6min. doba čtení

Jak založit firemní profil na LinkedIn?

LinkedIn se v poslední době považuje za jednu z nejužitečnějších sociálních sítí. Nenajdete tady však fotky z dovolených a zážitky vašich přátel. LinkedIn se zaměřuje na profesní stránku života uživatelů. Pokud vlastníte firmu, můžete si na této sociální síti založit firemní profil. Díky němu rychleji najdete zaměstnance nebo obchodní partnery.

Jak založit firemní profil na LinkedIn?

Co vám umožní firemní LinkedIn profil?

Běžný uživatelský LinkedIn účet vám sice poskytne různé zajímavé funkce, ale z pohledu zaměstnance. Můžete si v něm vyplnit hodně údajů o vašem vzdělání a kariéře. Také získáte možnost prohlížení velkého množství společností a firem, u kterých najdete aktuální volná pracovní místa. Ale co když jste v situaci, kdy máte firmu a hledáte šikovné lidi do týmu nebo na jinou formu spolupráce?

Přesně k tomu slouží firemní účet na LinkedIn. Můžete ho najít i pod označením „Company page“ (Stránka společnosti). Jde o pohodlný a jednoduchý způsob prezentování aktivity a cílů vaší firmy. Díky tomuto účtu dostanete přístup k funkcím, jako je zveřejňování pracovních nabídek, sdílení příspěvků pod jménem společnosti a budování komunity lidí, kteří budou sledovat vaši aktivitu. Výsledkem bude větší dosah a rychlejší růst vaší firmy.

VĚDĚLI JSTE, že…

…na sociální síti LinkedIn je zaregistrovaných téměř 740 milionů uživatelů z 200 zemí světa? Z toho přibližně 163 milionů pochází z Evropy.

Jak založit firemní profil?

Vytvoření LinkedIn profilu pro vaši společnost není vůbec složité a zabere jen pár minut. Časově náročnější je následné přidávání příspěvků v pravidelných intervalech, interakce s komunitou, nebo vyřizování žádostí o práci. Teď se ale v bodech podívejme na úplný základ – založení firemního profilu. Návod začíná na domovské obrazovce běžného LinkedIn účtu. Pokud ho ještě nemáte, budete se muset zaregistrovat.

1. Vytvořte novou stránku společnosti

Na horní liště klikněte na ikonku „Work“ a v seznamu, který se objeví v pravé části obrazovky, klikněte na možnost „Create a Company Page +“.

2. Zvolte typ společnosti

Zobrazí se stránka se čtyřmi možnostmi na výběr. Vás se týkají první dvě – malá a velká společnost podle počtu zaměstnanců. Zbylé jsou určené pro školy nebo rozšíření už existujících stránek společností.

3. Informace o firmě

Ve třetím kroku budete vyplňovat formulář zaměřený na informace o vaší firmě. Začíná názvem, podle kterého se automaticky vytvoří i URL adresa. Pokud máte firemní webstránku, určitě její adresu vložte do políčka „Website“ pro rychlé propojení. Dále z nabízených možností vyberte oblast, v níž podnikáte, velikost a typ vaší společnosti. Na závěr můžete přidat logo (300 x 300 px) a krátký popis (do 120 znaků) vaší firmy.

4. Doplnění údajů o firmě

V posledním kroku byste se už měli dívat na firemní profil z pohledu administrátora. Tady můžete přidat různé doplňující údaje, jako například delší text o společnosti, lokalita vaší firmy nebo titulní obrázek firemního profilu. Pokud zakládáte první stránku společnosti, určitě oceníte checklist od LinkedIn, který vás postupně provede vyplněním profilu.

Jak postupovat po založení firemního profilu?

Stránka vaší společnosti je už vytvořená a vaším cílem je teď naplno využít její potenciál. Prvním krokem by mělo být vyplnění všech detailů o vaší společnosti. Znamená to vyplnit každé políčko s možností doplnění údajů, které najdete. Podle průzkumu přímo od LinkedIn dosahují kompletně vyplněné firemní profily až o 30 % větší návštěvnosti.

Věnujte pozornost i grafickým prvkům na firemním profilu. Logo by mělo být aktuální a v co nejlepší kvalitě. Titulní fotka musí návštěvníka zaujmout a na první pohled vysvětlit, čeho se vaše společnost snaží dosáhnout. Nejlepší je, když bude grafika stylem i barevně sladěná s vaším webem i příspěvky, které přidáváte na sociální sítě.

Velmi užitečným nástrojem je i Call-to-action tlačítko vedle loga na vašem firemním profilu. V nastaveních si ho můžete přizpůsobit podle vašich potřeb. Například si můžete přímo vedle tlačítka „Follow“ přidat proklik na váš web, landing page, nebo registrační formulář na událost, kterou organizujete.

TIP: Firemní profil umožňuje přidat administrátory. Pokud ho tedy nebudete spravovat přímo vy, ale chcete mít nad ním plnou kontrolu, můžete přidat administrátory.

Vyplatí se koupit LinkedIn Premium?

Je velmi pravděpodobné, že během zakládání a vyplnění firemního profilu narazíte na placené nabídky LinkedIn Premium. Jde o několik balíků služeb, které vám poskytnou přístup k pokročilým funkcím na této sociální síti. Můžete si vybrat ze čtyř možností a využít měsíc LinkedIn Premium zdarma.

Například když chcete získat nové zaměstnance, v balíku „Hiring“ dostanete pokročilé nástroje pro hledání mezi zájemci o práci a přípravu pracovních nabídek. Naopak, když je vaším cílem rozběhnutí podnikatelských aktivit, balík „Business“ vám poskytne prostor pro budování kvalitních obchodních vztahů, zvýšení povědomí o vaší značce a vzdělávání se v oblasti podnikání.

Shrnutí

Vytvoření firemního profilu na LinkedIn je jednoduché a nezabere mnoho času. Zvládnete to ve čtyřech jednoduchých krocích. Avšak založení stránky vaší společnosti je jen začátek efektivního využití této sociální sítě. Nebojte se do firemního profilu vložit svůj čas, který se vám odvděčí sítí nových kontaktů, šikovnými zaměstnanci a podporou vašich podnikatelských aktivit.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
4min. doba čtení

Tipy na šikovné online nástroje pro cílení vaší reklamy

Ano, všichni známe a pravděpodobně i řešíme firemní účty na Facebooku, Instagramu a LinkedIn. TikTok je vzhledem k průměrnému věku uživatelů poněkud kontroverznější, ale při rozumném používání je to velmi účinný marketingový nástroj s více než miliardou aktivních uživatelů. Sociální sítě jsou ve světě reklamy neprůstřelnou klasikou, ale nejsou zdaleka jedinou platformou, kde se dá […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Přečíst článek
12min. doba čtení

Která sociální síť je pro vás a vaši firmu nejvhodnější? Zjistěte, kde se soustřeďuje vaše publikum

Někdy se můžete snažit sebevíc, ale výsledky stejně nebudou takové, jaké byste očekávali. Pokud váš byznys neroste tak, jak byste si přáli, a to i v případě sponzorovaných nebo nesponzorovaných příspěvků na sociálních sítích, možná publikujete na špatném místě a ve špatný čas. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Přečíst článek
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek