Společnost Google čelí kritice, že výsledky vyhledávání jsou často plné strojově generovaného obsahu optimalizovaného pro SEO. S rozvojem umělé inteligence se tento problém bude jen zhoršovat. Právě k tomu však směřují ohlášené změny v Google ranku – snaží se lépe indexovat, zobrazovat a kategorizovat fóra a sociální sítě ve výsledcích vyhledávání.
Nové funkce vyhledávání Google jsou podle TechCrunch navrženy tak, aby zobrazovaly pohled první osoby na platformy sociálních médií, fór a dalších komunit. Díky tomu bude vyhledávání co nejpřesnější a nejúplnější.
V květnu Google poprvé představil nový filtr vyhledávání “Perspectives”, který ve výsledcích vyhledávání zvýraznil příspěvky z diskusních fór, jako jsou Reddit a Quora a sociálních médií. Algoritmus posouvá podobné výsledky ve vyhledávání výše, aby je bylo snazší najít. Tato funkce se nejprve objevila na mobilních zařízeních a začátkem tohoto měsíce byla spolu s dalšími změnami ve vyhledávání zpřístupněna i uživatelům počítačů.
Nové nástroje pro lepší SEO
Díky novým nástrojům dává Google webovým stránkám, které obsahují pohled první osoby, možnost sdělit vyhledávači, jak jsou jejich data strukturována. Díky tomu se jejich obsah lépe zobrazuje ve výsledcích vyhledávání.
Například díky novému značení ProfilePage budou moci všechny stránky, na kterých tvůrci zveřejňují obsah, zobrazovat profily svých tvůrců přímo ve výsledcích vyhledávání Google, včetně informací, jako je jejich jméno, handle, profilová fotografie, počet sledujících nebo popularita jejich obsahu. Tento typ označování mohou využívat také Perspektivy Google a funkce Diskuze a fóra.
Google již dokáže identifikovat řadu fór s hodnotnými výsledky ve výsledcích vyhledávání. Značka DiscussionForumPosting pomůže společnosti Google lépe rozpoznat konverzace z jakéhokoli online fóra nebo diskusního webu na webu. Nový algoritmus bude nyní lépe indexovat, kategorizovat a hodnotit i menší weby. Do této kategorie budou spadat i stránky s nejčastějšími dotazy.
Společnost Google podpoří majitele stránek při zavádění těchto změn novými přehledy, které budou zobrazovat například chyby, varování a platné položky související s jejich označenými stránkami. Obě funkce budou k dispozici také v Rich Results, aby si majitelé stránek mohli otestovat a ověřit veškeré změny v označování.