Společnost ZigZag porovnala objem výnosů z 1. a 2. ledna 2024 s výnosy za stejné období v roce 2023. Společnost zaznamenala 42% nárůst výnosů ve Velké Británii, což je o 16 % více než v předchozím období. V USA se tento údaj zvýšil o celých 26 %. Pro srovnání, výnosy v Německu nebo Francii meziročně vyskočily “pouze” o 13-20 %.
Al Gerrie, generální ředitel společnosti ZigZag, uvedl, že tato čísla svědčí o tom, jak se spotřebitelé snaží držet výdaje na uzdě.
“Ačkoli neočekáváme, že by se výnosy za celý leden zvýšily o 42 %, tato čísla ukazují, že můžeme očekávat jeden z nejrušnějších lednů v historii výnosů. Je možné, že zákazníci nyní vracejí vánoční dárky a nákupy s úmyslem nakoupit je v lednových výprodejích levněji, což je ošemetná situace, ve které se budou muset obchodníci pečlivě orientovat,” říká Gerrie.
E-shopy se snaží být co nejvíce prozákaznicky orientované a mnohé z nich umožňují bezplatné vrácení zboží. Téměř polovina (48 %) výše uvedených vrácení je však zpoplatněna. Až 63 % maloobchodních klientů společnosti ZigZag v současné době v nějaké míře využívá řešení placeného vracení zboží.
Stane se platba za vrácení zboží novou normou?
Pro e-shopy by bylo nejvýhodnější co nejvíce eliminovat vracení zboží. Manipulační náklady jsou vysoké, a proto mnoho prodejců používá poplatky za vrácení zboží.
Některé značky přicházejí s vlastními řešeními, jak se s tím vypořádat a penalizují uživatele, kteří zneužívají bezplatné vrácení zboží.
Předcházení vrácení zboží je pro mnoho internetových prodejců nejvyšší prioritou. Například ve Švýcarsku jsou internetové obchody zodpovědné za správné informace o výrobku a velikosti, aby zamezily počtu vrácení.