Společnost Boozt Fashion odstraňuje účty zákazníků, kteří příliš často vracejí zboží
O kontroverzním řešení problému jako první informoval web Spider’s Web. Švédský internetový prodejce oblečení Boozt Fashion AB zjistil, že řešení nadměrného počtu vrácených zboží je příliš nákladné. Rozhodl se proto jednoduše smazat účty tisíců uživatelů, kteří podle jeho názoru vracejí zboží příliš často. Rozhodnutí společnosti Boozt Fashion se může zdát jako poměrně radikální krok.
Vrácení zdarma? Obchody už toho mají dost
E-shopy po celém světě se již nějakou dobu snaží omezit nadměrné vracení zboží zákazníky. Stojí za zmínku, že Amazon se také rozhodl penalizovat uživatele za nadměrné vracení zboží.
Švédský e-shop na to reagoval jednoduše. V jeho vysvětlení není nic skutečně objevného. Jen to, že se někteří uživatelé rozhodli příliš často vracet pod záminkou nesprávné velikosti. Ani to není na trhu s módou nic neobvyklého. Z tohoto důvodu se společnost díky politice bezplatného vracení zboží dostala na pokraj ziskovosti. Klíčovým slovem se zde zdá být “bezplatné vrácení”. Zajímavé je, že čistka účtů zneužívajících právo na vrácení se týkala až 2 % všech registrovaných uživatelů.