5min. doba čtení

Expanze e-shopu vám v online podnikání skutečně „kryje záda“

V poslední dekádě e-shopy každým rokem rostly. Největší boom nastal během pandemie, kdy došlo k obrovskému nárůstu o desítky procent. V roce 2022 se situace v e-commerce poprvé obrátila. Víme, co fungovalo a co bude fungovat v roce 2023.

Ivan Cingel Ivan Cingel
Chief Operating Officer v CREATIVE sites
Expanze e-shopu vám v online podnikání skutečně „kryje záda“

Jak může expanze „krýt záda” v dobrém i zlém?

Nejprve se podívejme na demografické údaje. Na Slovensku žije téměř 5,5 milionu obyvatel. V zemích, které jsou Slovensku nejblíže, co by kamenem dohodil (PL, CZ, AT a HU), žije dalších 68 milionů lidí a v celé Evropě je to téměř 750 milionů lidí. Samotný slovenský trh tak představuje pouze 0,7 % kupní síly celé Evropy.

A to, že expanze může vystřelit vaše čísla do nebeských výšin, potvrzují čísla z e-shopů na naší platformě. Nejlépe expandující e-shopy s více než 3 jazykovými mutacemi (kromě SK) v roce 2022 rostly dokonce v průměru o 23 %! Mezi e-shopy s největším počtem jazykových mutací patří: waragod.sk, balabim.sk, eshopist.sk, exterio.sk, robel.sk, prezuvky.sk a další. Slovensko je příliš malé „hřiště” pro jejich velké plány… Když se to podařilo jim, dokážou to i další ambiciózní e-shopy!

Zdroj dat a vzorek e-shopů

Na naší slovenské platformě určené pro ambiciózní e-shopy aktuálně běží 650 domén ve 20 zemích. V loňském roce 2022 dosáhly tyto e-shopy celkového obratu 134 milionů eur.

Níže uvedené údaje pocházejí z e-shopů, které fungují na platformě CREATIVE shop nepřetržitě od roku 2019 do roku 2022. Jedná se tedy o stabilně fungující e-shopy, které nevznikly jen z důvodu pandemie.

Jak pomáhá expanze v době růstu a poklesu?

Na základě dat z e-shopů se můžeme podívat na kumulované obraty z posledních několika let, kdy e-shopy výrazně rostly. Ve výsledcích můžete vidět, jak vám expanze může přinést dodatečný obrat.

Vývoj kumulovaného obratu e-shopů, které působí:

Z výše uvedeného vyplývá, že expandující e-shopy zaznamenaly v roce 2020 meziroční nárůst o 12 % a v roce 2021 o 7 %. V posledním roce, kdy všechny e-shopy zaznamenaly pokles, však expandující e-shopy zaznamenaly pokles o 5 % oproti e-shopům, které nerozšířily své působení na další země.

Zajímalo nás také, které země v loňském roce 2022 dosáhly na e-shopech největšího obratu – od největšího růstu po nejmenší:

  • – Rakousko + Německo (růst desítky %),
  • – Chorvatsko,
  • – Maďarsko,
  • – Polsko,
  • – Slovinsko,
  • – Rumunsko,
  • – COM domény v anglickém jazyce s mezinárodní působností
  • – Česko (nárůst pouze 0,3 %).

Je velmi hezky vidět, že expandující e-shopy mají bezpečnější a stabilnější základy svého online podnikání. V době růstu dokáží více těžit ze zahraničních trhů a v době poklesu se dokáží lépe chránit a nahradit část chybějícího obratu.

Kam e-shopy nejčastěji expandují?

Nejoblíbenější země, do kterých expandují e-shopy na naší platformě:

  • – Česko (16,4 %),
  • – COM domény v EN jazyce působící mezinárodně (6,5 %),
  • – Maďarsko (6,1 %),
  • – Německo a Rakousko (4,3 %),
  • – Rumunsko (3 %),
  • – Polsko (2,3 %),
  • – Slovinsko (1,5 %),
  • – Chorvatsko (1,2 %),
  • – Bulharsko (<1 %).

Efektivní expanze z pohledu e-shopu a jazykové mutace

Velmi důležité je efektivní přidávání dalších jazykových mutací do jedné a téže administrace (tj. do jednoho e-shopu) bez nutnosti tvorby dalšího e-shopu nebo bez nutnosti implementace nové instance e-shopu. Z hlediska expanze na další trhy je nejdůležitějším faktorem čas a efektivita technického řešení, na kterém je e-shop postaven.

Týdenní podcast UPdate

Doporučuji zvolit takový CMS systém, který dovoluje velmi rychlou implementaci již hotových jazykových mutací, ideálně do několika hodin/dnů. Získáte tak výkonný nástroj, díky kterému vás při expanzi na další trhy nebude brzdit technické řešení, ale pouze rychlost nahazování překladů a obsahu v konkrétním dalším jazyce.

Správou všech jazykových mutací z jedné administrace ušetříte spoustu peněz za vývoj na míru a jednou ranou vyřešíte řadu komplikací, jako je např. např. jednotná skladová zásoba produktů, komplexní cenotvorba a různé měny, jednotná správa obsahu, vyřizování objednávek na jednom místě apod.

V současné době existuje také řada externích nástrojů, které dokáží automatizovaně a relativně kvalitně přeložit velké množství textu do různých jazyků. E-shop se na ně může napojit například přes API, a pak můžete na několik kliknutí získat překlad obsahu do libovolného jazyka.

Administrace e-shopu od CREATIVE sites

V CREATIVE sites plně podporujeme růst a expanzi e-shopů, kterou můžeme připravit i pro e-shopy, které ještě neběží na platformě CREATIVE shop. Jazykové mutace pro jednotlivé trhy dokážeme spustit ve velmi krátké době, aktuálně máme k dispozici 20 jazykových mutací a můžeme přidávat i neomezený počet dalších mutací.

Stačí si vybrat trh, na kterém chcete podnikat a my zařídíme, abyste na něm prodávali. Náš systém e-shop byl od začátku vyvíjen tak, aby co nejvíce usnadňoval expanzi na nové trhy. E-shop a jeho jazykové mutace můžeme také přizpůsobit vašim požadavkům. Pokud plánujete expanzi nebo zahájení nového projektu a chcete jej postavit na kvalitních základech, neváhejte nás kontaktovat.

Sdílet článek
Ivan Cingel
Chief Operating Officer v CREATIVE sites

Ivan působí v CREATIVE sites na pozici COO a představuje „divokou“ kombinaci manažera a programátora v jednom. Zajišťuje efektivitu a každodenní chod výkonných týmů, které doručují služby novým a stávajícím klientům. Zároveň se již 9. rok podílí na vývoji a směřování přední e-shop platformy na Slovensku pro ambiciózní e-shopaře – CREATIVE shop.

CREATIVE sites
Tento článek ti přináší

CREATIVE sites

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
10 výzev k akci (CTA), které zvýší vaše konverze
4min. doba čtení

10 výzev k akci (CTA), které zvýší vaše konverze

Znáte ten pocit, když si přečtete zajímavý článek, podíváte se na poutavý obrázek, projdete celý obsah a… a zanecháte za sebou jen tichou přehlídku? To je běžná realita dnešního webu, kde jsme bombardováni informacemi. Ale co kdyby to mohlo být jinak? Co kdybychom mohli z pasivních návštěvníků udělat aktivní účastníky?

Andrej Kajan Andrej Kajan
CEO
Přečíst článek
6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet
9min. doba čtení

6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet

Prodej přes internet patří v dnešní době mezi nejpohodlnější způsoby prodeje. Nemusíte mít kamenný obchod, za který platíte pronájem. Stačí si jen vybrat vhodnou prodejní platformu, která bude odpovídat vašemu produktu, technickým zkušenostem a finančním možnostem. Taková platforma vám výrazně zjednoduší celý proces prodeje. Jak prodávat přes internet co nejjednodušeji?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+