Krok směrem k udržitelnosti
Společnost Amazon, která má ve Spojeném království velké zastoupení, byla před časem podrobena velké kritice. Ta zaznívá v souvislosti s množstvím odpadu, který produkuje ze svých obalů. Společnost na to reagovala prohlášením, že snížila hmotnost obalů na jednu zásilku o 36 %, čímž eliminuje jeden milion tun materiálu.
V situaci, kdy se na celém světě výrazně rozšiřuje online obchodování a spotřebitelé se navíc stále více zajímají o životní prostředí, začínají společnosti klást důraz na udržitelnost.
„V naší dodavatelské síti jsme provedli změny, které nám umožňují odstranit jednorázové plastové tašky na doručování ve Spojeném království,“ řekl John Boumphrey, Country Manager společnosti Amazon ve Spojeném království. „Zákazníci již dostávají více zásilek ve snadno recyklovatelném papíře a kartonu a my budeme nadále inovovat a hledat způsoby, jak používat udržitelnější obaly.“
Amazon chce jít příkladem ostatním prodejcům
Programy společnosti Amazon vybízejí prodejce, aby své produkty balili do snadno otevíratelného materiálu, který je 100% recyklovatelný a připravený k odeslání zákazníkům bez dalších obalů Amazonu. Společnost testuje obaly ve specializované moderní laboratoři a v distribučních centrech po celém světě s cílem identifikovat konkrétní kroky, které mohou prodejci podniknout ke zlepšení svých obalů a zajistit, aby byly výrobky chráněny až ke dveřím zákazníka.
Společnost Amazon, která se chce stát hnacím motorem a zároveň součástí této změny, již spustila provoz svých prvních elektrických nákladních vozidel s cílem snížit emise oxidu uhličitého.