2min. doba čtení

Britové po Vánocích vracejí až 42 % objednávek. Stane se placení za vrácené zboží novou normou?

Podle společnosti ZigZag, která se zabývá službami v oblasti vracení zboží, se online prodejci potýkají s největší lednovou vlnou vracení zboží v historii. Přestože zákazníci stále častěji musí za vrácení zboží platit, procenta jsou mnohem vyšší než před rokem.

Britové po Vánocích vracejí až 42 % objednávek. Stane se placení za vrácené zboží novou normou?
Zdroj: Depositphotos

Společnost ZigZag porovnala objem výnosů z 1. a 2. ledna 2024 s výnosy za stejné období v roce 2023. Společnost zaznamenala 42% nárůst výnosů ve Velké Británii, což je o 16 % více než v předchozím období. V USA se tento údaj zvýšil o celých 26 %. Pro srovnání, výnosy v Německu nebo Francii meziročně vyskočily “pouze” o 13-20 %.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Al Gerrie, generální ředitel společnosti ZigZag, uvedl, že tato čísla svědčí o tom, jak se spotřebitelé snaží držet výdaje na uzdě.

“Ačkoli neočekáváme, že by se výnosy za celý leden zvýšily o 42 %, tato čísla ukazují, že můžeme očekávat jeden z nejrušnějších lednů v historii výnosů. Je možné, že zákazníci nyní vracejí vánoční dárky a nákupy s úmyslem nakoupit je v lednových výprodejích levněji, což je ošemetná situace, ve které se budou muset obchodníci pečlivě orientovat,” říká Gerrie.

E-shopy se snaží být co nejvíce prozákaznicky orientované a mnohé z nich umožňují bezplatné vrácení zboží. Téměř polovina (48 %) výše uvedených vrácení je však zpoplatněna. Až 63 % maloobchodních klientů společnosti ZigZag v současné době v nějaké míře využívá řešení placeného vracení zboží.

Stane se platba za vrácení zboží novou normou?

Pro e-shopy by bylo nejvýhodnější co nejvíce eliminovat vracení zboží. Manipulační náklady jsou vysoké, a proto mnoho prodejců používá poplatky za vrácení zboží. 

Některé značky přicházejí s vlastními řešeními, jak se s tím vypořádat a penalizují uživatele, kteří zneužívají bezplatné vrácení zboží.

Předcházení vrácení zboží je pro mnoho internetových prodejců nejvyšší prioritou. Například ve Švýcarsku jsou internetové obchody zodpovědné za správné informace o výrobku a velikosti, aby zamezily počtu vrácení.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Kritický pohled na digitalizaci ze strany OSN
3min. doba čtení

Kritický pohled na digitalizaci ze strany OSN

V době, kdy digitální transformace mění podobu globální ekonomiky, se stále častěji zkoumají důsledky tohoto rychlého posunu pro životní prostředí. Zpráva o digitální ekonomice, za kterou stojí OSN, se zaměřuje na tento zásadní problém a zdůrazňuje potřebu vyvážit technologický pokrok s udržitelností životního prostředí.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Podvodní hry na Shein? Společnost se musí odpovídat EU
3min. doba čtení

Podvodní hry na Shein? Společnost se musí odpovídat EU

Čínský prodejce rychlé módy Shein zaznamenal obrovský růst a očekává se, že ještě letos vstoupí na londýnskou burzu. Evropští úředníci jsou však znepokojeni agresivními strategiemi společnosti v oblasti oslovování zákazníků. Jednou z nich je hra Shein, která poskytuje bezplatné produkty výměnou za doporučení nových uživatelů do aplikace.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+