4 min. doba čtení

EU chce výrazně omezit plýtvání v elektronickém obchodě. Packeta představuje plně recyklovatelné obaly

Rostoucí obliba elektronického nakupování a zvyšující se počet zásilek představují vážnou hrozbu pro životní prostředí. Proto Evropská komise již v listopadu 2022 navrhla pravidla, která mají e-shopy přimět k používání ekologických a opakovaně použitelných krabic a zajistit, aby byly všechny obaly do roku 2030 recyklovatelné. Pro e-shopy bude splnění nových pravidel velkou výzvou. Packeta jim proto podává pomocnou ruku a již nyní dodává opakovaně použitelné krabice, které zákazníci po nákupu v e-shopu nevyhodí, ale vrátí kurýrovi. Jsou vyrobeny ze speciálního 100% recyklovatelného materiálu Akylux a vydrží až desetkrát déle než běžně používané kartonové obaly.

EU chce výrazně omezit plýtvání v elektronickém obchodě. Packeta představuje plně recyklovatelné obaly

Každý Evropan vyprodukuje 180 kg obalového odpadu ročně

“Počet zásilek v Evropě dramaticky roste. Statistiky ukazují, že do roku 2029 by toto číslo mohlo v EU a ve Spojeném království vzrůst na 30 miliard zásilek ročně, což vážně ohrozí klimatické cíle. Je proto jen logické, že Evropská komise představila kroky, které povedou k dramatickému snížení množství obalů z veškerého elektronického obchodu. Přizpůsobit se nové legislativě však pro e-shopy nebude snadné. Ve společnosti Packeta jsme odhodláni celý proces provozovatelům e-shopů co nejvíce usnadnit. Proto jim nabídneme ekologické obalové materiály, s nimiž mohou snížit svou uhlíkovou stopu a splnit všechny podmínky vyplývající z nových předpisů,” řekl Alexander Jančo, generální ředitel společnosti Packeta.

Podle Evropské komise dnes každý Evropan vyprodukuje 180 kg obalového odpadu ročně. Obaly z e-shopů tvoří jeho významnou část a Češi nejsou výjimkou. Z průzkumu společnosti Nielsen pro Packetu vyplývá, že 73 % z nás nakupovalo v posledním měsíci na internetu a více než polovina Čechů nakupuje v e-shopech alespoň 7krát ročně.

Pokud by EU nejednala, do roku 2030 by se množství obalového odpadu zvýšilo o 19 %. Nová pravidla proto zabrání používání nadměrných obalů nebo neúměrně velkých krabic, které obsahují jen jeden malý kus oblečení nebo jiného objednaného zboží. Návrh nového nařízení má zajistit, aby se do roku 2040 snížil objem obalového odpadu o 15 %. Do roku 2030 však již bude vyžadovat, aby všechny používané obaly byly recyklovatelné.

Týdenní podcast UPdate

Společnost Packeta již má řešení. Testuje ho s Telekomem a zpřístupní ho všem e-shopům

“Všichni jsme někdy dostali obrovskou krabici a v ní další menší, často ještě zabalenou v bublinkové fólii. Nová pravidla navržená Evropskou komisí tomu učiní přítrž. E-shopy však budou muset zásadně změnit všechny své obalové materiály. Chceme jim v tom pomoci a nabízíme jim ideální řešení v podobě 100% recyklovatelných krabic, ze kterých zákazník zboží jednoduše vyndá a obal pak vrátí přímo kurýrovi Packeta,” uvedl Jančo.

Packeta začala tyto balení  testovat v srpnu ve spolupráci s mobilním operátorem Telekom. Zákazníci dostávají své již objednané mobilní telefony v odolných krabičkách ze speciálního plně recyklovatelného materiálu Akylux, namísto toho, aby e-shop používal nové obalové materiály z klasické lepenky. Zákazník má možnost si doručené zboží vyzvednout u kurýra, zkontrolovat obsah zásilky a ekologický obal ihned vrátit. Od příštího roku bude také možnost vrátit takový obal na kterémkoli výdejním místě nebo v Z-BOXu.

V rámci pilotního programu se společností Telekom již Packeta doručila 839 balíků v obalech acylux, které jsou odolné i vůči vodě a vlhkosti. Až 99 % z nich zákazníci vrátili zpět kurýrům a umožnili jim tak znovu vykonávat jejich práci. Příjemci také ocenili výrazně snazší rozbalování bez otravného stříhání lepicích pásek. Vracení obalů přímo do rukou kurýra jim navíc šetří čas.

Podobné, i když několikanásobně větší krabice ze 100% recyklovatelného materiálu od společnosti Corplex Packeta se již používají k přepravě řady menších zásilek na výdejní místa a do Z-Boxů současně.

” Data z praxe nám ukazují, že takový obal vydrží 40 až 100 převozů během roku. Cítím, že je naší povinností posunout naše know-how dál, a proto již začínáme nabízet osvědčené, ekologičtější obaly dalším e-shopům. Zatím se na nás obracejí hlavně ti, kteří chtějí co nejvíce snížit svou uhlíkovou stopu, ale chystaná evropská pravidla způsobí, že podobná řešení budou nutná prakticky pro všechny e-shopy. Jsem hrdý na to, že Packeta je opět mezi prvními firmami, které mohou obchodníkům i zákazníkům usnadnit život a zároveň díky inovativním nápadům a řešením dále snižovat dopady celého logistického odvětví na životní prostředí,” uzavřel Jančo.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Červen přál online objednávkám služeb
2 min. doba čtení

Červen přál online objednávkám služeb

Nákup služeb v online prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+