2 min. doba čtení

Švédská značka bude trestat své zákazníky za nadměrné vracení zboží

E-shop Boozt Fashion se rozhodl smazat účty tisíců uživatelů, kteří zneužívají právo na vrácení zboží. Můžeme v tom vidět zárodek nového trendu?

Švédská značka bude trestat své zákazníky za nadměrné vracení zboží

Společnost Boozt Fashion odstraňuje účty zákazníků, kteří příliš často vracejí zboží

O kontroverzním řešení problému jako první informoval web Spider’s Web. Švédský internetový prodejce oblečení Boozt Fashion AB zjistil, že řešení nadměrného počtu vrácených zboží je příliš nákladné. Rozhodl se proto jednoduše smazat účty tisíců uživatelů, kteří podle jeho názoru vracejí zboží příliš často. Rozhodnutí společnosti Boozt Fashion se může zdát jako poměrně radikální krok.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Vrácení zdarma? Obchody už toho mají dost

E-shopy po celém světě se již nějakou dobu snaží omezit nadměrné vracení zboží zákazníky. Stojí za zmínku, že Amazon se také rozhodl penalizovat uživatele za nadměrné vracení zboží.

Švédský e-shop na to reagoval jednoduše. V jeho vysvětlení není nic skutečně objevného. Jen to, že se někteří uživatelé rozhodli příliš často vracet pod záminkou nesprávné velikosti. Ani to není na trhu s módou nic neobvyklého. Z tohoto důvodu se společnost díky politice bezplatného vracení zboží dostala na pokraj ziskovosti. Klíčovým slovem se zde zdá být „bezplatné vrácení“. Zajímavé je, že čistka účtů zneužívajících právo na vrácení se týkala až 2 % všech registrovaných uživatelů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly
4 min. doba čtení

Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly

Rok 2025 přináší nenápadné, ale zásadní změny v digitálním chování zákazníků. Nejnovější zpráva od Contentsquare mapuje chování uživatelů na 6 000 webech a potvrzuje, že v roce 2025 už nejde jen o to, kolik lidí na web přijde, ale jak moc se jim tam chce zůstat. Cesta od první návštěvy po opakovaný nákup je dnes nepředvídatelná. […]

Přečíst článek
Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment
4 min. doba čtení

Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment

Malé a střední podniky (tzv. SMB – small and mid-sized businesses) často tvoří páteř ekonomiky, přesto jsou v marketingových rozpočtech mnoha firem na okraji. Nová studie společností Intuit a EMARKETER odhaluje, že právě SMB segment představuje obrovský, ale nedostatečně využitý potenciál pro růst B2B i e-commerce firem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+