4min. doba čtení

4 pilíře úspěšného byznysu na LinkedIn

„LinkedIn je místo, kde se setkává ten nejmenší podnikatel s tím největším CEO a stojí na stejné startovní čáře,“ - Ing. Juraj Zaťko, CEO a marketingový specialista v Birdline 

4 pilíře úspěšného byznysu na LinkedIn

Proč LinkedIn?

 Odpověď na tuto otázku je jednoduchá. LinkedIn je dokonalým nástrojem pro generování obchodů. Můj první zákazník byl právě z této profesní sociální sítě. Odcházel jsem z korporátu, a přestože jsem v té době LinkedInu nevěnoval téměř žádný čas, po změně statusu se mi ozval do soukromé zprávy můj první zákazník. Tento klient je s námi dodnes a fakturovali jsme mu za ta léta více než 720 000 Kč.

Náhoda? Možná. Pravdou ovšem je, že na LinkedIn stále někdo někoho hledá. Ať už podnikáte v jakémkoli oboru, i vás se právě někdo snaží najít. Usnadněte mu to!

LinkedIn a data

 Rád bych svá slova podpořil daty.

 –   LinkedIn je nejefektivnější B2B platforma s nejvyšší mírou konverze (3,4 %)

–   51 % uživatelů má na starosti výběr dodavatelů nebo lidských zdrojů

–   Svět: 720 milionů uživatelů (+47 milionů)

–   ČR: 2  miliony uživatelů 

 4 tajné komnaty Linkedinu

1. Spojte se s těmi správnými lidmi

 Nedávno jsme měli ve firmě problém s reklamací u jedné nadnárodní společnosti. Nikdo se nám neozval celé dva týdny, tak jsme pomocí LinkedIn vyhledali vysoce postavenou manažerku. Jelikož většina lidí má na LinkedIn veřejný e-mail, mohli jsme jí napsat přímo a ona náš problém vyřešila do dvou dnů. Nyní jsme na této sociální síti propojení a pravidelně reaguje na můj obsah. 

 Všechno je to o tom mít nastavenou správnou cílovou skupinu a na základě nástrojů si vyfiltrovat lidi, kteří mohou být našimi potenciálními zákazníky či strategickými partnery.

Týdenní podcast UPdate

2. Budujte svou osobní značku

 Objevte svůj vlastní příběh. Abyste se dostali tam, kde v současné době jste, museli jste překonat spoustou nástrah a dosáhnout různých úspěchů. Podělte se o ně na síti LinkedIn. Odbourejte v sobě negativní emoce, které vám říkají, že to nikoho nezajímá. Na této sociální síti je to právě naopak. Příběhy a skutečné zkušenosti podnikatelů získávají největší odezvu a dodávají vám na důvěryhodnosti.

 Tři pilíře správného budování osobní značky:

 –   Buďte autentičtí.

–   Nečekejte na dokonalost, dělejte to, jak nejlépe v danou chvíli umíte.

–   Nečekejte na správnou dobu, začněte hned.

 Výhody:

 –   Zvýšíte důvěryhodnost.

–   Posílíte vztahy se současnými zákazníky a partnery.

–   Využijete konkurenční výhodu.

3. Zapojujte se a interagujte

Právě interakce na dalších relevantních postech týkajících se vašeho oboru podnikání zvyšují dosah a pomáhají budovat vaši síť. LinkedIn má vynikající organický dosah a placené reklamy se zde používají jen minimálně. Využijte toho!

 Jak toho mohu využít:

–   Sdílejte relevantní obsah,

–   komentujte a reagujte na příspěvky ostatních,

–   lajkujte a sledujte zajímavé příspěvky,

–   odpovídejte na zprávy a otázky.

4. Budujte vztahy

 Buďte proaktivní a hledejte či navrhujte na LinkedIn spolupráci. Jelikož se LinkedIn bere jako profesní sociální síť, relevantní účty vám budou s radostí odpovídat. 

 Na závěr ještě jednou shrnu tipy pro úspěch:

–   Nebojte se experimentovat.

–   Kvantita před kvalitou – dokonalost neexistuje.

–   Nečekejte, až budete vědět „více“ – začněte hned.

–   Definujte své cíle a cílovou skupinu.

–   Vytvořte si profesionální a dobře přehledný profil.

–   Budujte si silnou osobní značku prostřednictvím svého osobního příběhu a hodnot.

–   Sdílejte relevantní a hodnotný obsah.

–   Skvělý nástroj pro expanzi.

–   Nebojte se pochlubit.

–   Jako jednotlivec jste výjimeční. 

Pokud se budete řídit těmito kroky, odměnou vám budou nové obchody a strategická partnerství. Zazáříte na síti LinkedIn!

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Juraj Zaťko

Juraj je marketingový specialista a pomáhá firmám uspět v online světě. Aktuálně se na plný plyn věnuje své společnosti Birdline, která se zaměřuje na komplexní marketingová řešení pro malé a střední podniky.

Birdline
Tento článek ti přináší

Birdline

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+