliv jsou lidmi mnohdy považovány za “zbytečné”, je jejich rozesílka dle spousty marketingových manažerů stále nejefektivnější formou digitální komunikace. Proč tomu tak je? A jak vám správný e-mailing může dopomoci k ještě lepším výsledkům vašeho podnikání a budování kvalitního vztahu s vašimi zákazníky? […]

Eva Jakešová Eva Jakešová
Junior Marketing Specialist
Přečíst článek
10min. doba čtení

Vytvořte si profesionální newsletter v MailChimpu

E-mail marketing pomocí newsletteru patří mezi nejpoužívanější formy reklamních kampaní. Na vytvoření newsletteru proto existuje množství platforem, ze kterých na Slovensku je velmi populární právě MailChimp. Vytvořit v něm kampaň je poměrně jednoduché a zvládnete to i bez grafických nebo programátorských zručností. V článku si povíme, jak postupovat.

Redakce Redakce
Přečíst článek