Proč LinkedIn?
Odpověď na tuto otázku je jednoduchá. LinkedIn je dokonalým nástrojem pro generování obchodů. Můj první zákazník byl právě z této profesní sociální sítě. Odcházel jsem z korporátu, a přestože jsem v té době LinkedInu nevěnoval téměř žádný čas, po změně statusu se mi ozval do soukromé zprávy můj první zákazník. Tento klient je s námi dodnes a fakturovali jsme mu za ta léta více než 720 000 Kč.
Náhoda? Možná. Pravdou ovšem je, že na LinkedIn stále někdo někoho hledá. Ať už podnikáte v jakémkoli oboru, i vás se právě někdo snaží najít. Usnadněte mu to!
LinkedIn a data
Rád bych svá slova podpořil daty.
– LinkedIn je nejefektivnější B2B platforma s nejvyšší mírou konverze (3,4 %)
– 51 % uživatelů má na starosti výběr dodavatelů nebo lidských zdrojů
– Svět: 720 milionů uživatelů (+47 milionů)
– ČR: 2 miliony uživatelů
4 tajné komnaty Linkedinu
1. Spojte se s těmi správnými lidmi
Nedávno jsme měli ve firmě problém s reklamací u jedné nadnárodní společnosti. Nikdo se nám neozval celé dva týdny, tak jsme pomocí LinkedIn vyhledali vysoce postavenou manažerku. Jelikož většina lidí má na LinkedIn veřejný e-mail, mohli jsme jí napsat přímo a ona náš problém vyřešila do dvou dnů. Nyní jsme na této sociální síti propojení a pravidelně reaguje na můj obsah.
Všechno je to o tom mít nastavenou správnou cílovou skupinu a na základě nástrojů si vyfiltrovat lidi, kteří mohou být našimi potenciálními zákazníky či strategickými partnery.
2. Budujte svou osobní značku
Objevte svůj vlastní příběh. Abyste se dostali tam, kde v současné době jste, museli jste překonat spoustou nástrah a dosáhnout různých úspěchů. Podělte se o ně na síti LinkedIn. Odbourejte v sobě negativní emoce, které vám říkají, že to nikoho nezajímá. Na této sociální síti je to právě naopak. Příběhy a skutečné zkušenosti podnikatelů získávají největší odezvu a dodávají vám na důvěryhodnosti.
Tři pilíře správného budování osobní značky:
– Buďte autentičtí.
– Nečekejte na dokonalost, dělejte to, jak nejlépe v danou chvíli umíte.
– Nečekejte na správnou dobu, začněte hned.
Výhody:
– Zvýšíte důvěryhodnost.
– Posílíte vztahy se současnými zákazníky a partnery.
– Využijete konkurenční výhodu.
3. Zapojujte se a interagujte
Právě interakce na dalších relevantních postech týkajících se vašeho oboru podnikání zvyšují dosah a pomáhají budovat vaši síť. LinkedIn má vynikající organický dosah a placené reklamy se zde používají jen minimálně. Využijte toho!
Jak toho mohu využít:
– Sdílejte relevantní obsah,
– komentujte a reagujte na příspěvky ostatních,
– lajkujte a sledujte zajímavé příspěvky,
– odpovídejte na zprávy a otázky.
4. Budujte vztahy
Buďte proaktivní a hledejte či navrhujte na LinkedIn spolupráci. Jelikož se LinkedIn bere jako profesní sociální síť, relevantní účty vám budou s radostí odpovídat.
Na závěr ještě jednou shrnu tipy pro úspěch:
– Nebojte se experimentovat.
– Kvantita před kvalitou – dokonalost neexistuje.
– Nečekejte, až budete vědět „více“ – začněte hned.
– Definujte své cíle a cílovou skupinu.
– Vytvořte si profesionální a dobře přehledný profil.
– Budujte si silnou osobní značku prostřednictvím svého osobního příběhu a hodnot.
– Sdílejte relevantní a hodnotný obsah.
– Skvělý nástroj pro expanzi.
– Nebojte se pochlubit.
– Jako jednotlivec jste výjimeční.
Pokud se budete řídit těmito kroky, odměnou vám budou nové obchody a strategická partnerství. Zazáříte na síti LinkedIn!