2 min. doba čtení

Až 91 % zákazníků odmítá nakupovat u otravných značek

Reklamy, které narušují prohlížení nebo nákupní cesty spotřebitelů, snižují angažovanost. Bylo prokázáno, že společnosti kvůli tomu přicházejí o možnosti konverze a prodeje.

Až 91 % zákazníků odmítá nakupovat u otravných značek

Průzkum společnosti Wunderkind “Laskavost v reklamě” byl proveden na vzorku 1 000 digitálně aktivních zákazníků. Podle jeho výsledků si až 70 % respondentů myslí, že inzerenti nerespektují jejich digitální zkušenost, a dalších 95 % uvedlo, že jejich vnímání obsahu je rušeno reklamou. Devět z deseti (92 %) nakupujících má pocit, že reklamy jsou stále více rušivé, a až 91 % nakupujících dokonce nenakoupí u značky, jejíž reklamy považují za rušivé. 

Více než dvě třetiny (68 %) spotřebitelů, kteří se zúčastnili průzkumu společnosti Wunderkind, by se s větší pravděpodobností věnovaly reklamám, pokud by byly zcela odpojeny od obsahu. 60 % by však dalo přednost zobrazení reklam až poté, co by se dokončili s obsahem na webových stránkách.

Blokování reklam jako nový standard?

Další studie společnosti Bulbshare se zaměřila na generaci Z. Uvádí, že vtíravá reklama nutí 99 % spotřebitelů z této populace často přeskakovat reklamy, zatímco téměř dvě třetiny (63 %) nakupujících online používá blokovače reklam, aby se online reklamám vyhnuli úplně.

Nejde jen o slabší uživatelskou zkušenost zákazníků. Spotřebitelé jsou natolik otrávení, že přerušují vyhledávání a nákup. Způsobují také nižší zapojení a podporují nižší míru konverze, čímž omezují účinnost reklam a výrazně snižují návratnost investic do marketingu a návratnost výdajů na reklamu.

Průzkum si také posvítil na markeťáky

Ve společnosti Wunderkind se zaměřili také na vedoucí pracovníky v oblasti marketingu. V roce 2023 vytvořili průzkum na vzorku sta CMO. Podle něj se 50 % respondentů domnívá, že digitální reklamy nezvyšují loajalitu ke značce, a 44 % uvedlo, že jejich online reklamy dostatečně nezvyšují prodeje.

Amy Pearce, vedoucí oddělení reklamy ve společnosti Wunderkind International, shrnula:“Reklama je často vnímána negativně. Pravdou však je, že pokud se reklama zobrazuje ve správný čas, správnému uživateli, správným – a často organičtějším – způsobem, spotřebitelé jsou spokojeni a ochotni se smysluplně zapojit. Stejně jako se maloobchodníci a značky zaměřují na personalizaci nákupního zážitku, musí značky zvážit, jak a kdy je reklama nejlépe servírována spotřebitelům, aby vytvořily reklamní zážitek zaměřený na uživatele, který zvýší zapojení a konverze generující návratnost investic.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co tvoří klíč k brand loyalty?
2 min. doba čtení

Co tvoří klíč k brand loyalty?

V rozvíjejícím se světě e-commerce, kde se počítá každé kliknutí, je nezbytné pochopit složitost chování spotřebitelů. Rozsáhlá zpráva společnosti Intuit The Science of Loyalty proniká hluboko do psychiky spotřebitelů a odhaluje, co stojí za věrností značce.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+