2 min. doba čtení

Změny ve vyhledávání Google: diskusní fóra a sociální sítě budou výš

Společnost Google tento týden představila nové nástroje. Na své si přijdou majitelé webových stránek a diskusních fór na sociálních sítích. Obsah se bude lépe umisťovat ve výsledcích vyhledávání Google.

Změny ve vyhledávání Google: diskusní fóra a sociální sítě budou výš
Zdroj: Google

Společnost Google čelí kritice, že výsledky vyhledávání jsou často plné strojově generovaného obsahu optimalizovaného pro SEO. S rozvojem umělé inteligence se tento problém bude jen zhoršovat. Právě k tomu však směřují ohlášené změny v Google ranku – snaží se lépe indexovat, zobrazovat a kategorizovat fóra a sociální sítě ve výsledcích vyhledávání.

Nové funkce vyhledávání Google jsou podle TechCrunch navrženy tak, aby zobrazovaly pohled první osoby na platformy sociálních médií, fór a dalších komunit. Díky tomu bude vyhledávání co nejpřesnější a nejúplnější.

V květnu Google poprvé představil nový filtr vyhledávání „Perspectives“, který ve výsledcích vyhledávání zvýraznil příspěvky z diskusních fór, jako jsou Reddit a Quora a sociálních médií. Algoritmus posouvá podobné výsledky ve vyhledávání výše, aby je bylo snazší najít. Tato funkce se nejprve objevila na mobilních zařízeních a začátkem tohoto měsíce byla spolu s dalšími změnami ve vyhledávání zpřístupněna i uživatelům počítačů.

Nové nástroje pro lepší SEO

Díky novým nástrojům dává Google webovým stránkám, které obsahují pohled první osoby, možnost sdělit vyhledávači, jak jsou jejich data strukturována. Díky tomu se jejich obsah lépe zobrazuje ve výsledcích vyhledávání.

Například díky novému značení ProfilePage budou moci všechny stránky, na kterých tvůrci zveřejňují obsah, zobrazovat profily svých tvůrců přímo ve výsledcích vyhledávání Google, včetně informací, jako je jejich jméno, handle, profilová fotografie, počet sledujících nebo popularita jejich obsahu. Tento typ označování mohou využívat také Perspektivy Google a funkce Diskuze a fóra.

Google již dokáže identifikovat řadu fór s hodnotnými výsledky ve výsledcích vyhledávání. Značka DiscussionForumPosting pomůže společnosti Google lépe rozpoznat konverzace z jakéhokoli online fóra nebo diskusního webu na webu. Nový algoritmus bude nyní lépe indexovat, kategorizovat a hodnotit i menší weby. Do této kategorie budou spadat i stránky s nejčastějšími dotazy.

Společnost Google podpoří majitele stránek při zavádění těchto změn novými přehledy, které budou zobrazovat například chyby, varování a platné položky související s jejich označenými stránkami. Obě funkce budou k dispozici také v Rich Results, aby si majitelé stránek mohli otestovat a ověřit veškeré změny v označování.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky
4 min. doba čtení

Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky

Značky, které se snaží spolupracovat s influencery, často míjejí podstatu. Nový výzkum ukazuje, že influenceři kladou mnohem větší důraz na sdílené hodnoty a jasné finanční podmínky než na to, zda jde o známou značku. A chtějí mít také slovo v kreativitě – což jim většina firem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
SEO se změnilo. Jste připraveni?
3 min. doba čtení

SEO se změnilo. Jste připraveni?

Vaši konkurenti už bodují na ChatGPT, Redditu a v AI vyhledávačích, zatímco vy stále budujete zpětné odkazy a optimalizujete pro Google. Mladší uživatelé dnes začínají hledat informace na sociálních sítích, nikoliv v tradičních vyhledávačích. Pokud vaše SEO strategie nefunguje i mimo Google, uniká vám zásadní změna v tom, jak lidé skutečně vyhledávají informace.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge