4 min. doba čtení

Zalando uvádí novou funkci doporučení velikosti na základě tělesných měr zákazníků

Společnost Zalando spustila novou funkci, která zákazníkům umožňuje využívat doporučení velikosti na základě jejich jedinečných rozměrů.

Zalando uvádí novou funkci doporučení velikosti na základě tělesných měr zákazníků
Zdroj: Zalando
  • Zalando je první společností svého druhu, která zavádí funkci měření postavy s cílem pomoci zákazníkům najít správnou velikost oblečení

  • Zákazníci v regionu DACH (Německo, Rakousko, Švýcarsko) budou moci využít doporučení velikosti na základě svých tělesných měr pomocí pouhých dvou fotografií

  • Tato nová funkce má potenciál nadále přispět ke snížení počtu vráceného zboží souvisejícího s výběrem nesprávné velikosti a z dlouhodobého hlediska snížit množství textilního odpadu tím, že bude módní značky informovat o velikostech jejich zákazníků

Zalando opět inovuje

Zalando spustilo novou funkci, která zákazníkům umožňuje využít doporučení velikosti na základě jejich jedinečných měr. Zalandu postačí dvě fotografie v přiléhavém oblečení pořízené jejich zařízením a dokáže předpovědět tělesné míry zákazníka a pomoci mu při nákupu najít správně padnoucí oblečení. Jde o první případ v odvětví, žádná jiná platforma srovnatelná se Zalandem tuto funkci doposud nepředstavila. 

Funkce je nyní dostupná zákazníkům v regionu DACH, kteří ji budou moci využít pro dámské topy či šaty. Jedná se totiž o jednu z kategorií, ve které mají zákazníci nejčastěji problém najít správnou velikost. Touto cestou jim chce Zalando pomoci najít perfektně padnoucí střih. Společnost funkci v budoucnu rozšíří na další kategorie a trhy.

„Důležitou součástí prohlubování vztahů se zákazníky je pomoct jim najít správně padnoucí velikost. Je frustrující čekat na zboží a pak zjistit, že nesedí. Zavedením doporučení velikosti na základě tělesných měr pokračujeme ve využívání inovací, abychom našim zákazníkům pomohli s jedním z hlavních problémů módního průmyslu,“ říká Stacia Carr, viceprezidentka pro Size & Fit ve společnosti Zalando. „Stejně tak můžeme nadále podporovat naše partnery z řad značek, protože tato funkce jim může poskytnout další informace o požadavcích jejich zákazníků na velikosti a střihy.“

Zalando se zavázalo poskytovat zákazníkům personalizované zážitky, které jsou postaveny na základech důvěry a ochrany soukromí. Proto při předpovídání tělesných měr zákazníků žádná fotografie neopouští telefon zákazníka, naopak jsou vymazány, a zákazníci mají plnou kontrolu nad svými preferencemi sdílení údajů.

Týdenní podcast UPdate

Virtuální kabinka

Poradenství ohledně velikosti prostřednictvím tělesných měr je dalším krokem na cestě Zalanda k tomu, aby zákazníkům pomohlo najít správnou velikost na první pokus a umožní Zalandu připravit půdu pro personalizovanější zážitek z Virtuální kabinky. Nedávno Zalando úspěšně spustilo třetí pilotní projekt své Virtuální kabinky, která nabízí více než 51 milionům zákazníků na všech 25 trzích, kde Zalando působí, možnost vytvořit si 3D avatara zadáním své výšky, váhy a pohlaví. Pro určitou kategorii džínů, které jsou náročné na vybrání správné velikosti kvůli nejednotným standardům pro určování velikosti, si zákazníci mohli pomocí avatara prohlédnout, jak jim sedí různé velikosti od různých značek. V budoucnu bude možnost obě technologie kombinovat, aby si zákazníci mohli vytvořit 3D avatara, který bude přesněji reprezentovat jejich postavu s ohledem na jejich tělesné míry.

„V Zalandu byli naši zákazníci vždy centrem všeho, co děláme. Chceme, aby se cítili jako v soukromém butiku s asistenty, kteří jsou připraveni poradit s výběrem velikosti a střihu. I nadále se zaměřujeme na prohlubování vztahu s českými zákazníky prostřednictvím maximální míry personalizace díky technologiím. Velmi se těšíme, že v budoucnu zavedeme poradenství ohledně velikosti pomocí měření postavy i na českém trhu,” říká Daniel Rogiński, generální ředitel Zalanda pro Českou republiku a země střední a východní Evropy. 

Díky práci interního týmu Zalanda, který pracuje na funkci Size & Fit, již společnost snížila počet vráceného zboží z důvodu nesprávné velikosti o 10 % ve srovnání se zbožím bez doporučení velikosti. Tato zkušenost je založena jak na technologii Zalanda, tak na technologii vyvinuté společností Fision, švýcarským vývojářem mobilních aplikací pro měření postavy, kterou společnost Zalando akvírovala v roce 2020.

Credit: TS

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+