4min. doba čtení

4 pilíře úspěšného byznysu na LinkedIn

„LinkedIn je místo, kde se setkává ten nejmenší podnikatel s tím největším CEO a stojí na stejné startovní čáře,“ - Ing. Juraj Zaťko, CEO a marketingový specialista v Birdline 

4 pilíře úspěšného byznysu na LinkedIn

Proč LinkedIn?

 Odpověď na tuto otázku je jednoduchá. LinkedIn je dokonalým nástrojem pro generování obchodů. Můj první zákazník byl právě z této profesní sociální sítě. Odcházel jsem z korporátu, a přestože jsem v té době LinkedInu nevěnoval téměř žádný čas, po změně statusu se mi ozval do soukromé zprávy můj první zákazník. Tento klient je s námi dodnes a fakturovali jsme mu za ta léta více než 720 000 Kč.

Náhoda? Možná. Pravdou ovšem je, že na LinkedIn stále někdo někoho hledá. Ať už podnikáte v jakémkoli oboru, i vás se právě někdo snaží najít. Usnadněte mu to!

LinkedIn a data

 Rád bych svá slova podpořil daty.

    LinkedIn je nejefektivnější B2B platforma s nejvyšší mírou konverze (3,4 %)

  51 % uživatelů má na starosti výběr dodavatelů nebo lidských zdrojů

  Svět: 720 milionů uživatelů (+47 milionů)

  ČR: 2  miliony uživatelů 

 4 tajné komnaty Linkedinu

1. Spojte se s těmi správnými lidmi

 Nedávno jsme měli ve firmě problém s reklamací u jedné nadnárodní společnosti. Nikdo se nám neozval celé dva týdny, tak jsme pomocí LinkedIn vyhledali vysoce postavenou manažerku. Jelikož většina lidí má na LinkedIn veřejný e-mail, mohli jsme jí napsat přímo a ona náš problém vyřešila do dvou dnů. Nyní jsme na této sociální síti propojení a pravidelně reaguje na můj obsah. 

 Všechno je to o tom mít nastavenou správnou cílovou skupinu a na základě nástrojů si vyfiltrovat lidi, kteří mohou být našimi potenciálními zákazníky či strategickými partnery.

Týdenní podcast UPdate

2. Budujte svou osobní značku

 Objevte svůj vlastní příběh. Abyste se dostali tam, kde v současné době jste, museli jste překonat spoustou nástrah a dosáhnout různých úspěchů. Podělte se o ně na síti LinkedIn. Odbourejte v sobě negativní emoce, které vám říkají, že to nikoho nezajímá. Na této sociální síti je to právě naopak. Příběhy a skutečné zkušenosti podnikatelů získávají největší odezvu a dodávají vám na důvěryhodnosti.

 Tři pilíře správného budování osobní značky:

    Buďte autentičtí.

  Nečekejte na dokonalost, dělejte to, jak nejlépe v danou chvíli umíte.

  Nečekejte na správnou dobu, začněte hned.

 Výhody:

    Zvýšíte důvěryhodnost.

  Posílíte vztahy se současnými zákazníky a partnery.

  Využijete konkurenční výhodu.

3. Zapojujte se a interagujte

Právě interakce na dalších relevantních postech týkajících se vašeho oboru podnikání zvyšují dosah a pomáhají budovat vaši síť. LinkedIn má vynikající organický dosah a placené reklamy se zde používají jen minimálně. Využijte toho!

 Jak toho mohu využít:

  Sdílejte relevantní obsah,

  komentujte a reagujte na příspěvky ostatních,

  lajkujte a sledujte zajímavé příspěvky,

  odpovídejte na zprávy a otázky.

4. Budujte vztahy

 Buďte proaktivní a hledejte či navrhujte na LinkedIn spolupráci. Jelikož se LinkedIn bere jako profesní sociální síť, relevantní účty vám budou s radostí odpovídat. 

 Na závěr ještě jednou shrnu tipy pro úspěch:

  Nebojte se experimentovat.

  Kvantita před kvalitou – dokonalost neexistuje.

  Nečekejte, až budete vědět „více“ – začněte hned.

  Definujte své cíle a cílovou skupinu.

  Vytvořte si profesionální a dobře přehledný profil.

  Budujte si silnou osobní značku prostřednictvím svého osobního příběhu a hodnot.

  Sdílejte relevantní a hodnotný obsah.

  Skvělý nástroj pro expanzi.

  Nebojte se pochlubit.

  Jako jednotlivec jste výjimeční. 

Pokud se budete řídit těmito kroky, odměnou vám budou nové obchody a strategická partnerství. Zazáříte na síti LinkedIn!

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Juraj Zaťko

Juraj je marketingový specialista a pomáhá firmám uspět v online světě. Aktuálně se na plný plyn věnuje své společnosti Birdline, která se zaměřuje na komplexní marketingová řešení pro malé a střední podniky.

Birdline
Tento článek ti přináší

Birdline

Marketingová agentura Birdline sídlí v Banské Bystrici. V jejím portfoliu naleznete převážně projekty z digitálního marketingu (weby, e-shopy, PPC, TikTok a LinkedIn strategie, social media, SEO a email marketing). Agentura pomáhá firmám uspět v online světě a proto se často orientuje i na projekty, které může překopat a vybudovat od základů. Pomůže s firemní identitou, nastavením marketingu, expanzi v online a dlouhodobém budování značky.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co vše o nás Facebook ví a jak algoritmus doručuje reklamy
3min. doba čtení

Co vše o nás Facebook ví a jak algoritmus doručuje reklamy

Taky vás čas od času děsí, co vše o Vás Facebook ví? Říkáte si jak je to možné, že vám povětšinou Facebook nabízí přesně to, po čem toužíte? Bavíte se s kamarádem o novém telefonu a najednou je obsah vašeho webového prohlížeče plný jablek? Plánujete cestu do Benátek a najednou máte přesnou představu o ceně […]

Václav Krba Václav Krba
CEO Viva Marketing
Přečíst článek
Jak využít Pinterest ke zvýšení návštěvnosti a prodeje v e-commerce
5min. doba čtení

Jak využít Pinterest ke zvýšení návštěvnosti a prodeje v e-commerce

Když inzerenti přemýšlejí o kanálech, které by mohly zvýšit jejich prodeje a přivést na web nové potenciální zákazníky, obvykle sáhnou po osvědčených sociálních sítích nebo reklamních systémech. Výkonnostní kanály, jako je Meta, Google nebo srovnávače cen, se postupně stávají jakýmsi standardem, který by neměl chybět v marketingové strategii žádné firmy. Další platformy, které jsou často […]

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Přečíst článek
Jak využívat sociální sítě k budování značky a získání nových zákazníků
8min. doba čtení

Jak využívat sociální sítě k budování značky a získání nových zákazníků

Sociální sítě jsou dnes již neodmyslitelnou součástí našeho každodenního života. Lidé se na nich setkávají, sdílejí své názory, zážitky a získávají informace o světě kolem sebe. Sociální sítě se tak staly důležitým nástrojem pro budování značky a získávání nových zákazníků. Nejenže umožňují značkám oslovit své cílové skupiny, ale také udržují a posilují vztahy se stávajícími […]

Igor Kluziok Igor Kluziok
Zakladatel marketingové agentury WOXO
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+