3min. doba čtení

A/B testování v praxi

A/B testování je nejčastěji používaná metoda k testování obsahu ve výkonnostním marketingu. Cíl takového A/B testování je zvýšit konverzní poměr, obrat nebo získat lepší CPC. A/B testováním dokážeme za krátkou dobu zjistit, která varianta je pro nás lepší a vydělá nám, potažmo našemu klientovi víc peněz. Testovat můžeme newslettery, reklamy nebo třeba weby.

Václav Krba Václav Krba
CEO Viva Marketing
A/B testování v praxi

Dnes se zaměříme na A/B testování ve facebookové reklamě.

Co k tomu budeme potřebovat?

  • Alespoň pět obrázků do reklamy,
  • alespoň čtyři různé textace, které použijeme,
  • dále budeme potřebovat pět titulků,
  • jeden reklamní účet,
  • jednoho zapálené markeťáka.

Vše máme? Paráda! Jdeme testovat.

Jako příklad budeme psát reklamu na sběr poptávek po marketingové službě.

Nejprve vezmeme pět vizuálů, které máme připravené a začneme testovat na úrovni reklamy. Máme tedy jednu reklamní kampaň, jednu reklamní sadu a pět různých reklam. V každé reklamě je stejný reklamní text, stejný titulek, stejné cílení a jediné co je pětkrát jiné, je grafika reklamy.

>>Klíčová slova<<

Necháme 24 hodin reklamu pracovat a poté se podíváme na výsledky.

Po 24 hodinách nás zajímá kolik nám spadlo poptávek konkrétně z jaké reklamy a který obrázek nám vyhrál A/B testování. Sekundárně nás zajímá CPM, abychom zjistili, jak moc se naše reklama našemu publiku líbí. V této fázi nás nezajímají ani prokliky na naši stránku, ani lajky nebo komentáře.

Po 24 hodinách nám jasně vyhrál obrázek číslo jedna. Spadla nám z něj jedna poptávka, měl také nejlepší CPM a nejvíc prokliků na webové stránky, to ale teď není důležité.

Týdenní podcast UPdate

Do dalšího A/B testování tedy nasazujeme obrázek číslo 1. Vytvoříme pro něj zcela novou kampaň a na úrovni reklamy testujeme.

K našemu výhernímu obrázku přidáme čtyři různé textace. Textace jsou různé a útočí na různé problémy, které náš klient může řešit. Máme tedy stejnou grafiku ve všech čtyřech reklamách, stejný popisek a stejné cílení.

Další dny už můžeme pozorovat první opravdové výsledky naší práce. Za necelý týden nám kampaň doručila šest výsledků. Máme skvělé výsledky z reklamy číslo 1, 2 a 4.

Máme šest výsledků za podobnou cenu. Moje další kroky povedou na naše obchodní oddělení, které mi prozradí, jak moc byly tyto kontakty relevantní a na základě toho budeme upravovat dál naší reklamu. Naším cílem není přehltit obchod zbytečným množství kontaktů, ale doručovat kvalitní poptávky ze kterých se stanou naši zákazníci.

Až se tedy dozvíme výherní textaci, tak v dalším A/B testování si to mezi sebou rozdají titulky reklam.

Takový titulek může vypadat následovně:

  • Online marketing
  • Výkonnostní online marketing
  • Stratosférický online marketing
  • Marketing, který Vás sundá ze židle

Pak se často stává, že marketéři napíší klidně i stovku kampaní za měsíc, jen proto, aby našli matematicky tu nejlepší variantu reklam, která našemu klientovi přinese nejvíc peněz.

Stejně tak jako v obchodě vyhrává ta nejrychlejší anebo nejlepší nabídka, tak ve světě marketingu vyhrává nejkreativnější marketér nebo marketér, který není líný napsat desítky a desítky reklamních textací, aby našel tu správnou, která vydělává peníze.

Doufáme, že Vám návod přišel vhod. Přejeme skvělé návratnosti a bezkonkurenční PNO.

Sdílet článek
Václav Krba
CEO Viva Marketing

V roce 2020 za temné doby pandemie jsem založili s kolegou Viktorem online marketingovou agenturu ViVa marketing. Název je odvozen z našich křestních jmen. V online prostředí se pohybuji od roku 2017, kdy jsem vedl svůj první e-shop a poznal jsem jak moc bolí investovat vlastní peníze. Dnes spravujeme rozpočty našich klientů v řádu jednotek miliónů českých korun. A vedeme agenturu o patnácti lidech.

ViVa marketing
Tento článek ti přináší

ViVa marketing

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+