2min. doba čtení

Britové po Vánocích vracejí až 42 % objednávek. Stane se placení za vrácené zboží novou normou?

Podle společnosti ZigZag, která se zabývá službami v oblasti vracení zboží, se online prodejci potýkají s největší lednovou vlnou vracení zboží v historii. Přestože zákazníci stále častěji musí za vrácení zboží platit, procenta jsou mnohem vyšší než před rokem.

Britové po Vánocích vracejí až 42 % objednávek. Stane se placení za vrácené zboží novou normou?
Zdroj: Depositphotos

Společnost ZigZag porovnala objem výnosů z 1. a 2. ledna 2024 s výnosy za stejné období v roce 2023. Společnost zaznamenala 42% nárůst výnosů ve Velké Británii, což je o 16 % více než v předchozím období. V USA se tento údaj zvýšil o celých 26 %. Pro srovnání, výnosy v Německu nebo Francii meziročně vyskočily “pouze” o 13-20 %.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Al Gerrie, generální ředitel společnosti ZigZag, uvedl, že tato čísla svědčí o tom, jak se spotřebitelé snaží držet výdaje na uzdě.

“Ačkoli neočekáváme, že by se výnosy za celý leden zvýšily o 42 %, tato čísla ukazují, že můžeme očekávat jeden z nejrušnějších lednů v historii výnosů. Je možné, že zákazníci nyní vracejí vánoční dárky a nákupy s úmyslem nakoupit je v lednových výprodejích levněji, což je ošemetná situace, ve které se budou muset obchodníci pečlivě orientovat,” říká Gerrie.

E-shopy se snaží být co nejvíce prozákaznicky orientované a mnohé z nich umožňují bezplatné vrácení zboží. Téměř polovina (48 %) výše uvedených vrácení je však zpoplatněna. Až 63 % maloobchodních klientů společnosti ZigZag v současné době v nějaké míře využívá řešení placeného vracení zboží.

Stane se platba za vrácení zboží novou normou?

Pro e-shopy by bylo nejvýhodnější co nejvíce eliminovat vracení zboží. Manipulační náklady jsou vysoké, a proto mnoho prodejců používá poplatky za vrácení zboží. 

Některé značky přicházejí s vlastními řešeními, jak se s tím vypořádat a penalizují uživatele, kteří zneužívají bezplatné vrácení zboží.

Předcházení vrácení zboží je pro mnoho internetových prodejců nejvyšší prioritou. Například ve Švýcarsku jsou internetové obchody zodpovědné za správné informace o výrobku a velikosti, aby zamezily počtu vrácení.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+