3 min. doba čtení

Jak je na tom polský e-commerce?

Polský sektor e-commerce vykazuje navzdory hospodářským problémům působivou odolnost a růst. Tento růst je způsoben vývojem spotřebitelských preferencí, prudkým nárůstem mobilního nakupování a zvýšenou konkurencí na trhu. V tomto článku se podíváme na to, jak tyto faktory utvářejí toto odvětví, jaké jsou prognózy budoucího růstu, a probereme trendy a investice do technologií, které jsou nezbytné pro udržení konkurenceschopnosti.

Jak je na tom polský e-commerce?
Zdroj: Depositphotos

 

Tržní prognózy a faktory růstu v polském

e-commerce

Analytici předpovídají polskému e-commerce světlou budoucnost. Do roku 2028 by mohl trh dosáhnout ohromující hodnoty 192 miliard zlotých (přibližně 44,6 miliardy eur) s působivou roční mírou růstu 8 %. Tuto trajektorii podporuje několik klíčových faktorů:

  1. Vývoj spotřebitelského chování,
  2. technologický pokrok,
  3. zvýšená konkurence na trhu.

Počet online nakupujících v Polsku neustále roste. V letech 2020 až 2023 dojde k průměrnému ročnímu nárůstu počtu online nákupů o 5 %.

Kromě toho se průměrná hodnota transakcí zvýší z 233 PLN (54 EUR) v roce 2020 na 304 PLN (70 EUR) v roce 2023, což svědčí o dozrávání trhu a širším rozšíření online nakupování napříč produktovými kategoriemi.

Nové trendy

V polském e-commerce stojí za pozornost zejména dva segmenty:

  1. M-commerce (mobilní obchod): Pohodlné nakupování prostřednictvím mobilních zařízení získává na popularitě. Odborníci předpovídají, že do roku 2028 by m-commerce mohl v Polsku představovat více než polovinu všech prodejů v elektronickém obchodě.
  2. E-commerce: ačkoli v současné době tvoří pouze malou část celkového trhu, nakupování potravin online má značný růstový potenciál. Velcí hráči do této oblasti intenzivně investují a očekává se, že rostoucí obliba balíčků s jídlem bude hnacím motorem dalšího rozvoje.
Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Investice do technologií a zákaznické zkušenosti

Aby si polské e-commerce společnosti udržely konkurenceschopnost, upřednostňují zákaznickou zkušenost (CX) a technologické inovace. Průzkum ukázal, že 80 % odborníků z oboru plánuje v roce 2024 zvýšit investice do designu UX/UI, automatizace procesů a umělé inteligence.

Mezi hlavní oblasti zájmu patří:

  • personalizace nabídky produktů,
  • automatizace procesů,
  • vývoj uživatelsky přívětivých mobilních aplikací,
  • lepší sledování chování spotřebitelů.

Tyto investice jsou pro podniky klíčové, aby splnily měnící se očekávání zákazníků a udržely si konkurenční výhodu na rychle rostoucím trhu. Vzhledem k tomu, že se toto odvětví dále vyvíjí, je zřejmé, že technologie a strategie zaměřené na zákazníka budou hrát klíčovou roli při utváření budoucnosti polského e-commerce.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+